• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnacks 20 kr per klocka till behövande i Ukraina

ToolDiver

KS Explorers Club
Samma igen. Har precis lagt upp min Panna med donation på minst 500kr.
Man bidrar med det lilla man kan.
26E9F1AF-B258-42ED-ACD1-7A6DB10B3D22.jpeg
 

Delgada

Patek
Jag tänkte bidra med att sälja två av mina Vostok Amphibia och låta hela köpesumman gå till UNHCR:s insatser i Ukraina. Jag står för porto inom Sverige.
Kalla gärna mig naiv, men jag finner något lindrande mitt i allt elände, att köp av ryska klockor kan bidra med något positivt mitt i den tragedi som det ryska angreppet på Ukraina inneburit.

Klocka 1. Vostok Amphibia 710 boett. Specialvariant.
Blå sunburst, sandwich tavla, scuba dude, paddelvisare. Scuba dude på baklocket.
Svart gummi, swiss bezel.
Originallåda i plast. Inköpt okt 2021.
Pris 1000 kr

SÅLD

20220315_104148.jpg


20220315_104312.jpg
20220315_104551.jpg
20220315_104818.jpg

Jag tänkte bidra med att sälja två av mina Vostok Amphibia och låta hela köpesumman gå till UNHCR:s insatser i Ukraina. Jag står för porto inom Sverige.
Kalla gärna mig naiv, men jag finner något lindrande mitt i allt elände, att köp av ryska klockor kan bidra med något positivt mitt i den tragedi som det ryska angreppet på Ukraina inneburit.

Klocka nr 2.
Vostok Amphibia 090 boett.
Blått gummi, originallåda i hård plast, pepsi bezel på, medföljer även orange bezel för sommar-moddning.
Inköpt februari 2021.
Pris 1000kr (Allt till UNHCR.)
20220315_103521.jpg
20220315_103541.jpg
20220315_103508.jpg
Klocka nr 1 gick som väl var snabbt medan jag konstaterar att intresset för ryska klockor av förståeliga skäl inte är på topp. För klocka nr 2 har det inte varit någon öronbedövande flodvåg av intressenter, närmare bestämt noll.😯
Jag återtar annonsen och sätter klockan i rotation igen och försöker sälja av något annat i samma syfte.
Som en tröst för oss gamla vostok-entusiaster föredrar Psykopat-Putte själv schweiziska och tyska klockor som Breguet och A. Lange & Söhne.
 

Pappan

Breitling
Ett tips är att alltid donera minst 200 kr. Belopp på 200 kr eller mer rapporteras till Skatteverket, och om man under ett år donerat minst 2000 kr (borträknat donationer under 200 kr) får man tillbaka 25% i skatteavdrag. 👌

Avdragets tak 2022 är donationer upp till 12k, så man kan få tillbaka 25% av 12k = 3k.

Det viktiga är alltså att donera minst 200 kr per tillfälle och minst 2000 kr under året totalt.

 
Senast ändrad:

Sbys

Omega
Hela köpeskillingen går till Ukraina🇺🇦

Även om vardagen sakta normaliseras för oss i Sverige så pågår som vi alla vet fortfarande ett oavbrutet krig. Det är lätt att glömma det när det inte pratas, skrivs eller visas lika mkt om det. Låt oss påminna oss själva om det genom att bidra med ännu lite mer pengar.

Jag skulle vilja bidra genom att auktionera ut en ny SÖNER Momentum Automat. Jag står för frakten och hela beloppet går till UNHCRs Ukraina-stöd.

Klockan:
Momentum Bacardi, en fyrkantig klocka (45*35*11mm) i polerat stål med en blå klassisk (sunburst) urtavla.

Värde ca: 3600kr

Urverk, Miyota 9039 (auto)
10ATM Vattenskydd
Boette i 316L stål
Konvext sapphire glass
5 lager transparent antireflexbehandlat glas (insidan)
Swiss C3 superluminova lume
Krona med logo
2 fabriksgaranti

Låt oss börja med galet låga 1500 kr

Är det bästa om ni DM ert bud för att inte göra en auktion av denna fina tråd??


Köparen väljer fritt vilket armband som önskas.

SÖNER Momentum Bacardi klocka
 
Topp