• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prisutveckling på Explorers/ Subs i köp & sälj efter invigningen av KS Explorers Club :D
9FBE100D-B09C-4F12-9689-B9391CA293B4.jpeg

Prefekt!
Vi har ju varit ute på en jäkla massa äventyr jag och Expyn!
Försöker hitta bilder här på forumet, det går dock dåligt!
Grottkrypning, helt obanad terräng i Helvetesbrännan och mycket mer har vi hunnit med sedan augusti 2017!
Fler äventyr lär det bli ;)
184418C1-9BD6-4B7E-B618-092CEFE343A8.jpeg
BF42E3F4-F09B-4FF6-BBF4-E4B9EEBC341D.jpeg

630CBD1D-EE39-4420-918A-F2906E6D58AC.jpeg
F058484C-2E33-479D-B403-1CEFFB44B547.jpeg

Kul! Subben får ju vara med på en del saker.
Får dokumentera ner något.
Hur ”äventyrligt” skall det vara för att man inte skall skämmas över sin utflykt? :D

Kul! Subben får ju vara med på en del saker.
Får dokumentera ner något.
Hur ”äventyrligt” skall det vara för att man inte skall skämmas över sin utflykt? :D
Ingen ska behöva skämmas här! Kör efter kriterierna och gå på magkänslan när du känner dig osäker. Vi försöker vara en inkluderande klubb :)
Om du känner dig osäker ändå så kan vi diskutera detaljer via PM.

Härligt @NiklasF
Nu är vi igång, äntligen! Ska bli kul att följa alla resereportage.
Mycket bra ordnat på alla sätt.

Som @Berns skriver så är vi äntligen igång med Klocksnack Explorers Club, och vilket härligt mottagend klubben har fått! Det känns riktigt roligt att driva det här när man läser allt engagemang och glada tillrop i tråden! Men det är inte bara mig man ska rikta allt detta åt.

Den 7 april i år skrev jag i ”Tråden om Rolex Explorer 1” att jag hade en idé om att starta en Klocksnack Explorers Club
(https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/page-172#post-2796917)
Det togs emot med entusiasm och några forummedlemmar uttryckte detta även i PM. Vi skapade då en PM-tråd där vi fortsatte planeringen av hur klubben skulle se ut. Ganska snart var vi bara två som jobbade med detta, och det var jag och @Berns. @Berns hade tänkt vara anomnym fram tills att han genomför sitt äventyr och officiellt väljs in som medlem i klubben, men han väljer att träda fram idag och han är väl värd samma glada tillrop som jag har fått!

Det finns ytterligare en medlem som inte vill tillkännage sitt namn eller sitt bidrag, men vart insatser kraftigt har höjt kvalitén på slutprodukten. Skänk även denne en tanke om du gillar vad det här är.

Vidare finns det i skrivande stund tre klubbmärken ute i cirkulation i riket, så @Gäspande_Skorpan som kanske såg en medlem med märket fastsatt på en keps vid Henriksdal - vem var det du såg egentligen?
(https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/page-195#post-2908246)

Kul initiativ! Får man leva på gamla meriter eller ska äventyret ske/ha skett efter skapandet av klubben?

@NiklasF om man redan varit på äventyr får man lägga in retroaktivt då (om man uppfyller kraven i övrigt såklart)? Fråga två: vad avser heldag? Är övernattning obligatoriskt eller räcker det med morgon till kväll?

@NiklasF om man redan varit på äventyr får man lägga in retroaktivt då (om man uppfyller kraven i övrigt såklart)? Fråga två: vad avser heldag? Är övernattning obligatoriskt eller räcker det med morgon till kväll?
Som @Diskaren skriver så gäller inga gamla meriter, utan vi vill uppmuntra folk till att fortsätta (eller börja) ta med sin klocka ut på äventyr.
Med heldag avses morgon till kväll/sen eftermiddag. Övernattning är inte obligatoriskt, med det uppmuntras givetvis! ;)

Vilken tur jag har som inte hunnit med mina äventyr!
Hade planerat minst ett äventyr till en neotektoniskt bildad grotta.
Då väntar jag med det till augusti, tänker också en dagstur till några häftiga naturfenomen från inlandsisens avsmältning.
Allt detta på cykelavstånd! :)
Klart man vill vara med här!
PM kommer.

Tillbaka
Topp