Ok, ja jag tyckte att jag kände igen tyget på översta bilden..Nära, Ursuit heavy light
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, ja jag tyckte att jag kände igen tyget på översta bilden..Nära, Ursuit heavy light
Dåligt drag i den här tråden i år. Inga som dyker på hemmaplan?
Dyker mycket men aldrig på hemmaplan, finns liksom ingen anledning när man kan ta en kort flygtur ner till vatten där man faktiskt kan se vad man dyker på. Finns givetvis få undantag i Sverige men där har man ju redan varit, och det går aldrig att jämföra med riktiga vatten. Världens i särklass bästa dykvatten finns för övrigt på Azorerna, Ponta Delgada. Det slår allt i världen!
Jag saknar dykning nu när jag läser om det. Har inte blivit någon resa sen jag blev med sommarstuga. Tanken är att damma av torrdräkten i höst.Dyker mycket men aldrig på hemmaplan, finns liksom ingen anledning när man kan ta en kort flygtur ner till vatten där man faktiskt kan se vad man dyker på. Finns givetvis få undantag i Sverige men där har man ju redan varit, och det går aldrig att jämföra med riktiga vatten. Världens i särklass bästa dykvatten finns för övrigt på Azorerna, Ponta Delgada. Det slår allt i världen!
Jag gillar Norge, men dit får man ju inte åka längre
Jag saknar dykning nu när jag läser om det. Har inte blivit någon resa sen jag blev med sommarstuga. Tanken är att damma av torrdräkten i höst.
Det finns lika många "världens i särklass bästa dykning" som det finns dykare . Det är enbart tycke och smak.
Jag känner många som håller Östersjöns vrakdykning som världsklass och som finner bra sikt och fisk helt ointressant.
Tyvärr förknippar jag Azorerna med att hänga i lina ute i det blå i väntan på Mako eller Rays medan båtcrew kastar i fiskrens. Inte riktigt så kul i min bok även fast Mako är ruskigt coola.
När jag besökte just Ponte Delgada så blev det enbart val- och delfinsafari med ribbåt. Häftigt att se med kaskelotter och alla delfiner. Ingen dykning tillåten där dock.
Det blåste tyvärr för mycket för dykutfärder.
Galapagos eller Cocos Islands brukar också rankas högt om man vill se stort saker. Helt klart mina drömdykresmål. Men sjukt dyrt.
Personligen är mina bästa upplevelser ifrån:
Macro - Lembeh Straits, Sulawesi
Cocktail - Komodo och Sipadan
Vrak - Kristiansand Norge
Överlag tycker jag Indonesien håller hög klass. Mola Mola utanför Bali var också en jäkligt grym upplevelse.
Norge har bra dykning, oavsett om du gillar vrak eller djurliv så finns det överallt och på alla djup. Jag gillar personligen Dröbak (brukar åka dit varje sommar) som kör en bra mix av vrak och naturdyk på sina utfärder (https://www.dukk.no/). Den här sommaren hade jag tänkt att åka till Gulen och titta på vrak, men det sket sig.Har aldrig dykt i Norge. Är det bra? Var dök du?
Jag saknar dykning nu när jag läser om det. Har inte blivit någon resa sen jag blev med sommarstuga. Tanken är att damma av torrdräkten i höst.
Det finns lika många "världens i särklass bästa dykning" som det finns dykare . Det är enbart tycke och smak.
Jag känner många som håller Östersjöns vrakdykning som världsklass och som finner bra sikt och fisk helt ointressant.
Tyvärr förknippar jag Azorerna med att hänga i lina ute i det blå i väntan på Mako eller Rays medan båtcrew kastar i fiskrens. Inte riktigt så kul i min bok även fast Mako är ruskigt coola.
När jag besökte just Ponte Delgada så blev det enbart val- och delfinsafari med ribbåt. Häftigt att se med kaskelotter och alla delfiner. Ingen dykning tillåten där dock.
Det blåste tyvärr för mycket för dykutfärder.
Galapagos eller Cocos Islands brukar också rankas högt om man vill se stort saker. Helt klart mina drömdykresmål. Men sjukt dyrt.
Personligen är mina bästa upplevelser ifrån:
Macro - Lembeh Straits, Sulawesi
Cocktail - Komodo och Sipadan
Vrak - Kristiansand Norge
Överlag tycker jag Indonesien håller hög klass. Mola Mola utanför Bali var också en jäkligt grym upplevelse.
Jag skulle dragit nu i våras men blev inget pga corona!Skulle någon vara sugen på en Liveaboard i röda havet i höst? Är rätt sugen på att åka igen och några KS-nördar till sällskap vore kul!
Jag har en dykresa ner till Egypten bokad i början av november. Håller tummarna att vi kan åka!Skulle någon vara sugen på en Liveaboard i röda havet i höst? Är rätt sugen på att åka igen och några KS-nördar till sällskap vore kul!
Dåligt drag i den här tråden i år. Inga som dyker på hemmaplan?
Där har jag faktiskt dykt. Här är en bild på mig från när jag chillar i hängmattan där. Jag gjorde ett ganska katastrofalt vinterdyk då, jag dök singeltank, något frös och jag fick friflöde på 22m. Kom precis upp innan luften var slut. Har inte dykt där sedan dess.Jodå, igår var det Vagnhärads kalkbrott:
Jodå, igår var det Vagnhärads kalkbrott:
Jag vet att Lasse på Ecodive i Stockholm saluför Mares. Vet ej om han har just de fenorna på lager dock.Hej,
Jag ska köpa mig ett par fenor. Antingen Mares Power Plana, eller Poseidon Trident och skulle behöva tips på en bra webbshop. Pålitlig handlare med bra service är viktigare än låga priser.
Om någon skulle ha något begagnat liggandes så är det förstås också intressant.
Gjorde två dyk idag och och passade på att ta med Seiko SPB151 ner på 15 meter. Som ni ser går inte gummiband och torrdräkt ihop, fick sätta klockan på kompassen haha.
Tjejen vill till Malta, men jag tror inte den här pandemin blåser över i brådrasket. Får se vart man kan åka. Jag tog för övrigt min andra spruta Moderna igår så vaccinpasset blir i alla fall inga problemVar det någon som kom iväg på dykresa 20/21?
Min till Filippinerna blev inställd, tyvärr.
Men nu är suget stort efter lite dykning med koraller, så funderar på att åka på en liveaboard till röda havet våren 2022!
Har vi fler grodmän som planerar att åka?
Ska ta min första spruta om en vecka, så jag går i väntans tider! Nej så är det säkert, det gäller kanske att ha is i magen med resebokningar.Tjejen vill till Malta, men jag tror inte den här pandemin blåser över i brådrasket. Får se vart man kan åka. Jag tog för övrigt min andra spruta Moderna igår så vaccinpasset blir i alla fall inga problem
Jag hade tänkt dra på Liveaboard i Röda havet i vinter men vågar inte boka någonting pga rådande läge. Vill att allt ska stabilisera sig ordentligt innan jag vågar boka en sån resa.Var det någon som kom iväg på dykresa 20/21?
Min till Filippinerna blev inställd, tyvärr.
Men nu är suget stort efter lite dykning med koraller, så funderar på att åka på en liveaboard till röda havet våren 2022!
Har vi fler grodmän som planerar att åka?
Jag hade tänkt dra på Liveaboard i Röda havet i vinter men vågar inte boka någonting pga rådande läge. Vill att allt ska stabilisera sig ordentligt innan jag vågar boka en sån resa.
Däremot drar jag till Västkusten och dyker med Dyk-Leif om ett par veckor. Alltid något
Vi kommer åka till DykLeif v. 27 ett par dagar. PM om intresse finnsÄr sugen på detsamma, hojta om ni vill ha sällskap av en annan WIS!