• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni ärvt, visa gärna!

Wheelie

Cartier
Rotade igenom farsans byrå och fann denna kinetic Pulsarklocka, modellnummer 5M42-OK50. Skall ha burits när storasyster föddes bland annat. Testade att skaka igång den men tyvärr sackar den sig ordentligt.. Någon som vet vad service kan tänkas ligga på?
Pulsar är tillverkade av Seiko - Så jag skulle inte oroa mig för att servicen blir speciellt dyr.
 

JamesZ

Cartier
Föräldrars citizen duo, ingenting fancy, men de var bra klockor 40 år sen i Kina.
IMG_2732.JPG
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Farfars Omega Seamaster Automatic med subsekund som han fick för trogen tjänst 1957. Är inte guld som det ser ut på bilden utan stålboett med guldindex/visare. Sålde den för några år sedan i ett tillstånd av sinnesförvirring :banghead::confused::(
Är det nån som vet med sig att de köpt denna av mig så får de gärna höra av sig, själv lyckas jag inte minnas var den hamnade... :rolleyes:
20140103_163303_zpsgsg5xn6n.jpg
 

Vonlind

Panerai
Farfars Omega Seamaster Automatic med subsekund som han fick för trogen tjänst 1957. Är inte guld som det ser ut på bilden utan stålboett med guldindex/visare. Sålde den för några år sedan i ett tillstånd av sinnesförvirring :banghead::confused::(
Är det nån som vet med sig att de köpt denna av mig så får de gärna höra av sig, själv lyckas jag inte minnas var den hamnade... :rolleyes:
20140103_163303_zpsgsg5xn6n.jpg


Synd att du sålde den, enligt mig en utav Omegas vackraste! Hoppas du finner köparen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Farfars Omega Seamaster Automatic med subsekund som han fick för trogen tjänst 1957. Är inte guld som det ser ut på bilden utan stålboett med guldindex/visare. Sålde den för några år sedan i ett tillstånd av sinnesförvirring :banghead::confused::(
Är det nån som vet med sig att de köpt denna av mig så får de gärna höra av sig, själv lyckas jag inte minnas var den hamnade... :rolleyes:
20140103_163303_zpsgsg5xn6n.jpg
Hoppas verkligen du kan köpa tillbaka den, jag skulle aldrig sälja mitt arvegods. Förstår inte hur man ens kan tänka tanken.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Den finns i andra ärvda-tråden men sätter den här också. I familjen sedan ny ca 1955. Kal 266. Nyservad, orörd tavla. Uppdragskronan finns fortfarande att få tag på i rätt modell från Omega så den är ny med ny packning, omegaglaset likaså. i övrigt är alla grejer på den samma som när den var ny.

O266w.jpg
 

Calle med C

Panerai
Arvegods efter farsan, Certina blue ribbon i helguld.
IMG_1664.JPG
IMG_1674.JPG

Den var jäkligt trevligt! Vilken tavla! Tummen upp! Certina gjorde mycket trevligt och kvalitativt på den gamla goda tiden.

Farfars Omega Seamaster Automatic med subsekund som han fick för trogen tjänst 1957. Är inte guld som det ser ut på bilden utan stålboett med guldindex/visare. Sålde den för några år sedan i ett tillstånd av sinnesförvirring :banghead::confused::(
Är det nån som vet med sig att de köpt denna av mig så får de gärna höra av sig, själv lyckas jag inte minnas var den hamnade... :rolleyes:
20140103_163303_zpsgsg5xn6n.jpg

Ajajaj. Fin klocka! Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan sälja arvegods. Även om jag hade ärvt något riktigt skräp hade jag aldrig, med betoning på aldrig, sålt den!

Hoppas du hittar köparen och får köpa tillbaka den. Håll hårt i den då och låt den vandra vidare till barn eller barnbarn!
 

Calle med C

Panerai
Den var jäkligt trevligt! Vilken tavla! Tummen upp! Certina gjorde mycket trevligt och kvalitativt på den gamla goda tiden.



Ajajaj. Fin klocka! Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan sälja arvegods. Även om jag hade ärvt något riktigt skräp hade jag aldrig, med betoning på aldrig, sålt den!

Hoppas du hittar köparen och får köpa tillbaka den. Håll hårt i den då och låt den vandra vidare till barn eller barnbarn!

Morfars Waltham och farfars Rolex.
IMG_0111.JPG

Skön farfar som körde guldsub! :)


Vad duktig jag är som citerar mig själv....
 
Topp