• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnacks julkalender - nya prylar varje dag - auktion till BCF

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor

Hugii

Audemars
Vi kör en ny tråd varje dag, och har sen en resultat tråd där vinnaren av tråden och vad den vann/köpte finns.
Vi tror det kommer göra att fler ser den och vi får med det in mer pengar till BCF.
Tror oxå på idén.

Skulle vara kul med BCF-skatt á 10% på alla icke vinnande bud (max en gång/tråd). Det handlat om små belopp, tror inte att det avskräcka budgivare.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Då faller hela idéen med välgörenhet "får jag inget tillbaga då skänker inte jag pengar". :)
Är det så menar?
Menar att om tillräckligt många backar pga skatt så blir det vinnande budet så mycket lägre att den totala intäkten till BCF blir lägre än om man skippar "skatten". Du tappar exempelvis frekvens på de bud som bara är tänkte att smörja eller sätta igång en budgiving. Välgörenhet bygger till stor del på Win-Win. Fattar förstås att du menar väl ;)
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
varför inte inta julkaffet i en mugg från Sinn?

Tack @ERIKSON URHANDEL !

F7B452FF-00D1-4BD6-875D-069D6D1D0D3D.jpeg
 

demondave

Rolex
216D6EC7-3E2C-450F-A3AD-E251B3EF4176.jpeg


Råkade nog ta död på den här, förlåt! ;)

Försöker väcka liv i den igen med en pay it forward-variant. Min femhundring ligger. Bjud 500:- eller mer så fortsätter budgivningen utan att jag gör anspråk på muggen. Så ta nu chansen att ge BCF en extra slant!
 
Topp