• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni önskar tillverkades?

F32

Panerai
2-Faktor
DJ41 är mellan 39.5-40mm. Kanske värt att testa om du inte gjort det än.
Säker? Enligt jämförelser på nätet mellan Datejust II och 41 så är båda 41mm. Jag får pröva och inte anta då iofs men den ser väldigt stor ut på bild och i butik. 36mm har jag prövat några gånger och det är litet.
Edit: Litet på mig, 36mm sitter fint på andra.
 
Säker? Enligt jämförelser på nätet mellan Datejust II och 41 så är båda 41mm. Jag får pröva och inte anta då iofs men den ser väldigt stor ut på bild och i butik. 36mm har jag prövat några gånger och det är litet.
Edit: Litet på mig, 36mm sitter fint på andra.
Det stämmer. 39,8 mm fick jag det till när jag mätte min DJ 41. Det är ganska stor skillnad i storleken mellan en DJ II och DJ 41.
 
H

Hysteria

Guest
Jo, de hade jag. Med billigt så menade jag typ en mer ”budget klocka” dvs inte 5000:- utan det kunde vara bra med en som kostar typ 30.000:-40.000:-
30-40k är inte en budgetklocka. Dessutom finns det en uppsjö av rollar för 30-40k.
I en värld där daytona kostat 40k hade du inte velat ha den i närheten av lika mycket som idag när man ser dom för 200’.
Förstår inte riktigt din önskan?
 

aslpls

Breitling
30-40k är inte en budgetklocka. Dessutom finns det en uppsjö av rollar för 30-40k.
I en värld där daytona kostat 40k hade du inte velat ha den i närheten av lika mycket som idag när man ser dom för 200’.
Förstår inte riktigt din önskan?
Vem sa nånting om Daytona? Jag menade nya modeller som är lite billigare ☺️
 
D

Deleted member 11690

Guest
En borstad Avenger 2 gmt med push/glide lösning i låset. Den hade jag klippt direkt !
63DEC12C-BCBA-40B6-A23B-5578ADBF6B29.jpeg
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Hade väldigt gärna sett en seiko sarb017 aka ”alpinist” i lite större storlek, typ 40-41mm. Tycker den gröna tavlan är galet snygg ihop med guldindexen och visarna men hur gärna jag än vill så känns 38mm lite för litet på min arm...
5E1D26CB-6770-4C66-AB24-D086DE9E75E8.jpeg

Bild stulen från world wide web
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
En tudor advisor med diskretare larmknapp och GMT komplikation. Eller släng på alarm på en rolex GMT och jag köper den direkt. Tills dess får nästa köp kanske bli en Panna radiomir GMT alarm.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tunnare klockor.
Jag behöver inte se en SW200/ETA2824 genom ett safirglas, jag behöver inte en klocka med mer än 100-150m WR om det inte är en dykare. Stäng luckan, stoppa in ett SW300/2892 och jag blir betydligt mer sugen direkt.

Sinn, jag snackar med er.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
En sådan här med svart urtavla.
Den hade suttit fint på tanten där hemma.
Plockar man bort glassplittret runt boetten så skulle t.o.m jag kunna bära den.

DD247536-8E8A-4BED-9C7C-146393F8C0E2.png
 
Topp