• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som har ''växt'' inom er

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag svalde en Swatchklocka och är rätt säker att batteriet har växt och börjat läcka för jag har fått rejält med magont :(
 

Henkesm

Omega
Tudor som varumärke har vuxit enormt mycket på mig det senaste åren.
Allt från Black Bay serien till Fastrider Black Shield.
 

Glusch

Cartier
En av de klockor som växt absolut mest på mig är nog Rolex Day-Date. Man vågar väl knappt säga det på det här forumet, men från början tyckte jag både att den var rent utsagt dötrist. Jag är fortfarande inte alls förtjust i urtavlan med romerska siffror och har fortfarande svårt med dem sittande på länk. Till exempel första bilden härunder väcker inget sug inom mig. En Day-Date i helguld på ett snyggt läder/mocka (så som bilderna förutom den första) eller dylikt väcker däremot något pirr och begär inom mig jag från början inte alls trodde att jag skulle få av den här klockan. Nu vet jag att boetten på den med blå urtavla (bild 3) inte är i guld, men även den är riktigt snygg på något sätt.

DayDate-2.jpg

Rolex%20Day-Date%20%28I%29



Rolex%20Datejust%201601.jpg

Rolex-Day-Date-Green-Dial.jpg
Rolex%20Day-Date%20%28II%29.jpg
 

Hawk100

Rolex
Rååååålex har aldrig gett mig några fjärilar i magen. Har nästan tyckt att det är lite patetisk med alla som verkar helt insnöade på märket här på KS. Men nu har jag plötsligt börjat snegla och fundera om inte en Pepsi skulle vara helrätt present till mig själv nästa gång jag fyller jämt....... Märkligt!!!!! :wideyed::wideyed::wideyed:
(Men jag har inte helt gett upp tanken på att en SS Royal Capital också vore en bra present.....):D
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Sinn generellt och framförallt 556an. Tyckte Sinn gjorde fräcka klockor men samtidigt tyckte jag de så förbenat tråkiga ut. Plötsligt såg jag ljuset och då fanns det ingen återvändo.
IMG_20160513_132246-01.jpeg

Nu tycker jag Sinn inte bara gör bland de coolaste klockorna utan även bland de vackraste och min 556a är perfekt på alla sätt och vis.

Sen var ju det där med Sjöö Sandström Skydiver.
IMG_20160418_101417-01.jpeg

Nu kan jag inte tänka mig min samling utan den.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Royal Oak är den som växt i mina ögon. Tyckte att den var smällful när jag först såg den för något år sedan, men sen jag blev medlem i KS-sekten så har jag sett många snygga såna. Även Rolex Submariner har gått från trist till att snart förmodligen hamna på min handled. RM och Hublot får dock jobba hårdare för att hitta en väg in i mitt hjärta :)
 

Mauritz

Rolex
PAM140,denna har legat och gnagt sedan jag såg den första gången. Satan va fin..
( bild tagen utan att skämmas från nätet )
image.jpeg
 
G

GENERAL

Guest
Hublot kommer jag förmodligen aldrig gilla, tycker att den är för ''hypad''.
Ang två ton rolex, så gillade jag de ifrån början men nu gillar jag de mindre (de påminner mig om MK parfymklockor)
 

Johe

Omega
Som flera andra, Panerai (gillade inte alls men föll först för Radiomir så jag skaffade en och lite senare Luminor. Submersible är inte där än...), Royal Oak och Nautilus. RO känner jag väl inget sug efter personligen, men från början tyckte jag den var hemsk men nu är den fin. Nautilus är den perfekta klockan.
 

Peppo

Omega
Som många andra varit inne på redan gillade jag inte Nautilus. Tyckte den var gubbig och trist. Känns nästan sjukt att skriva det idag då det nog är min absoluta drömklocka. Tvåton var inte heller något jag gillade - nu tycker jag det är rätt coolt, framförallt root beer.
Rätt lustigt hur det ändras egentligen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan det inte vara att det är priset och exklusiviteten som lockar mer än att klockan i sig plötsligt har blivit vacker? Genomgående i tråden tycks det vara väldigt dyra klockor som med tiden plötsligt blir attraktiva.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Kan det inte vara att det är priset och exklusiviteten som lockar mer än att klockan i sig plötsligt har blivit vacker? Genomgående i tråden tycks det vara väldigt dyra klockor som med tiden plötsligt blir attraktiva.

Jag tycker det är en intressant frågeställning, som för egen del kräver lite självransakan. Märker själv att mitt intresse drar sig mer och mer mot "dyrare" klockor just. Intressant.
Tack för påminnelsen :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
Är enig med TS det är väl en del av sporten/charmen att vara klockintreserad ! För min del är det till stor del nästan alltid historien bakom klockan som tar mig ett hack vidare och då är inte alltid priset en faktor. Har sjukt lust på en Glycine Airman 1 på 36 mm. Har aldrig haft öga för Glycine men historien ändrade detta plus klockan är ju super fin!
 
G

GENERAL

Guest
Kan det inte vara att det är priset och exklusiviteten som lockar mer än att klockan i sig plötsligt har blivit vacker? Genomgående i tråden tycks det vara väldigt dyra klockor som med tiden plötsligt blir attraktiva.
Jo, som jag nämnde trådstarten( "prestige")
 

Platinum

Cartier
UTC Skydiver, Rolex Explorer 2 och Rolex Datejust är tre klockor jag kommer på nu som har växt otroligt för mig. Ingen gillar en elektronisk skärm på en analog klocka, explorern såg jag inget syfte för och datejust var gubbklocka. Idag skulle jag kunna tänka mig alla tre.
 

Tobemt

Omega
Jag får lov att säga att breitlings -90 tals modeller växer i mina ögon. Äger en chronomat från -00 som jag tidigare skämdes för, men idag bär jag den nästan någon vecka i månaden.
 
Rolex Explorer 1 & 2:
- Först begrep jag inte hur en så enkel klocka (utan funktioner utöver visning av tid) kunde kosta så mycket och vara så populär - Enkelheten i Explorer 1 är något man verkligen uppskattar mer med tiden.
- Explorer 2 uppfattade jag först som en budget-Rolex men är nu en av mina absoluta favoriter - Mångsidig klocka med många funktioner för pengen
 
Topp