Wotten0
Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Det finns massor med klockor som inte har guld i sig, om du är smart så kan du hitta flera. Sedan om jag ska vara ärlig, känner en del imamer osv, är man riktig muslim enligt dem, så ska man inte använda dyra klockor eller några typer av accessoarer alls. Med andra ord är det lika mycket synd att bära en guldring som att bära en klocka för 100 000. Och är du bokstavstrogen muslim så borde du veta det, om du nu inte är en tankelös person som konverterat.Letar efter klockor utan Guld. Av religiösa skäl får jag ej bära guld.
Rolex har väl flertalet modeller.
Kollade på vintage JLC men det verkar vara mycket guldklockor eller guld över stålet.
Hur är det med Patek.
Finns det något märke som tagit hänsyn till muslimers tro att ej bära guld av mellan eller högre märken.
Och jag är främst intresserad av dressare.
Tack på förhand
Sedan, alltså är du man eller kvinna? Du verkar lyssna väldigt mycket på din muslimska tjej och hennes syrra. Vad är du får typ av muslim egentligen? Jag menar, okaj att du vill vara trogen och bra muslim, men du kan inte kuva din manlighet.
Jag ger mig fanken på att du är en sådan muslim som fastar eftersom allah har sagt det, men inte reflekterar över det icke fysiska och materiela.
Sorry, men islam är inget för dig pysen, du verkar hjärntvättad av din flickvän och hennes släkt. Sedan ska du inte använda Dubai som något typ av föredöme gällande islam och islams lagar. De araberna där skulle sälja vad som helst för pengar inklusive guldklockor och ringar till män. Och ja många muslimer använder guld, men mest av kulturella skäl och seder som fanns långt innan islam. Synd eller inte? Well välj själv.
Frågan du måste ställa dig som individ, och även fråga din tjej/fru är om det verkligen är "rätt" att investera i lyxprylar när koranen är mycket tydlig med att man absolut inte ska utsmycka sig som man.