Den kanske behöver lite vård hos en förstående urmakare?Synd! Jag kanske borde dra igång klockan igen. Jag kan ha en till Fabtomen, och kanske en Batman också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den kanske behöver lite vård hos en förstående urmakare?Synd! Jag kanske borde dra igång klockan igen. Jag kan ha en till Fabtomen, och kanske en Batman också![]()
Haha förmodligenDen kanske behöver lite vård hos en förstående urmakare?
Jag såg den. Den får mig att tänka på Batmanfilmerna och Joker så den blir, för mig, mer skrämmande än rolig. samma känsla som clownmaskerna som också finns med i någon Batmanfilm. Men vad är det för märke? Jag har aldrig hört talas om det? Är det ryssarna som leker?
Den var kul. Du har rätt i att det finns en hel del kul runt 70-talet. Samma tid som de färg och formstarka marimekkotygerna gjorde entré och limegröna toalettstolar. Det var en speciell era med färgsprakande färger och former och tro på framtiden.Brukar slänga på mig den här när jag vill ha en sprallig klocka, många 70-talare är ju färgglada och lite crazy...
![]()
Det är nog så att vi behöver den roliga designen och att det räcker att se den, men så långt går vi inte så vi lägger 60K på den, om det inte är en Crazy Hour förståsNjaee.
Humor är en sak och det är inte min påse när vi snackar klockor. Lekfullhet däremot kan jag i viss mån uppskatta.
Alain Silberstein gillar jag.
![]()
![]()
Kul rymdhistoria. Genialiskt, tror jag, att använda sig av det som snobben symboliserade för att nå högre. Det är inte alla försök att koppla seriefigurer till framgång som lyckas. Jag tänker på hur fd Eyravallen i Örebro fick en stor staty av Kronblom. Den stod länge och till slut vände ÖSK sig mot Kronblom och insåg att han symboliserar bara lathet genom att ligga på sofflocket. Nu är den flyttad. Jag antar att de snoopy som kom ut var limiterade. Vet du hur många som kom ut 2003 och 2015? Vad kostar de? 100K?
Det var inte så farligt, men då tolkar jag det som att det inte blev någon succé och att inte ens snobben kunde lyfta försäljningen. Jag ska kolla lite mer på dem. Kanske är det fler faktorer som påverkar, storlek, urverk och annat.De som släpptes 03 gjordes i drygt 5000 ex och ligger på typ 35 på c24. De nyare verkar fortfarande säljas att döma av omegas hemsida och ska lista på 58, på c24 ligger dock de nya på drygt 100.
Njaee.
Humor är en sak och det är inte min påse när vi snackar klockor. Lekfullhet däremot kan jag i viss mån uppskatta.
![]()
![]()
Det är väl den av alla dessa editions som känns mest genomtänkt, smart och kul. Köper 100 gånger hellre en sån än en grey/dark/black/pink side of the moon...Det var inte så farligt, men då tolkar jag det som att det inte blev någon succé och att inte ens snobben kunde lyfta försäljningen. Jag ska kolla lite mer på dem. Kanske är det fler faktorer som påverkar, storlek, urverk och annat.
Tack, den gjorde min kvällMB&F "Frog"
![]()
Njaee.
![]()
![]()
Jag ska googla lite på märket, men visst är den kul. Jag tänker kanske inte i första hand på slutresultatet utan är mer nyfiken på tankeprocessen innan det blev vad det blev. Den är unik i det här falletAnnars lite roligt med denna, Ok, inte kul men annorlunda...
Kanske kul om man har Pippi på klockor...
![]()
Bild stulen.
Jag också. Har man sen läst snoopy dog går det knappt att vara utanDet är väl den av alla dessa editions som känns mest genomtänkt, smart och kul. Köper 100 gånger hellre en sån än en grey/dark/black/pink side of the moon...
Jag sitter och läser ditt inlägg igen. För mig som var barn då är det nog den största epoken i ishockeyns historia. TV-ljudet avstängt och en radio ovanpå på full volym. Jag har minnen vilken plats jag satt på i U-soffan. Wow!Kul post stelah!
En klocka jag alltid smilar åt när den är på leden är min Slava. Klockan tillverkades under 80-talet och jag tänker tillbaka på den fasa som var varje gång man mötte den ryska björnen i Hockey VM. Även om det var utklassning stundtals så får man ändå ett leende när man tänker på dom matcherna. Klockans utseende är också lite små komisk kan jag tyckaTyvärr så brukar kvartsverken i Slava klockor packa ihop efter några år - så även denna.
Men glad, det blir man!
![]()
De som släpptes 03 gjordes i drygt 5000 ex och ligger på typ 35 på c24. De nyare verkar fortfarande säljas att döma av omegas hemsida och ska lista på 58, på c24 ligger dock de nya på drygt 100.
Kastar mig in lite er er diskussion om Snoopy edition, iallafall den senare vita. Tror ni förhastar er lite vissa antaganden.Det var inte så farligt, men då tolkar jag det som att det inte blev någon succé och att inte ens snobben kunde lyfta försäljningen. Jag ska kolla lite mer på dem. Kanske är det fler faktorer som påverkar, storlek, urverk och annat.
Tack för att du fyller i, det är mycket intressant. Jag ska googla för jag har ingen koll.Kastar mig in lite er er diskussion om Snoopy edition, iallafall den senare vita. Tror ni förhastar er lite vissa antaganden.
Den var en total hit och såldes slut direkt efter att den presenterats. (Finns säkert kvar på omegas hemsida med pris för att den var en sådan hit) Lite som att du säkert kan se Speedytuesday Omegan men den sålde ju med slut på någon timme) Sedan så var det väldiga bekymmer med att få ut dem i tid och det blev väldigt utdraget med en hög efterfrågan och väldigt få som kom ut till andrahands försäljning. Tror till och med priserna gick så högt som typ 180tkr, medan de som stod på "kö" forfarande kunde få dem för utlovat nypris. Så är absolut inget man lätt få tag i idag och isåfall är det premium pris som gäller dvs ett rejält påslag från nytt.
Kortfattat är der väl många som gillar Snobben som har en snygg och humoristisk inramning på denna versionen. Speedyn må ha släppts i många Limiterade utgåvor, men väldigt få Vita och i princip alla dessa skulle jag säga är enormt populära och svåra att få tag i, iallafall de jag kommer att tänka på. Snoppy/Alaska project/mitsukoshi osv. (Googla lite om ni inte känner till dem)
Bara ett inhopp i all vänlighet, inte menat att vara dryg på något sätt utan mer delge lite information.
Bra info, jag anade att så kunde vara fallet med tanke på de höga priserna. Nästan så man hoppas att Snobben fastnar i någon kopplerihärva så priserna går nerKastar mig in lite er er diskussion om Snoopy edition, iallafall den senare vita. Tror ni förhastar er lite vissa antaganden.
Den var en total hit och såldes slut direkt efter att den presenterats. (Finns säkert kvar på omegas hemsida med pris för att den var en sådan hit) Lite som att du säkert kan se Speedytuesday Omegan men den sålde ju med slut på någon timme) Sedan så var det väldiga bekymmer med att få ut dem i tid och det blev väldigt utdraget med en hög efterfrågan och väldigt få som kom ut till andrahands försäljning. Tror till och med priserna gick så högt som typ 180tkr, medan de som stod på "kö" forfarande kunde få dem för utlovat nypris. Så är absolut inget man lätt få tag i idag och isåfall är det premium pris som gäller dvs ett rejält påslag från nytt.
Kortfattat är der väl många som gillar Snobben som har en snygg och humoristisk inramning på denna versionen. Speedyn må ha släppts i många Limiterade utgåvor, men väldigt få Vita och i princip alla dessa skulle jag säga är enormt populära och svåra att få tag i, iallafall de jag kommer att tänka på. Snoppy/Alaska project/mitsukoshi osv. (Googla lite om ni inte känner till dem)
Bara ett inhopp i all vänlighet, inte menat att vara dryg på något sätt utan mer delge lite information.
Epson Smart Canvas Watch (e-ink)
![]()
Finns i flera smaker, StarWars, Moomin etc. Byter "tavla" under dagen..
Kärlek är glädje.
![]()
Det här kanske inte är humor, men i alla fall ett roligt bildspråk. Jag tror det är en GP men är osäker.
![]()
Tack, GP har gjort något liknande. Jag har aldrig sett den på KS.Det där är en patek![]()
Det är mycket kring hjälten Snoopy dog nuEpson Smart Canvas Watch (e-ink)
![]()
Finns i flera smaker, StarWars, Moomin etc. Byter "tavla" under dagen..