• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan tycka att utseendet är lite blockigt, framförallt runt ens användarnamn/notiser/DM/Sök.

Overall är det ett rejält lyft, sidan känns rapp och modern. Gillar även att man ser användarbilderna mer, blir mer personligt och färgglatt.

Annonserna känns lite för avskalade. Kanske ha något mer separation/box mellan annonsrubrik och annonsinnehåll. I dagsläget känns det lite svävande. Jag ser inte riktigt heller poängen med "similar threads" i köp/sälj, däremot är det bra i diskussionsforumet.

1602578658780.png
Som ett tillägg till detta så kanske inte "Bilder Skickat" ska visas i annonsen?
 

Adezo

Omega
Ser snyggt ut!
Gillar dock inte att det är både på svenska och engelska. Men det är nämnt tidigare och rättas säkert till.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Överlag tycker jag att det är ett steg framåt och positivt. En tillvänjning när det sker förändringar kräver sin tid för att göra en rättvis utvärdering och att kunna navigera effektivt i den nya miljön.
 

ahola

Omega
Snyggt jobbat! Jag blev förvirrad först eftersom jag saknar ”Jump to new” inom några av mina favorittrådar, men jag antar att den ska finnas där och vara just en ”Jump to latest”-funktion? Som helhet en väldigt bra uppdatering.
 

Headroom

Breitling
Något som aldrig fungerat, och fortfarande inte, är att när man läst alla inlägg i en tråd och sedan backar tillbaks till startsidan i den forumdelen så är trådrubriken fortfarande i fetstil tills man gjort en manuell refresh. Sjukt irriterande.
Ett annat förslag när ni nu håller på och uppdaterar är att sätta en avvikade bakgrundsfärg på trådskaparens inlägg. Väldigt praktiskt, särskilt i långa trådar. Båda dessa funktioner finns implementerade på Byggahus forum t.ex.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Något som aldrig fungerat, och fortfarande inte, är att när man läst alla inlägg i en tråd och sedan backar tillbaks till startsidan i den forumdelen så är trådrubriken fortfarande i fetstil tills man gjort en manuell refresh. Sjukt irriterande.
Ett annat förslag när ni nu håller på och uppdaterar är att sätta en avvikade bakgrundsfärg på trådskaparens inlägg. Väldigt praktiskt, särskilt i långa trådar. Båda dessa funktioner finns implementerade på Byggahus forum t.ex.
Vet inte om jag tycker att trådstartarens fält ska vara i annan färg. De flesta trådar är inte svar på en fråga, utan levande och har sällan med ts att göra.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor

Bilagor

  • 108305697_10158527834009100_50288424047892048_n.jpg
    108305697_10158527834009100_50288424047892048_n.jpg
    93.4 KB · Visningar: 8

azcii

Patek
2-Faktor
Grymt jobbat!

Några kommentarer lite snabbt:

Om man fått fler nya notifications och klickar på ikonen så ser man inte vilka som är de nya. Det var mer läsbart förut när man såg direkt vilka som är nya.

Jag tror jag föredrar att ha notificationsikonen längst ut till höger då det är denna jag klickar på mest, speciellt när ikonerna är rätt små. Detta är dock såklart högst personligt och gäller endast mobil.
Såg nu att det är svarta cirklar bredvid det som är nytt, tar tillbaka det jag skrev
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
En liten detalj, inte så viktigt, men... "Similar threads" som dyker upp längst ner på sidan kan man verkligen vara utan. Fyller absolut ingen funktion, och är oftast totalt ute och cyklar dessutom. (Fanns det tidigare kanske? Inte vad jag minns, men det kanske var diskretare då i så fall...)
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Lite småfixar som nämnts. MEN - det är en ENORM skillnad vad gäller upplevd hastighet via mobil. Helt fantastiskt och något som jag tror vi alla uppskattar, kosmetikan kommer vi lära oss älska med tiden :)

stort tack @hook och @Leben för att ni håller forumet levande och tar det in i framtiden, ni gör ett grymt slit som alla vi nördar uppskattar. Tack!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Varför står det "reacted to you post" och inte "liked your post" ? Man kan ju inte reagera med annat än gilla väl? Trådar man bevakar står det "... svarade på...". Alltså, den här blandningen av svenska och engelska är inte bra alls! Antingen eller.
 
Topp