• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du en eller flera klockor som idag är värda mer än ditt inköpspris?

  • Ja!

    Röster: 149 76.8%
  • Nej

    Röster: 45 23.2%

  • Totala väljare
    194

Titanium

Omega
Nu är det försent.
IMG_4943.PNG
Oj vad synd hehe, det var roligt, men det är också roligt att se hur mycket användare på klocksnack hatar DW klockor, jag själv ogillar de ganska mycket även fast jag ej skulle bry mig i att någon har en sådan då jag tänker att de kanske ej är så insatta i klockor:)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Min farfars chronographe Suisse är nog värd ett par tusen, det lär den inte kostat ny.
Skall dock aldrig sälja den.
Annars har jag räknat ut att jag i snitt går 6 tusen back per dyrare klocka jag ägt.. men utslaget över två år är det ungefär kostnaden för finsnus under samma period. Och det har jag slutat med.
 

Titanium

Omega
+1
Om man aldrig säljer kvittar det.

/B
Det stämmer hehe:) Jag önskar jag kunde spara alla fina klockor men jag skulle än så länge ej ha råd men det, därför blir det enklare när jag är färdigutbildad att kunna köpa de klockor jag vill ha utan att ibland behöva sälja klockor:) Jag längtar, finns många fina klockor som jag vill köpa:) När man säljer en fin klocka så tar det ofta emot något:)
 

Titanium

Omega
Med det sagt kan det ju finnas kvar enstaka exemplar hos handlare ute i landet, givet att man är beredd på att man eventuellt måste slanta upp lite...

Säg till mig om du har en över någon gång för att byta mot min Seawolf, förstår såklart om du inte vill eftersom att dom har blivit så svåra att köpa:/
 
Senast ändrad:

mrBlade

Omega
Gav 800 spänn för Omegan på bild. Renoverade den för 1100:-
Ganska nöjd, någon som har en uppfattning om värdet?
 

Bilagor

  • OMEGA GOLD.jpg
    OMEGA GOLD.jpg
    34.7 KB · Visningar: 2

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Vore mycket trevligare ifall de som är intresserade av tråden svarar istället för alla er som INTE uppskattar tråden. Blir ett onödigt drygt klimat. Det är förenligt att vara både klockentusiast samt att gå med vinst på försäljning av vintageklockor. Många klocksnackare verkar ha högavlönade jobb men för oss som inte har det är det att sätt att skrapa ihop pengar och på så vis över tid ha råd med dyrare/finare klockor som vi kanske annars inte skulle ha möjlighet att äga.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fast den här frågeställningen är f-n helt omöjlig att svara på!:confused: (Men drygt 130 personer har vad det verkar gjort ett tafatt försök. EDIT: Inkluderar även mig själv här, då jag tydligen vid nåt tillfälle ansåg att det faktiskt gick att svara på frågeställningen.:sorry:).
Värdet kommer jag aldrig att veta innan jag har sålt, och har jag sålt en klocka så är det inget jag "har". Ni fattar problemet, va?:rolleyes:
 
Senast ändrad:

mrBlade

Omega
Fast den här frågeställningen är f-n helt omöjlig att svara på!:confused: (Men drygt 130 personer har vad det verkar gjort ett tafatt försök. EDIT: Inkluderar även mig själv här, då jag tydligen vid nåt tillfälle ansåg att det faktiskt gick att svara på frågeställningen.:sorry:).
Värdet kommer jag aldrig att veta innan jag har sålt, och har jag sålt en klocka så är det inget jag "har". Ni fattar problemet, va?:rolleyes:
Ja, men värdet är kanske som börsen... hur mycket man är beredd att betala för ett objekt mot hur mycket det behövs för att släppa samma objekt...
Klurigt
 

Brogren

Cartier
Det är inte min klocka på bilden (det är C24:s) och min är ju i rätt använt skick om än i tämligen tight och opolerad. Sedan får man nog ta deras värdering med både en och två nypor salt..

Att det inte är din misstänkte jag. Spanat in din för många gånger på IG för att se skillnaden på tavlorna. Din är i min mening finare än den på den länkade bilden här.
Sen att deras värdering är en aning hög borde bero på att det är flest mer eller mindre seriösa butiker som lägger ut klockor på C24.
 
Topp