• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni önskar tillverkades?

Ronnie

Rolex
images

Ett armbandsur med urtavla i emalj utan någon text och med Breguetsiffror eller långa romerska. Vattentät till 100m när man ändå önskedrömmer.

Grand-Seiko-Spring-Drive-8-Day-Rose-Gold-Sparkling-Black-Dial-SBGD202-6.jpg

En Grand Seiko Spring Drive utan datumfönster... utan att det kostar några hundra tusen kronor att slippa fönstret i fråga.

Många fler sportiga, automatiska klockor med tjocklek som en Aquanaut.
 
Överlag så känner jag att många tillverkare skulle tjäna på att släppa lite keeper-klockor, dvs klockor som man känner kommer åldras väl. Jag är inte direkt någon Rolex-fanboy men det måste erkännas att de är mästare på det här, tvivlar inte på att en ny sub eller explorer är minst lika häftig om 40 år.
 

MARTINOV

Cartier
För att den blir typ 11,000kr billigare för samma look? Jag har inte riktigt förstått varför man vill ha platina och vitguld. Är det en annan lyster i det? Säkert, men inget jag vill betala för. Men jag tycker den räfflade är snyggare än slät. Men inte 11k snyggare :)

Ljuset reflekteras verkligen på ett häftigt sätt just i vitguldsringen och det är ett helt annat lyster, men just 11k-häftigt kanske det inte är :D
Finns ju vintage med engine turned glasring annars.
 
Topp