Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perfekt att ta under sommaren , behövs fler dykare!jag måste verkligen få tummen ur och ta mitt dykarcert någon gång snart
ja det är väll detPerfekt att ta under sommaren , behövs fler dykare!
Ta kontakt med din lokala dyk klubb, litteratur får du där när du anmäler dig till en kurs! Var i landet håller du till?ja det är väll det
finns det någon bra litteratur online, eller youtube klipp med mycket kunskap som ni kan tipsa om?
Nordöstra SkåneTa kontakt med din lokala dyk klubb, litteratur får du där när du anmäler dig till en kurs! Var i landet håller du till?
Jag också, bor i Kristianstad! Skicka PM om du vill ha tips på ställen att gå utbildning, finns både PADI, CMAS och IANTD.Nordöstra Skåne
Gällande YouTube kan jag tipsa om min favoriter.ja det är väll det
finns det någon bra litteratur online, eller youtube klipp med mycket kunskap som ni kan tipsa om?
Lake Hickory Scuba, innerspace och Simply Scuba är mina favoriter också, plus Divers Ready och Adam Freediver för fridykning. Lake Hickory scuba har för övrigt ett riktigt ångestklipp där ett dyk i kass sikt slutar som ett solodyk i grottaGällande YouTube kan jag tipsa om min favoriter.
Simply Scuba
Divers Ready
Lake Hickory Scuba
Discovery Divers Tokyo
Överkurs:
Innerspace Explorers
Vill du ha din dykis på torrdräkten rekommenderar jag kalsongresår. Ska snart sätta på ny på minBlev ett dyk utanför Simrishamn idag, och denna gång fick min Seiko skx007 följa med ner till ca 10m. Var helt omöjligt att få klockan på armen, underställ och torrdräkten bygger för mycket, men den åkte med i benfickan!
Dyket i övrigt bjöd på 17grader vid 10m och 20 i ytan, en hel del plattfisk men mycket alger.
Tack för tipset , det får jag skaffa i veckan.Vill du ha din dykis på torrdräkten rekommenderar jag kalsongresår. Ska snart sätta på ny på min
Jodå! Regelbundet.Ingen mer än jag som hoppat i på hemmaplan nu när vi har kalasväder?
Västkusten mest, Har nu avverkat Smögen, Släggö, Jordfall, Skår, Fossen och Hällebäck, skulle vilja hinna med Dyk-Leif och Lunneviken också innan vädret blir dåligt. Vill även dra igång med lite fridykning ute. Du?Jodå! Regelbundet.
vart brukar du dyka?
Jag var hos Dyk-Leif för två veckor sedan. Helt fantastisk dykning och även boendet och login, personalen osv. Blir definitivt fler besök.Västkusten mest, Har nu avverkat Smögen, Släggö, Jordfall, Skår, Fossen och Hällebäck, skulle vilja hinna med Dyk-Leif och Lunneviken också innan vädret blir dåligt. Vill även dra igång med lite fridykning ute. Du?
Vad är det för referens och bezel? Riktigt snyggDåligt drag i den här tråden i år. Inga som dyker på hemmaplan?
En Vostok 420634 med Boris-bezel, aftermarket seiko-insert och kalsongresår. Mycket bang för the buck. Jag har tre Vostoks jag dyker med och som alltid ligger i min dykutrustning, denna för apparatdykning, en för fridykning ute och en för fridykning i pool.Vad är det för referens och bezel? Riktigt snygg
Från dagens dyk i kalkbrottet..
Snyggt fotat . Vagnhärad?Från dagens dyk i kalkbrottet..
Ser grymt ut. Cool staty! Lite surrealistiskt att se en sån under vattnet.
Var är det nånstans?
Vagnhärad!Snyggt fotat . Vagnhärad?
Vagnhärad!
Statyn är en uppblåsbar Barbara
Ja, brukar vara där för att variera från 1 meter sikt-dyken jag annars kör härOj. Tittade lite mer noggrant på "statyn" och ja, den ser lite mystisk ut.
Vagnhärad...där dykte vi mkt förut. Ganska avslappnande och mysiga dyk ändå.
Det säger en hel del om den samtida konsten när man lätt kan missta en begagnad knulldocka på botten av ett kalkbrott för en statyOj. Tittade lite mer noggrant på "statyn" och ja, den ser lite mystisk ut.
Vagnhärad...där dykte vi mkt förut. Ganska avslappnande och mysiga dyk ändå.
Insjödyk idag. Mörkt, kallt, dött. Ibland måste man dyka insjö för att påminnas om varför man inte ska dyka insjö.