• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack.se - vad tycker ni?

Vad tycker du om nya Klocksnack?

  • Toppen! Kunde inte vara mer nöjd - saknar ingenting.

    Röster: 83 84.7%
  • Det är helt ok.

    Röster: 14 14.3%
  • Kan vi inte gå tillbaka till gamla plattformen?

    Röster: 1 1.0%

  • Totala väljare
    98

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu är det lite mer än en månad sedan jag bytte plattform på sidan, det var lite strul där i början innan jag hittade hem på en egen server.
Nu rullar allt på som det ska, det är snabbt och stabilt enligt mig själv (och statistiken). :)

Men jag är intresserad, vad tycker du? Skavde det väldigt mycket i början av uppgraderingen? Är det något som inte fungerar så bra enligt dig?

Låt mig veta, jag lyssnar på er! :)
 
C

China

Guest
Toppen, saknar faktiskt ingenting. Och jag har heller inte haft några problem med att forumet går trögt mellan varven, vilket hände någon gång under inkörningsperioden. Så guldstjärna och plus i kanten.:)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Toppen, saknar faktiskt ingenting. Och jag har heller inte haft några problem med att forumet går trögt mellan varven, vilket hände någon gång under inkörningsperioden. Så guldstjärna och plus i kanten.:)
Det gick sådär i början, det var innan jag förstod att vi växt ut ett "vanligt webbhotell". Sedan jag fixade VPS har vi inte haft en enda neretid, inte heller (vad jag vet) seg sida. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De enda funktionerna jag saknar är att jag vill kunna ändra titel på trådar jag skapat, samt göra egna poller. Utöver detta är forumet fulländat.
 

Camo00

Patek
Det är kanon!! Surfar 95% via Tapatalk på min Galaxy S2 så är inte så inkörd på hemsidan, men det flyter seriöst superbra nu!!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Riktigt bra !
Ska man anmärka på något så är det väl som yonsson säger ang rubrikerna samt det där jag sagt tidigare att det är otydligt vilken sida man är på men börjar vänja mig nu det är nog bara jag som är van vid en anna. layout just där så lägg ingen tyngd vid det :)

Keep on.... keep truckin

 

Rber

Audemars
2-Faktor
Kör mycket Tapa men blir lila imponerad varje gång jag surfar in via Chrome, oavsett om det är via datorn, paddan eller luren. (Guldstjärna för den automatiska optimeringen)

Grymt bra jobbat med allt. Kul att det hållit sig så stabilt sedan VPSen gjorde entré.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Sysopen har gjort ett gediget jobb på denna BBS! Nu saknas bara lite Fidonet-kopplingar!

Om någon var med då så förstår ni ;-)

Gillar att sidan anpassar sig efter enhet jag använder.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tänk dig sitta på luren och scrolla förbi samma bilder hela tiden!
Jag förstår ditt resonemang, låt mig förklara mina tankar.

Mitt UX-tänk går ut på att förenkla, ta bort behovet att aktivt ta fram information för användaren. I stället presentera all information användaren kan tänkas behöva vid tillfället - no more, no less. En länk i stället för en bild innebär ett klick till som slungar bort användaren från sidan och diskussionen, det förstör flytet.

Går man in i en tråd man redan varit aktiv i så hamnar man automatiskt på senast olästa inlägget. Om man går in som ny i en tråd så visst, man får alla bilder, men de laddad endast in en gång - cachen är inställd så. Det tar alltså inte mer datatrafik bara för att bilden visas fler gånger.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sysopen har gjort ett gediget jobb på denna BBS! Nu saknas bara lite Fidonet-kopplingar!

Om någon var med då så förstår ni ;-)

Gillar att sidan anpassar sig efter enhet jag använder.
Haha det måste jag nästan bygga... En sida man kopplar upp sig mot i terminal - helt textbaserad.
Det kommer (på riktigt), när jag har tid. :)
 
Topp