• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Har fått in min esee 4'a nu och har några knivar jag funderar på att flippa. För tillfället en Fällkniven S1 & en Helle GT. Saknar tyvärr bild!!

Min 22-åring till Ka-Bar i en då egenhändigt tillverkad slida tillsammans med min favvo; Certina DS
ravapaha.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kniventusiaster, rekommendera en fin fällkniv för enkla familjeutflykter i skogen, tälja grillpinne, öppna korvpaketet och kapa en tamp. Den ska vara smidig och jag ska bli glad när jag tar den i min hand, dvs kvalitet och finish är viktigt.

Kniventusiaster, rekommendera en fin fällkniv för enkla familjeutflykter i skogen, tälja grillpinne, öppna korvpaketet och kapa en tamp. Den ska vara smidig och jag ska bli glad när jag tar den i min hand, dvs kvalitet och finish är viktigt.

EKA gör enligt mig rätt schysta knivar för pengen. Titta typ på Eka Sweden 60 i trä osv.

Nu är jag inte jättekunnig i knivar men äger en swede 60 och en Cold Steel Pendleton hunter.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

[quotåe="benganb, post: 287518, member: 110 kniventusiaster, rekommendera en fin fällkniv för enkla familjeutflykter i skogen, tälja grillpinne, öppna korvpaketet och kapa en tamp. Den ska vara smidig och jag ska bli glad när jag tar den i min hand, dvs kvalitet och finish är viktigt.[/quote]

För sån användning skulle jag själv valt att använda tex en EKA swede 7. Kniv med handtag i masurbjörk eller bubinga. Snygg och inte jätte dyr. 599 såg jag den för på knivbutik.se.

Mvh

Håller med de andra att Eka är väldigt prisvärt och bra. För lite mer picnic tycker jag man ska ha en fransman. Väldigt mat-sexig kniv.. :)
ajyveve7.jpg

Snodd bild..hittade inte min egen i brådrasket

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Får hem en Blackjack classic modell 1-7 med natural canvas handtag och blad i A2 stål. Självklart konvex slipfas. Återkommer med bild + klocka ikväll. Om någon här har en likadan får ni gärna dela med er av era åsikter!

Mvh

Jäklar så smäcker. Snygg! Hur ligger den i handen egentligen? Ser lite tunn ut?

Det är ingen arbetskniv, den är mer till för att fästa i byxfickan och ha som brevkniv eller enklare uppgifter, tex paketöppningar ;). Den ligger lätt och är liten i handen. Den är bra byggd och håller hög kvalitet. Men ställ inte denna mot en brukskniv för den är inte byggd på det viset.

Tillbaka
Topp