Tackar! Jag gillar när saker och ting görs ordentligt. Det brukar bli bättre dåDet här är ju så otroligt häftigt. Vilket arbete du lägger ner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Jag gillar när saker och ting görs ordentligt. Det brukar bli bättre dåDet här är ju så otroligt häftigt. Vilket arbete du lägger ner.
Det tycker jag absolut du ska göra, det kommer bli toppen! Var hade du tänkt åka?Shit va coolt! Nu måste man ju ta tag i det hela och gå på en tur med Explorern när den kommer tillbaka från service!
Lär troligen bli någonstans i JämtlandsfjällenDet tycker jag absolut du ska göra, det kommer bli toppen! Var hade du tänkt åka?
Det låter som att ni kommer få en härlig vecka! Och äventyret kvalar in med god marginalSka upp till Stekenjokk till sommaren, kommer bli bilkörning 14 timmar (vi är tre som delar på tiden). Sen parkeras bilen och så är det 3-4 mils vandring med all utrustning, sen kommer vi tälta, och fiska längs med vattendrag, och flytta på tältet/sovplatsen ungefär en gång per dygn. Blir massa vandring och flugfiske. Ett litet äventyr (ungefär en vecka), Kommer bli helt fantastiskt
Det enda jag saknar är en Rolex, men lyckas jag få tag på en tills dess så kommer jag definitivt att posta bilderna här
Kvalar det äventyret in här på Explorers club, @NiklasF ?
Kul att höra Då ska vi se om det blir någon Explorer/Sub. Sea Dwellern platsar inte?Det låter som att ni kommer få en härlig vecka! Och äventyret kvalar in med god marginal
Hoppas du får tag på någon av de klockor som klubben omfattar. Tyvärr har vi inga låneklockor (ännu) likt Explorers Club i New York. Lycka till!
Ingen Sea Dweller tyvärr. Vi har valt att förhålla oss till vad Rolex och Explorers Club kör med i sitt program.Kul att höra Då ska vi se om det blir någon Explorer/Sub. Sea Dwellern platsar inte?
Alright, då vet jag. TackIngen Sea Dweller tyvärr. Vi har valt att förhålla oss till vad Rolex och Explorers Club kör med i sitt program.
På äventyr med Vita blixten?! Sjyst!Ser härligt ut! Här är två snabba bilder från den gångna veckan för min del. Man får åka en bra bit norrut i riket för att hitta vinter numera.
Välkommen till Klocksnack, och kul att du hittade hit till Explorerklubben! Vi ser fram emot att läsa din reserapport här i framtiden.Hej,
En ny medlem vill gärna introducera sig samt sin 214270.
Jag vill börja med att tacka för ett mycket informativt och trevligt forum.
Min fascination med teknik och historik vad gäller såväl gitarrer som klockor samspelar mycket väl, och jag följer med stort intresse alla medlemmars eskapader med sina klockor, och hoppas att själva framgent få möjlighet att bidra.
/K
Helt rätt! Det är den enda typ av skida jag åker. Ibland tänker jag att jag borde köpa mig ett par turskidor, men jag bor för långt söder ut i landet för att ha någon större glädje av ett par sådana tyvärr.På äventyr med Vita blixten?! Sjyst!
Ser ju riktigt najs ut, synd att man är skit på att åka skridskor självSom prospect och idog följare av denna klubb så har jag ett litet Resereportage från dagens skridskoåkning.
Destination
Tönnånger i Gästrikland.
Tidsperiod
2/2 2020 Kl 07.00 - 20.00
Mål med äventyret
Att få till en heldags skridskoåkande trots usla förutsättningar i Stockholmstrakten SAMT att säkra inträde till Stockholms Skridskoseglarklubb genom att klara tempot och de övningsmoment som ingick.
Expeditionens medlemmar
Ensamseglare - tillsammans med ca 200 andra prospects. Träffade en mycket trevlig prick på bussen påväg till isarna som omedelbart blev en given stridskamrat för hela färden.
Äventyret
Efter noggrann planering och förfinande av utrustning så var det äntligen dags. Klockan ringde 06.30 en söndagmorgon, matsäck och nybryggt kaffe packades ned tillsammans med extra ombyte i händelse av ”plurr”,, samt nödvändig säkerhetsutrustning.
Bussar avgick från centralstation 08.00, och 2,5h senare så var vi på plats i Tönnånger. Min första vistelse i Gästrikland! Och förutsättningarna för en fin dag var goda.
Vi började på en lite mindre sjö, där vi övade parvis skridskoåkning i motvind, och även att åka på ”rulle” (ungefär att flera åker på led i takt och slipstreamar).
Efter att ha rundat den första sjön så transporterade vi oss mot Tönnångersjön, där äventyret skulle fortsätta.
Det bjöds på fin kärnis och medvind.
Tyren fortsatte och vi stötte på div hinder i form av öppet vatten, sprickor, och kanaler. Men vi klarade oss från plurret så här långt!
efter att ha bränt av ett par mil is så blev det fikapaus på en liten ö. Medhavt kaffe och macka smakar sällan så gott som i naturen med sol och lä.
Efter fikat var det dags att hyvla av det sista av Näsfjärden och ta oss till nästa.
Skuggorna började bli långa, och marsch genom delvis snårig terräng och grusväg väntade innan sista sjön skulle avhandlas.
efter ett par km till fots var vi äntligen tillbaka på isen, och kvällshimlen visade upp sin bästa sida inför sista etappen.
Med Vinden i ryggen och ett leende på läpparna hela vägen till sista checkpointen så fick jag den där känslan. När man bara älskar det. Full stoke.
Jag hade klarat det. Och fått en helt fantastisk naturupplevelse jag sent kommer glömma. Långfärdsskridskor är en av mina absoluta favoritaktiviteter - för er som inte har provat, gör det! Kan varmt rekommendera SSSK:s turer.
blev mest snack om dagens tur, natur, och jakt påvägen hem. Fick även in en välbehövd tupplur. Åter igen i stan vid 20-tiden.
Även om detta äventyr inte kvalar in för medlemsskap (antar jag?) så ville jag dela det med Er, då jag tänkte på er hela vägen!
Till nästa gång,
Ctothef
Ser ju riktigt najs ut, synd att man är skit på att åka skridskor själv
Får väl ta mig till lokala ishallen någon gångja det var helt fantastiskt! Tips är att träna på vanlig isbana (finns i sthlm, östermalms ip, om du är från de trakterna - och självklart ishallar o dyl över hela landet) för att sen ge dig på naturis!
Jag har ikväll det stora nöjet att välkomna @ctothef som medlem #12 i Klocksnack Explorers Club!
Ni såg onekligen ut att ha haft en härlig dag ute på isarna. Låna gärna med dig en flagga nästa gång du ger dig ut. Det kan nog bli ganska läckra bilder med en flagga vajandes i fartvinden
Välkommen @ctothef härligt äventyr du delade.Jag har ikväll det stora nöjet att välkomna @ctothef som medlem #12 i Klocksnack Explorers Club!
Ni såg onekligen ut att ha haft en härlig dag ute på isarna. Låna gärna med dig en flagga nästa gång du ger dig ut. Det kan nog bli ganska läckra bilder med en flagga vajandes i fartvinden
My bad, kollade för snabbt.Denna handlare ligger i österrike, vet ej hur jag hamnade på engelska c24 i länken.
Nej det stämmer, trodde han döljt det med en papperslapp av ngn anledning. Vad innebär ej påskrivet cert i detta fall? Slå om dum fråga.Certet ser inte ut att vara påskrivet?
Då det inte är snack om garanti så har det inte mer funktion än komplettera resten av grejerna för att vara fullset, men inte riktigt då certet ej är signat. Sannolikt har den sålts av grekerna till gråhandlare. Grundar dem att den är uttagen 2008 på serienumret?Nej det stämmer, trodde han döljt det med en papperslapp av ngn anledning. Vad innebär ej påskrivet cert i detta fall? Slå om dum fråga.
MB kollade bara bilden inte REFDenna handlare ligger i österrike, vet ej hur jag hamnade på engelska c24 i länken.
Lindroth Ser inte 114270 så ofta, varken på KS eller i Sverige öht. Och 114270 kan väl inte bli mkt nyare än 2008?