Fint att få med små öronRyssen Konstantin Chaykin släppte tydligen denna nyss på Basel. Den är humoristisk och haut horologie
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fint att få med små öronRyssen Konstantin Chaykin släppte tydligen denna nyss på Basel. Den är humoristisk och haut horologie
![]()
Kärlek är glädje.
![]()
Se det som konst. Kanske är det Djurens vänner som vill uttrycka att djuren får för lite tid?Är det bara jag som är en gammal gubbe och tycker att den där klockan är olämplig och osmaklig som fan?
Är det bara jag som är en gammal gubbe och tycker att den där klockan är olämplig och osmaklig som fan?
Missade nyss en deal med den här Alain Silberstein. Synd, för kul design är det.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror det var runt 25 SEK så inte så farligt.Väldigt, väldigt, väldigt udda. Vad landade den på?
Kontrar med min owgmarch klocka.Vad sägs om den här Swatch försök att konkurrera ut Breitling och IWC inom flygarsegmentet?
![]()
Riktigt cool!Kontrar med min owgmarch klocka.
![]()
Jag gissade bara. Tyvärr är inte mina kvar från Buster och Helgonet![]()
I seriemagasinet Helgonet fanns Helgonets deckarskola. Där fick alla äventyrliga barn lära sig hur man gör osynligt bläck, hur man gör en dokumentportfölj med dold lättåtkomlig kniv i portföljens utsida och ett bra chiffer som man kunde kommunicera med utan att fienden förstod. Det är stort om du ägt den Volvo P1800 som Simon Templar alias Helgonet (Roger Moore) körde omkring med i filmerna. Får man fråga hur det kom sig att den kom till Sverige? Nu chansar jag men var det inte en B18-motor med dubbla DellOrto-förgasare?Helgonet!!! Hur se de ut? En bild på Simon Templar? Loggan? Sträckgubben? Jag har ägt bilen![]()
Ingen aning, som jag tänkte när tråden skapades var humor utifrån våra perspektiv. Jag vet inte något om varje tillverkares avsikter. Visst, det är som konst, mycket ligger i betraktarens öga.Humor som konstform är briljant t.ex Siilberstein, Konstantin Chaykin och Franck Mueller, humor med enda avsikt att vara kul är inget kul alls.
I seriemagasinet Helgonet fanns Helgonets deckarskola. Där fick alla äventyrliga barn lära sig hur man gör osynligt bläck, hur man gör en dokumentportfölj med dold lättåtkomlig kniv i portföljens utsida och ett bra chiffer som man kunde kommunicera med utan att fienden förstod. Det är stort om du ägt den Volvo P1800 som Simon Templar alias Helgonet (Roger Moore) körde omkring med i filmerna. Får man fråga hur det kom sig att den kom till Sverige? Nu chansar jag men var det inte en B18-motor med dubbla DellOrto-förgasare?
Blogg om historien https://preferenser.wordpress.com/2011/06/26/the-saint-helgonet/
![]()
![]()
Är det en Casio?
![]()
Lago stor telefon. så såg de ut på 1960-talet så inget konstigt med det.
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte jag heller, antar att det var utifrån mitt perspektiv, no more no less.Ingen aning, som jag tänkte när tråden skapades var humor utifrån våra perspektiv. Jag vet inte något om varje tillverkares avsikter. Visst, det är som konst, mycket ligger i betraktarens öga.
Minns väl P1800, beundrade och ouppnåeliga för de flesta. Speciell bil som fick en speciell historia genom Helgonet. En kul era, man blir nostalgisk.Haha, nu blev det nog lite fel. Jag har inte ägt någon av de bilarna som var med i filmen eller ägd av Roger Moore.
Det jag däremöt hade var en P1800E från 1971 i exportmodell (för amerikanska marknaden. P1800 i sedanmodell slutades tillverkas 1972 har jag för mig och kombimodellen -73. Sedan tillkom ett par extra nya bilar då några helt enkelt köpte reservdelar (typ kaross och allt annat) och byggde ihop en egen något eller några år efter.
Min 71a hade hela 125hk, en B20 med insprutning, var i guldmetallic med ljusbrun läderklädsel.
Jag har kvar ett litet minne, någon halvtrasig del från bilen som byttes ut.
Dessutom misstolkade jag nog vad du skrev, tolkade det som om du hade klockor (helgonet & buster), men tack för de fina bilderna. Jag har också några Helgonettidningar.
Annars har jag denna klocka som är av samma modell som Roger Moore hade i serien.
![]()
Se http://www.otenphotography.co.uk/the-saint.html
Jag har även en klocka till en tidigare P1800 som suttit i en av de bilar min pappa har krocktestat på Volvo på 60-talet.
Minns väl P1800, beundrade och ouppnåeliga för de flesta. Speciell bil som fick en speciell historia genom Helgonet. En kul era, man blir nostalgisk.
Nu har du varit och grävt i skattkistan. PassionBlev också lite nostalgisk! Leta upp det P1800a jag har hemma. Har dock ett par st modellbilar till, men de ligger i någon låda någonstans...
Här är bilklockan jag pratade om innan, i mitten av bilden!
Den guldiga modellbilen har jag målat själv.
![]()
Den är ljuvligt kul!På tal om Alain Silberstein, jag bara älskar den.
Helt galen, men det är det mesta med det här intresset.
Frågan är om man vågar sig på ett köp...?
![]()
Den är ljuvligt kul!