• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knut Gadd

BadkarsPiraten

Vacheron
Snygga, helt klart.
Med en egen design som jag inte sett förut vilket verkar vara svårt för i dagens läge. Tydligen existerar inte fantasi längre...
 

Knut Gadd

Breitling
Pledge Member
fullset:)
KnutGadd_box_web.jpg
 
C

China

Guest
Hej alla Klocksnackare! Ny här på forumet men läst er länge.
Tack så mycket för bra och lärorika kommentarer samt blir extra peppad av att ni gillar att jag vågar.
Ös på bara med åsikter och frågor, för jag vill bara bli bättre.
Mer om mig finns på www.knutgadd.se

Hej och välkommen till forumet!

Av ren nyfikenhet så undrar jag vilka urverk som sitter i klockorna, och om vattentätheten är 3 eller 5 ATM, vilket jag inte tycker framgår av informationen på webbsidan. En annan sak är påståendet om att "den är ett hantverk av precision, byggd med kvalitet från svunna tider". Man kanske skulle kunna få se lite bilder från den hantverksmässiga tillverkningsprocessen?
 

Knut Gadd

Breitling
Pledge Member
T
Hej och välkommen till forumet!

Av ren nyfikenhet så undrar jag vilka urverk som sitter i klockorna, och om vattentätheten är 3 eller 5 ATM, vilket jag inte tycker framgår av informationen på webbsidan. En annan sak är påståendet om att "den är ett hantverk av precision, byggd med kvalitet från svunna tider". Man kanske skulle kunna få se lite bilder från den hantverksmässiga tillverkningsprocessen?

Tack för det!
är ett Miyota verk 1L45.
Först så var den 3ATM och det är det som står på bakboetten, men i produktion så gjorde vi den 5 ATM för att klara att man ramlar i plurret.. nästa batch så kommer det stå 5ATM på bakboetten.
Jag försökte nog låta lite fin i kanten ;)
fler bilder kommer dyka upp på websidan, då jag vill lägga till en kategori som just kommer heta tillverkning.
Trevlig Helg
 

Skeeter

Panerai
Tyckte jag kände igen logon... först så tänkte jag på Umbra men sen så kom jag på att Bejing Watch Company har ett märke som heter Double Rhomb, samma loga men med "Double Rhomb" skrivet under loggan istf "Knut Gadd" kan också heta Shuangling med samma logo.

Inte ovanligt att flera företag har samma eller snarlika logotyper, mer dock ovanligt att flera i samma branch delar logotype.

Tycker klockorna ser bra ut, gillar urtavlor med struktur och sec@6.
 
C

China

Guest
Tyckte jag kände igen logon... först så tänkte jag på Umbra men sen så kom jag på att Bejing Watch Company har ett märke som heter Double Rhomb, samma loga men med "Double Rhomb" skrivet under loggan istf "Knut Gadd" kan också heta Shuangling med samma logo.

Inte ovanligt att flera företag har samma eller snarlika logotyper, mer dock ovanligt att flera i samma branch delar logotype.

Tycker klockorna ser bra ut, gillar urtavlor med struktur och sec@6.

Komplettera gärna med en bild och vilket ref från BWAF det skulle röra sig om.
 
C

China

Guest
Nu i efterhand hittar jag flera loggor som är väldigt lika denna, bland annat sofitel, loggan gjorde jag med inspiration av farfars flugor som på gamla dagar hade spetsiga kanter..

Det känns inte som att det här kan vara ett fall av varumärkesintrång?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Hej alla Klocksnackare! Ny här på forumet men läst er länge.
Tack så mycket för bra och lärorika kommentarer samt blir extra peppad av att ni gillar att jag vågar.
Ös på bara med åsikter och frågor, för jag vill bara bli bättre.
Mer om mig finns på www.knutgadd.se
Hoppas inte du springer Stockholm marathon imorgon, planen är att jag ska in och klämma när jag för en gångs skull tagit mig till Stockholm!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Han sprang tydligen Stockholm-marathon då det inte fanns någon butik på den angivna adressen(?) samt att det inte gick att ringa det angivna numret.. Gick alltså från sergels till stureplan i ösregn utan paraply för att inte göra ett skit.. Fick tröstköpa en morris-rugbytröja istället!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
T

Tack för det!
är ett Miyota verk 1L45.
Först så var den 3ATM och det är det som står på bakboetten, men i produktion så gjorde vi den 5 ATM för att klara att man ramlar i plurret.. nästa batch så kommer det stå 5ATM på bakboetten.
Jag försökte nog låta lite fin i kanten ;)
fler bilder kommer dyka upp på websidan, då jag vill lägga till en kategori som just kommer heta tillverkning.
Trevlig Helg

Kul och välkommen!
 

Knut Gadd

Breitling
Pledge Member
Han sprang tydligen Stockholm-marathon då det inte fanns någon butik på den angivna adressen(?) samt att det inte gick att ringa det angivna numret.. Gick alltså från sergels till stureplan i ösregn utan paraply för att inte göra ett skit.. Fick tröstköpa en morris-rugbytröja istället!


Hej Roffe Såg detta först nu, Ber om ursäkt, Sturegatan 16 är vår kontors adress. Typsikt att jag inte hann svara då dem finns på Stjärnurmakarna runt hörnet i Sturegallerian.. Skall kolla direkt varför inte Tel funkar.. Dem kommer finnas inom en snar framtid hos fler Stjärnurmakarna så vilken är din närmaste?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Hej Roffe Såg detta först nu, Ber om ursäkt, Sturegatan 16 är vår kontors adress. Typsikt att jag inte hann svara då dem finns på Stjärnurmakarna runt hörnet i Sturegallerian.. Skall kolla direkt varför inte Tel funkar.. Dem kommer finnas inom en snar framtid hos fler Stjärnurmakarna så vilken är din närmaste?

Dem sade något i stil med "Numret är ej i bruk just nu, prova igen någon annan gång." Linköping på veckordagar och Örebro på helgen! :)
 
Topp