• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har nu bytt till en 214270 och är nöjd! Handled = 16,5 cm :)

86410C43-C56F-4565-A1A5-31A195ED8C67.jpeg
Ser ju ganska stor ut... Äh skojar bara.. :D
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Tycker att 36 är lite för litet på mig, däremot modern DJ funkar på mig. Är heller inte så förtjust i gamla låset. Med det sagt hade den nya nog funkat bra i 36 också då den hade burits större än gamla.
Alright, jag förstår. Själv har jag aldrig fått chansen att testa en 39a, hade gärna velat jämföra och se hur den känns!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Imorgon ska vi på äventyr.
Mycket bra!
Om du tänker lite i dessa banor så har du snart en plats i Klocksnack Explorers Club:
  • Destination
  • Datum/tidsperiod under vilket äventyret fortgick
  • Mål med äventyret
  • Kort om äventyret i sig
  • Måluppfyllnad
Detta förutsatt att du kör med din Explorer och tar lite sköna bilder under tiden ;)

Det var inte meningen att jag skulle säga allt det redan nu, men gjort är gjort. Mer än så kommer jag inte att avslöja innan söndag!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Mycket bra!
Om du tänker lite i dessa banor så har du snart en plats i Klocksnack Explorers Club:
  • Destination
  • Datum/tidsperiod under vilket äventyret fortgick
  • Mål med äventyret
  • Kort om äventyret i sig
  • Måluppfyllnad
Detta förutsatt att du kör med din Explorer och tar lite sköna bilder under tiden ;)

Det var inte meningen att jag skulle säga allt det redan nu, men gjort är gjort. Mer än så kommer jag inte att avslöja innan söndag!
Låter extremt spännande. Jag ska på äventyr i början av Augusti och hoppas att jag ges möjligheten att joina klubben :D
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket bra!
Om du tänker lite i dessa banor så har du snart en plats i Klocksnack Explorers Club:
  • Destination
  • Datum/tidsperiod under vilket äventyret fortgick
  • Mål med äventyret
  • Kort om äventyret i sig
  • Måluppfyllnad
Detta förutsatt att du kör med din Explorer och tar lite sköna bilder under tiden ;)

Det var inte meningen att jag skulle säga allt det redan nu, men gjort är gjort. Mer än så kommer jag inte att avslöja innan söndag!

Låter extremt spännande. Jag ska på äventyr i början av Augusti och hoppas att jag ges möjligheten att joina klubben :D
Må vara oerhört trögtänkt men förstår verkligen inte
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Håller lite utkik efter en explorer etta och dök på dessa på uretvintage:
https://www.uretvintage.se/rolex-explorer-pv-25174.html
https://www.uretvintage.se/rolex-explorer-pv-27099.html

Det har ju skrivits en del om uretvintage både + och -, mest att de är lite dyra. Men klockorna i länkarna känns väl ligga ganska schysst i pris, eller? Missar jag nått?
Kan inget om uret vintage men priserna på båda de där var ju i min mening bra. Inte detaljstuderat bilderna men såg väl helt okej ut.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Topp