Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eka swede 88 i ek. Har en som allt i allo på landet.Finns det någon riktigt bra fällkniv, som man kan ha i fickan?
Nu undrar jag vem fan jag har som arbetskollega?
En katt, fyra klockor och några knivar från Fällkniven.
Emerson.Någon du kan rekommendera? Jagar en tactical, gärna med snabb öppning.
Någon du kan rekommendera? Jagar en tactical, gärna med snabb öppning.
Allt enligt rubriken..här är litet urval på klockor och knivar![]()
Rolex 5513 och fällkniven idun nl5 cx. Knivarnas rolex kan man säga![]()
Någon som kan ge utlåtande om Kershaw Piston och Scallion, båda med 'Speedsafe'![]()
Ska du ha en tactical med snabböppning är det Emerson som gäller. Deras cqc-7 är väl klassikern. Men det finns sjuukt många bra där. Sittersjälv och suktar på en cqc8 "bananaknife"Någon du kan rekommendera? Jagar en tactical, gärna med snabb öppning.
Jag har en Kershaw Talon som också har speedsafe. Den är rolig att leka med då bladet flyger upp likt en stilett. Men eftersom den har ett visst motstånd då man stänger den - pga fjädern - så känns den lite osäker. Föredrar nog en kniv utan assisted-funktionen.
Föffaan, knives är fucking scary asså...
Jag har en Kershaw Talon som också har speedsafe. Den är rolig att leka med då bladet flyger upp likt en stilett. Men eftersom den har ett visst motstånd då man stänger den - pga fjädern - så känns den lite osäker. Föredrar nog en kniv utan assisted-funktionen.
Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Jag skulle vilja ha något liknande, men som assisted, har du/ni några tips? Vilka märken ska man hålla sig till? Någon skrev att "Fällkniven" var bra.
Kniv och klock-matchning?
Dress och finsmakare
När kriget kommer...
Med vacker patina på båda två. Fick denna Emerson av en vän när han sa upp sig från det militära, Denna kniven har bland annat vart 8månader i Afghanistan där thumbstuben försvann.
Grisajävlarna
Denna kniven är gjord av en kille som heter Roger Fält, Och han kom tvåa i nordiska mästerskapet i knivmakeri med just denna Pjäs vill jag minnas.
![]()
Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Vet inte om det räknas som stilett då den öppnas åt sidan? Men den gör sitt jobb som brev & paketöppnare galant.
Väldigt fin Oris, kommer den säljas snart?
Knivar e kul...här ett par akutfotat med paddan..
Med på bild mina stop&go dinkor(rött&grönt)
...blev en salig blandning av rostfritt, kolstål, brons, läder, ädelträ, horn och benkotor...
//n011an
Mora2000 kniven som din kompis tillverkat är helt underbar, vilket hantverk!