• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Ny fällkniv från Fällkniven. Riktigt nöjd, kvalité som måste upplevas.
DSC_2768-01.jpeg

Försöker igen, nu blev det akut, det är ju tydligen presentdags i morgon :/ .
Liten fällis, nyskick, hyfsad kvalle, 4-500-ish, som kan skickas idag.
Anyone?

Försöker igen, nu blev det akut, det är ju tydligen presentdags i morgon :/ .
Liten fällis, nyskick, hyfsad kvalle, 4-500-ish, som kan skickas idag.
Anyone?
Den här, kanske? Är ju ett poppis märke i den här myshörnan. https://m.blocket.se/goteborg/Splitterny_fallkniv___spyderco_efficient_71595266.htm?ca=11&w=3
Annars tycker jag att du bakar bröd till frukost i morgon och så hittar du en fin mögelfällis på Antikmässan istället!

Den här, kanske? Är ju ett poppis märke i den här myshörnan. https://m.blocket.se/goteborg/Splitterny_fallkniv___spyderco_efficient_71595266.htm?ca=11&w=3
Annars tycker jag att du bakar bröd till frukost i morgon och så hittar du en fin mögelfällis på Antikmässan istället!
Typ rätt, men vill ha låda och skit.

Vi hoppar mässan i år, lite mycket att stå i och så är det RS-nojan... Trist.
Nästa år, då blir det tvåhövdad kalv!

Vackert! Man kan aldrig gå fel med Fällkniven!
Väldigt sugen på en Fällkniven GP men kan inte riktigt göra mig kvitt känslan av att den ser lite...stel ut? Förstår ni vad jag menar? Lite kantig och tråkig, liksom. Och den där blaffan mitt på handtaget... Övertyga mig gärna om motsatsen, jag har hovrat över köpknappen flera gånger :)

Väldigt sugen på en Fällkniven GP men kan inte riktigt göra mig kvitt känslan av att den ser lite...stel ut? Förstår ni vad jag menar? Lite kantig och tråkig, liksom. Och den där blaffan mitt på handtaget... Övertyga mig gärna om motsatsen, jag har hovrat över köpknappen flera gånger :)

Den e fin, men efter prishöjningen vid jul med ca 30% så tycker jag dom e för dyra

Jag håller faktiskt inte med alls! Den är supersnygg på bild och ännu snyggare i verkligheten! Snygga linjer, ser inte så feminin ut som vissa mer fina knivar kan göra.

Men visst, den är dyr som satan! Vet inte vad den kostar nu, men den var ju dyr redan innan. :)

Gillade för övrigt Karesuandokniven här ovan också!

Den e fin, men efter prishöjningen vid jul med ca 30% så tycker jag dom e för dyra

Jag håller faktiskt inte med alls! Den är supersnygg på bild och ännu snyggare i verkligheten! Snygga linjer, ser inte så feminin ut som vissa mer fina knivar kan göra.

Men visst, den är dyr som satan! Vet inte vad den kostar nu, men den var ju dyr redan innan. :)

Gillade för övrigt Karesuandokniven här ovan också!
Tack för input! De går att hitta för runt 2 k fortfarande om man letar lite. Karesuandokniven var väldigt fin, lite mer harmonisk i formerna än FK GP kan jag tycka. Men jag har ju aldrig hållit i en GP, det kanske blir en så'n ändå... :)

Tillbaka
Topp