Sjobedan
Silver
Tack! Snart dags för slipning. Är det något jag kan göra själv, eller bäst att lämna bort?Äntligen en riktig kniv!
Jim
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Snart dags för slipning. Är det något jag kan göra själv, eller bäst att lämna bort?Äntligen en riktig kniv!
Jim
Dagens combo, Seiko M726-5A00 och min ständige följeslagare, en Case Sod Buster JR, pattern 2137.
J![]()
Grymma knivar!Klart du kan men kan vara svårt att få bra resultat om du aldrig gjort det förr.
Lämna in om du är osäker och försök få någon att visa dig.
Här är mina knivfavoriter sedan 18 år!
Klockan är nyare men också en favorit.
Jim![]()
Grymma knivar!
Slipar alltid mina egna knivar med gott resultat. Dock är denna den dyraste jag har och det hade varit trist att förstöra eggen på kniven.
Med andra ord så är det bara att slipa på?
Förresten, använd citera knappen så får jag en notis om att du har svarat mig![]()
Jorå, bara att köra på!
Enkla att få bra egg på och lätta att underhålla. Har haft mina i snart 19 år och de håller förhoppningsvis fram till mitt "Sista Förbrukningsdatum"!
Jim
Kul post. Har en sån Seiko liggandes som jag funderat på att flippa men inte rett ut serienummer osv. Fulsnygg på något sätt. Någon uppfattning om värdet? Kanske bättre att spara i lådan.
Jag har med några stycken, bla en med längre blad - ca 20 cm, perfekt på semestern till köket , det brukar vara jäkligt slöa knivar, även en med korköppnade med till sem. jäkligt bra Bang for buck. Lite mjuka tunna blad för grövre uppgifter , men bra till att skiva korv o likn.Jorå, bara att köra på!
Enkla att få bra egg på och lätta att underhålla. Har haft mina i snart 19 år och de håller förhoppningsvis fram till mitt "Sista Förbrukningsdatum"!
Jim
Värdet är ju alltid svårt? Särskilt utan att veta skick, servicehistorik och vad som ingår. Inte jättelätta att hitta men heller inte ovanliga.
Fixa till den och använd den är mitt råd.
Ja ett lika gott råd som vilket annat! oklart om jag bär upp den bara![]()
Om du inte vill slipa själv är Mikael Uhać i Rörsjöstan duktig.Kanon, tack för svaret!![]()
Äger två Opinel, bland annat den i kolstål på bilden. Den blir lätt lite fläckig men det löser sig (höhöNågon som har något nyttigt att säga om dom klassiska fällknivarna från opinel? Gillar den klassiska designen och enkelheten i designen. Kostar som en lunch
![]()
Kul att den fick ett gäng trevliga kompisar! Vass samlingLite klockrelaterade knivar...
Om någon sitter på någon rolig klockreklamkniv PMa mig....
![]()
![]()