Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När är Drott-annonsen ifrån? Har herrmodellen, vore skoj att kunna datera den något.Semester... och då kan man ju roa sig med att leta klockrelaterade annonser i släktens gamla veckotidningar ifrån 30-talet och framåt. Kvällens bästa... Minns visdomsorden, -Nöj Er inte med efterapningar.
Jag tror den var i en Allers ifrån 1947, möjligen 1950.När är Drott-annonsen ifrån? Har herrmodellen, vore skoj att kunna datera den något.
Så hittade jag Drottannonsen... I en äldre tidning än jag trodde. December 1942.När är Drott-annonsen ifrån? Har herrmodellen, vore skoj att kunna datera den något.
Topp! Hade en aning om tidigt 40-tal, men kul att få det bekräftat!Så hittade jag Drottannonsen... I en äldre tidning än jag trodde. December 1942.
NG. Är en liten guldgruva om man jagar klockreklam. 50-80talstidningar kan man hitta på loppisar bla.National Geographic april 1984 till augusti 1984
Läckert! Måste börja kika efter liknande planscher att ha på väggen.Den här åker snart upp på väggen hemma, har väl hängt hos någon urmakare.
Stödet verkar aldrig vara använt.
Missade en Viking Spirofix på tratten för ett kort tag sedan, hade vart kul o köpa en!
Känns högaktuell!
Corona Watch Company, 1957
+1Härlig Certinakavalkad ! Tack Mr. Haigvally och ni andra som förädlar KS ”riksarkiv”. !! En guldgruva för entusiaster som kan hitta både samtida klockreklam och samtidigt få känna tidsandan i grafiska utryck. Och leta sina egna favoritmärke icke att förglömma. Ett STORT tack !!