• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockreklam, tidskrifter och broschyrer.

ittam

Audemars
Muros Triebold ad 1957.jpg
Muros -57
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Men bara att leta upp allt måste ju ta en del tid gissar jag? Skoj!
Jo, men bra aktivitet för vintermörker och coronakarantän... Och gamla kataloger och annonser kan vara en värdefull resurs för att se om någon klocka är franken eller om visare blivit utbytta osv. Även för att se vad som var tidstypiska tillbehör. Jag tycker det är kul att lyckas kombinera med länkar, band och spännen som är eller åtminstone ser ut att vara samtida. Då är sådant här en kul resurs. Det killgissas en hel del KS och andra diskussionsforum. Såg t ex något inlägg där det påstods att för si och så länge sedan var det bara gris- och kalvband som förekom. Då är det lite kul att hitta annonser från den perioden med krokodil och ödla. Så det känns som jag är med och skapar något värdefullt här och inte bara ägnar mig åt maniskt bildsamlande. Jag har lärt mig massor på KS. Det är kul att kunna ge lite tillbaka.
 
Topp