• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack.se - vad tycker ni?

Vad tycker du om nya Klocksnack?

  • Toppen! Kunde inte vara mer nöjd - saknar ingenting.

    Röster: 83 84.7%
  • Det är helt ok.

    Röster: 14 14.3%
  • Kan vi inte gå tillbaka till gamla plattformen?

    Röster: 1 1.0%

  • Totala väljare
    98

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det, på det stora hela, är kalas! Saknar dock BCF-fliken och redigeringen av trådtiteln, samt att direktuppladningen av bilder inte funkar för mig, så jag måste gå via PB, vilket är lite omständigare, om jag får önska något.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Jag förstår ditt resonemang, låt mig förklara mina tankar.

Mitt UX-tänk går ut på att förenkla, ta bort behovet att aktivt ta fram information för användaren. I stället presentera all information användaren kan tänkas behöva vid tillfället - no more, no less. En länk i stället för en bild innebär ett klick till som slungar bort användaren från sidan och diskussionen, det förstör flytet.

Går man in i en tråd man redan varit aktiv i så hamnar man automatiskt på senast olästa inlägget. Om man går in som ny i en tråd så visst, man får alla bilder, men de laddad endast in en gång - cachen är inställd så. Det tar alltså inte mer datatrafik bara för att bilden visas fler gånger.
Okej förstår hur du tänker...Men om citerade bilder blir thumbnails som expanderar i samma fönster? Så man snabbt känner "aha den bilden" eller "vafan, kommer inte ihåg den där".

Bara förslag, lägg inte ner tid på idéer du inte tror på, brukar bli halvhjärtat då :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det, på det stora hela, är kalas! Saknar dock BCF-fliken och redigeringen av trådtiteln, samt att direktuppladningen av bilder inte funkar för mig, så jag måste gå via PB, vilket är lite omständigare, om jag får önska något.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
BCF?

Finns ju en knapp för att ladda upp till imgur, lite omständligt - men funkar bra.
Får slå på direktuppladdning vad det lider... :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har bara positiva erfarenheter, kanonjobb!
Ang. egna polls tycker jag tvärtom. Det skulle bli för mycket nonens, typ "rösta på vilket av armbanden som är snyggast". Sådant går lätt att avhandla i en vanlig tråd. En variant är att helt sonika be någon av mods att göra en poll om man nu verkligen brinner för något.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Nu slipper man nagelbitandet över att inte komma in på sidan.

Jag är mer än nöjd, keep up the good work!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har bara positiva erfarenheter, kanonjobb!
Ang. egna polls tycker jag tvärtom. Det skulle bli för mycket nonens, typ "rösta på vilket av armbanden som är snyggast". Sådant går lätt att avhandla i en vanlig tråd. En variant är att helt sonika be någon av mods att göra en poll om man nu verkligen brinner för något.

Instämmer till fullo med detta!
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Kanske fel tråd för detta. Tidpunkten på mina Notiser ligger en timme efter Svensk tid. Men inläggen i sig har rätt tidstämpel.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
BCF?

Finns ju en knapp för att ladda upp till imgur, lite omständligt - men funkar bra.
Får slå på direktuppladdning vad det lider... :)
BarnCancerFonden! Det fanns en flik högst upp ett tag.
Imgur funkar inte för mig med min Samsung S2, och inte heller med Internet explorer på min PC. Kommer bara till "browse device" och när jag valt bild och öppna/ladda, så händer inget mer. Ingen bild eller bilaga syns. Kanske bara jag som är okunnig?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kanske fel tråd för detta. Tidpunkten på mina Notiser ligger en timme efter Svensk tid. Men inläggen i sig har rätt tidstämpel.
Hm. Kolla din inställning här http://www.klocksnack.se/account/preferences
Står det på UTC 01?

BarnCancerFonden! Det fanns en flik högst upp ett tag.
Imgur funkar inte för mig med min Samsung S2, och inte heller med Internet explorer på min PC. Kommer bara till "browse device" och när jag valt bild och öppna/ladda, så händer inget mer. Ingen bild eller bilaga syns. Kanske bara jag som är okunnig?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Just det där med uppladdning kan vara en begränsning på din telefon. Vet inte om S2 har stöd för att bläddra på enheten i webbläsaren.
Internet Explorer tänker jag faktiskt aldrig någonsin anpassa mig efter... Det är inte en riktigt webbläsare i min bok.

BCF kommer tillbaka.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hade stora problem att komma in på forumet ofta innan, men senaste tiden har allt funkat klockrent :)p)!
 

TKVF

Panerai
Vad som händer förut under inkörningstiden är väl orelevant info? Lite strul då å då spelar nu ingen roll.

Jag skulle fortfarande vilja ha fram nästa och föregående tråd som man kan klicka på strax ovanför här man skriver. Dom kom fram med sedan försvann dom igen...

Och, som en liten pyttestörande grej, när man mobilsurfar, så kommer Nytt inlägg och forum som är placerat längst upp på sidan först fram på samma rad, efter att sidan är helt laddad så hoppar nytt inlägg ner en rad. Har hänt många gånger att jag tryckt fel, men nu har jag lärt mig...
 

Isodor

Audemars
Kan vara ett av de mest praktiska och användartrevligaste forumen jag varit på. Riktigt bra jobbat imho.
 

David

Bödeln
Något jag saknar (om det inte är en funktion som jag inte lyckats hitta) är möjlighet att gå till "kod-läge" i texteditorn.
 

David

Bödeln
Det är inte "{ }#"-knappen?

Nej, den är för att skriva kod som ska synas i inlägget, inte för att skriva hela inlägget icke-WYSIWYG. När jag lägger till en bild med bild-knappen vill jag se img-taggarna med innehåll, inte själva bilden.

Har den senaste tiden sett problem med sortering också:

EDIT: Jaha, klistrade trådar, var inget.

130525-Views_zps18306ae7.jpg


130525-Edits_zpsca2ca3d0.jpg


Fast detta kanske är fel forum för buggrapporter? Överlag så är KS det absolut bästa forumet jag haft att göra med, både tekniskt och innehållsmässigt.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tycker det är riktigt riktigt bra.

Skulle man anmärka på nått så skulle det vara att det fortfarande är för mkt Rolex överallt ;)
 
Topp