• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Verkar vara bra, smidig storlek, PMa om du har en att sälja!


Tyvärr MK så har jag bara den jag använder :(
Jag köpte den här i Sverige för 600kr så jag tycker den är ruskigt prisvärd.
Men jag är oduglig på att handla på tex Ebay så du kan säkert hitta den till bättre pris.
Det är väldigt skön känsla i den, i material och allt. Det finns även en med handtag i rosenträ som såg riktigt fin och klassisk ut.

 

Malcolm Y

Omega
En Sub 16800 och en Buck...



KahnfC2.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Här är min edc som jag köpt av en snubbe som hänger på britishblades. Grymt vass och välgjord. Gillar även bladets form. Här vilar den med min "sportklocka" ala 80-talet.

F7IlS3p.jpg


Nästa är en Spyderco tenacious med en hemknåpad friktionsslida. Suunto Core black får stå för det klockrelaterade.

2vJ2iAh.jpg
 
Tyvärr MK så har jag bara den jag använder :(
Jag köpte den här i Sverige för 600kr så jag tycker den är ruskigt prisvärd.
Men jag är oduglig på att handla på tex Ebay så du kan säkert hitta den till bättre pris.
Det är väldigt skön känsla i den, i material och allt. Det finns även en med handtag i rosenträ som såg riktigt fin och klassisk ut.
Snygg combo!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Få fällknivar har väl låsning av bladet i ihopfällt läge? Låsning av bladet i uppfällt läge däremot är väl standard.

Sent from my HTC One using Tapatalk


spring assisted knivarna kan ha ett lås/spärr i ihopfällt läge så de inte fälls ut i fickan av misstag.
 

Pope

Cartier
Älsklingsklockan och min nya favorit Ka-bar Becker 16. En helt fantastik kniv som gör att F1:an och de andra aldrig får nån tid i skogen längre. Jag har dock avlägsnat den vidriga epoxybeläggningen och värmt in lite linolja i stålet. Rekommenderad!
http://img.tapatalk.com/d/13/11/09/eqydysut.

Ajaj, vad suddigt från eyefånen......
 

Watch out

Cartier
SOG Government 13e knivmodellen från SOG. Föregångare till Government Agent, Recon Government och Gov-Tac. Systerkniv till Desert Dagger som Uma hade i "Kill Bill". Denna modell hade karaktären Tin-Tin i "The Crow" (tillsammans med en hög Desert Daggers).
Casio G-shock

2eoz8lt.jpg
 
Topp