• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack.se - vad tycker ni?

Vad tycker du om nya Klocksnack?

  • Toppen! Kunde inte vara mer nöjd - saknar ingenting.

    Röster: 83 84.7%
  • Det är helt ok.

    Röster: 14 14.3%
  • Kan vi inte gå tillbaka till gamla plattformen?

    Röster: 1 1.0%

  • Totala väljare
    98
Det här är ett kanonforum som drivs och sköts om av proffs!!kudos till er alla.
Tycker även att vi tillsammans förbättrar den sköna KS andan vi har här!!:)
 
S

Sulan

Guest
Jag var inte här innan så jag vet ej hur det var innan "Målarn" med den gröna klockan målade om allt!

Men en knapp jag saknar är "Avundsjuk" knappen, fan blir bara värre och värre för varja dag som går, ser bara mer och mer som jag vill ha! Antingen fixa en Avund knapp eller så tar jag bilen från götet och kör upp till sthlm och ansluter mig till Trasen som bränner bilar!!!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
I mobilläge så vore det jäkligt praktiskt med snabbknappar för: koden osv likt dessa som återfinns ovan nu när jag skriver inlägget.
Vet inte om det inte finns eller om jag har missat men jag använder ju bara PB vid uppladdning så det vore smidigt att bara copypastea in länken och trycka så att den bäddas in eller vad det nu heter på IT-språk.
Funktionen där man kan ladda upp direkt från mobilen är bra men omständig för mig.

Annars är jag sjukt nöjd, allt flyter och är snyggt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det mesta funkar verkligen kanon och ser snyggt ut. Många trevlig finesser också.

Det som är mindre bra kanske mer är ett användarproblem än forumproblem:

1) Fölk som citerar hela föregående inlägg. Det borde inte gå att citera det föregående inlägget. Det är helt poänglöst.
2) Fölk som citerar 4 bilder för att bara skriva "Snygg klocka" som svar. Okynnescitering av bilder gör vissa trådar närmast oläsliga.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Det mesta funkar verkligen kanon och ser snyggt ut. Många trevlig finesser också.

Det som är mindre bra kanske mer är ett användarproblem än forumproblem:

1) Fölk som citerar hela föregående inlägg. Det borde inte gå att citera det föregående inlägget. Det är helt poänglöst.
2) Fölk som citerar 4 bilder för att bara skriva "Snygg klocka" som svar. Okynnescitering av bilder gör vissa trådar närmast oläsliga.

Punkt 1 håller jag med om till viss del. Citering är viktigt då det även är kopplat till notisfunktionen. När man har skrivit snart 2000 inlägg så är det smidigt att slippa leta efter svar. Det är då jobbigare att folk citerar bilder då det blir plottrigt i tråden (vilket jag även tyvärr gör själv ibland då jag glömmer radera bilder innan jag skriver).

Att man kan "gilla" inlägg har enligt mig även haft en dämpande effekt på okynnescitering.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Angående citeringsfunktionen kommer jag inte ändra någonting.
Vi har varit igång i lite mer än en månad, taggningsfunktionen av namn ännu kortare tid. Jag tror att det kommer bli en slags självsanering med tiden, fler och fler använder @namn för att kalla på uppmärksamhet i stället för att citera.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Angående citeringsfunktionen kommer jag inte ändra någonting.
Vi har varit igång i lite mer än en månad, taggningsfunktionen av namn ännu kortare tid. Jag tror att det kommer bli en slags självsanering med tiden, fler och fler använder @namn för att kalla på uppmärksamhet i stället för att citera.

+1 :D
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tycker det fungerar bra och är roligt att se när det blir ändringar till det bättre.

En fråga, när man surfar in med en ipad, går den på mobilsidan då? För jag tycker typsnittet är onödigt stort.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det fungerar bra och är roligt att se när det blir ändringar till det bättre.

En fråga, när man surfar in med en ipad, går den på mobilsidan då? För jag tycker typsnittet är onödigt stort.
Sidan anpassar sig i olika steg - iPad kvalar in på ett mellansteg. Har inte tillgång till en retina-iPad just nu, så får kolla på optimeringen där när tillfälle ges.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Angående citeringsfunktionen kommer jag inte ändra någonting.
Vi har varit igång i lite mer än en månad, taggningsfunktionen av namn ännu kortare tid. Jag tror att det kommer bli en slags självsanering med tiden, fler och fler använder @namn för att kalla på uppmärksamhet i stället för att citera.

Jag tycker snarare att citatfunktionen fungerar utmärkt. Blir en bild citerad flera gånger så förtjänar ju bilden att visas, inte så konstigt.
 

oscaroscar

Panerai
Tycker det är grymt. Besöker sidan sjukt ofta, beroendeframkallande.

Personligen så tror jag att de hade blivit bättre med en OT-del.
Vissa säger att de finns andra forum för det och det här är ett klockforum (enbart). Men det dyker alltid upp OT, och tror de är bra för forumet att låta de vara kvar.
 
M

Malm

Guest
Forumet är kanonbra, stor eloge till de/den som jobbar med det! Har "lurkat" länge på gamla TTT men klocksnack är verkligen hästlängder bättre. Verkligen bra jobbat!
 

_jonte

Patek
Kan meddela att notifikationer och annat lulllull funkar fint på nyss släppta Tapatalk 4 till Android. Testa!
 

berg35

Omega
Jag röstade på alternativet "Toppen! Kunde inte vara mer nöjd - saknar ingenting." när tråden skapades men nu har jag kommit på en sak som jag tycker borde kunna ändras.

Jag skulle vilja att tidstämpeln för när ett inlägg skapas syns högst upp på inlägget, som det är nu finns det under signaturen. Ibland upplever jag att jag inne i en tråd stöter på ett långt inlägg som täcker hela sidan och när jag börjar läsa vet jag inte när det skrevs. Nu måste jag scrolla ner för att ta reda på när det skrevs.
 
Topp