• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Henke303

Cartier
QBqRHc4.jpg


En katt, fyra klockor och några knivar från Fällkniven.
 

Henke303

Cartier
Någon du kan rekommendera? Jagar en tactical, gärna med snabb öppning.

Modell P3G har thumbstud och kan öppnas snabbt men jag vet inte om den räknas som tactical.
Annars rekommenderar jag U2 (nej, inte Sinn utan Fällkniven) som enligt mig är en optimal kniv för vardagsändamål, exempelvis för att öppna paket som innehåller en klocka.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag har en Kershaw Talon som också har speedsafe. Den är rolig att leka med då bladet flyger upp likt en stilett. Men eftersom den har ett visst motstånd då man stänger den - pga fjädern - så känns den lite osäker. Föredrar nog en kniv utan assisted-funktionen.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2


Jag skulle vilja ha något liknande, men som assisted, har du/ni några tips? Vilka märken ska man hålla sig till? Någon skrev att "Fällkniven" var bra.
 

meo_swe

Audemars
Kniv och klock-matchning?
Dress och finsmakare

När kriget kommer...

Med vacker patina på båda två. Fick denna Emerson av en vän när han sa upp sig från det militära, Denna kniven har bland annat vart 8månader i Afghanistan där thumbstuben försvann.
Grisajävlarna

Denna kniven är gjord av en kille som heter Roger Fält, Och han kom tvåa i nordiska mästerskapet i knivmakeri med just denna Pjäs vill jag minnas.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Kniv och klock-matchning?
Dress och finsmakare

När kriget kommer...

Med vacker patina på båda två. Fick denna Emerson av en vän när han sa upp sig från det militära, Denna kniven har bland annat vart 8månader i Afghanistan där thumbstuben försvann.
Grisajävlarna

Denna kniven är gjord av en kille som heter Roger Fält, Och han kom tvåa i nordiska mästerskapet i knivmakeri med just denna Pjäs vill jag minnas.


Känns som du är kittad för alla tillfällen och situationer. Jag gillar storyn bakom Herr Fälts kniv. Vad finns det mer att berätta om den? Vad är handtaget gjort i?
 
Jag har en Kershaw Talon som också har speedsafe. Den är rolig att leka med då bladet flyger upp likt en stilett. Men eftersom den har ett visst motstånd då man stänger den - pga fjädern - så känns den lite osäker. Föredrar nog en kniv utan assisted-funktionen.

agedy6u8.jpg


Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Finns det ingen säkring på den?
 
Topp