• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni önskar tillverkades?

Hamilton Murph.. gjordes i 10 ex till filmen Interstellar. Synd att den inte görs, skulle köpt direkt!
A06D0B59-21EE-470C-BB6D-E8B6DCEC6158.jpeg
 

Ronnie

Rolex
Tjo

Jag satt på bästa arbetstid idag och tänkte på klockor jag önskade att tillverkare gjorde. De flesta var relativt små modifieringar på existerande klockor, ex en Avenger 2 GMT med dykarring.
IMG_0424.JPG

Jag tänkte sedan vidare, det var ju antingen det eller arbeta liksom.
4631601778_2e2f869161_b.jpg

Uppdaterad 2254.50! Kanske inte just denna mod men jag gillar idén.
Rolex-MilSub-5513-1-1024x873.jpg

Rolex mil-sub vore underbart.
6736786169_9cbc741d90_b.jpg

Eller den Seamaster omega borde gjort en remake av, utan fejkad vintage lume och display caseback.
Heuer_Bundeswehr_3H_AS01851_1_grande.jpg

Fortsätter vintage-temat med en klocka som möjligen kommer bli gjord med tanke på Tags spree på sistone.
112670-99b55a9fd5959521002ec5441c754a1f.jpg
127867-400281403907f839bd5ac6db1de7fde4.jpg

Omega sumpade sin chans att skapa en klassiker när de eliminerade den smäckra profilen och orangea beezeln från Planet Ocean serien, 42mm var dessutom en optimal storlek.
Sinn-809-8.jpg
Sinn borde VERKLIGEN släppa 809 igen.
PA020168.jpg
Avslutar klent med railmastern som Omega borde släppt, rätt perfekt imo.

Har ni några modeller ni önskar tillverkades? Om de redan tillverkats eller inte spelar ingen roll :)

Hur pass platt var den orangea Omegan egentligen? Har du ägt?
 

Richie

Audemars
2-Faktor

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag önskar mig en modern snowflake från Tudor. Matt tavla och målade index, typ en pelagos iklämd i nya 58 caset
Skulle vara ruskigt intressant att se jämförande statistik om Tudors BB försäljning, orginalmodellerna kontra 58 och om den är sådan att Tudor redan kan dra direkta slutsatser om marknadens storlekspreferenser utifrån det. Att tunnare är att föredra lär väl knappast vara kontroversiellt men undrar om de kan tolka responsen om den mindre diametern?

För övrigt vidhåller jag mitt drömalternativ. Pelagos GMT 39mm. Enfärgad bezel, inte för mycket GMT Master kopierande.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För min del så får de gärna damma av gamla verktyg och maskiner och göra dom precis som förr med plexi och allt:)
Skulle vara ruskigt intressant att se jämförande statistik om Tudors BB försäljning, orginalmodellerna kontra 58 och om den är sådan att Tudor redan kan dra direkta slutsatser om marknadens storlekspreferenser utifrån det. Att tunnare är att föredra lär väl knappast vara kontroversiellt men undrar om de kan tolka responsen om den mindre diametern?

För övrigt vidhåller jag mitt drömalternativ. Pelagos GMT 39mm. Enfärgad bezel, inte för mycket GMT Master kopierande.
 
Den här var ju en riktig fullträff!!
Om den släpps så har de i alla fall en köpare :p

Och alla ni som önskar billigare Rolex. Det spelar ingen roll hur de ser ut sålänge det står Rolex på dem? Undrar bara lite hur ni tänker.

Man kan ju tycka att de senaste 5-10 årens prishöjningar inte direkt varit skäliga sett till vad Rolex har spottat ur sig. Jag skulle vara nöjd om de slutade begränsa produkten för att artificiellt höja värdet på deras produkt, höj den på riktigt istället.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Man kan ju tycka att de senaste 5-10 årens prishöjningar inte direkt varit skäliga sett till vad Rolex har spottat ur sig. Jag skulle vara nöjd om de slutade begränsa produkten för att artificiellt höja värdet på deras produkt, höj den på riktigt istället.

På så sätt är det ju väldigt rimligt. Fastnade helt i tankebanan att ”en billig klocka bara det är rolex”.
 
På så sätt är det ju väldigt rimligt. Fastnade helt i tankebanan att ”en billig klocka bara det är rolex”.

De finns i Thailand:p

Tycker det finns så jävla mycket potential i Rolex som de "pissar" bort. Just att det är en stiftelse som äger dem ger ju en helt unik möjlighet att göra sjuka grejer men nej, de begränsar produktionen å drygar runt istället...
 
Topp