• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knut Gadd

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tycker Decagon Black är riktigt läcker, finare än valfri Panerai :)
image.jpeg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
När jag var med passarounden blev Knut Gadd en av min sambos favoriter.
"Åh en sån vill jag ha!" Sa hon
Idag fick vi våra första "his and hers" klockor! På henns initsiativ!
20170523_213336.jpg


Tack Carl-Johan Gadd för att du startade ett nytt intresse hos min Sambo :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
När jag var med passarounden blev Knut Gadd en av min sambos favoriter.
"Åh en sån vill jag ha!" Sa hon
Idag fick vi våra första "his and hers" klockor! På henns initsiativ!
20170523_213336.jpg


Tack Carl-Johan Gadd för att du startade ett nytt intresse hos min Sambo :D
Vad skönt att det inte bara är min fru och jag som kan hitta en romantisk stund i soffan framför TVn med lite oordning och leksaker varstans :) Tummen upp.

Förresten, den vita Gadden är rätt snygg.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Vad skönt att det inte bara är min fru och jag som kan hitta en romantisk stund i soffan framför TVn med lite oordning och leksaker varstans :) Tummen upp.

Förresten, den vita Gadden är rätt snygg.
Hahahha! Och då rensade vi lite innan för att de skulle se någorlunda ut :D
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
När kommer det mekaniska varianter då?
Fast målgruppen blir nog snarare "avskräckta" av ett mekaniskt urverk.
Att behöva serva för ett belopp som närmar sig inköp av en ny klocka skrämmer nog bort de flesta kunderna.
Dessutom, om inte priset ska sticka åt fanders så blir det ju billigast möjliga mekaniska urverk. Det är väl inte så sexigt, bara för att det innehåller kugghjul.

För övrigt är den med vita tavlan och blå visare sketsnygg! Kanske frun ska få en?
 

Psykel

Patek
Fast målgruppen blir nog snarare "avskräckta" av ett mekaniskt urverk.
Att behöva serva för ett belopp som närmar sig inköp av en ny klocka skrämmer nog bort de flesta kunderna.
Dessutom, om inte priset ska sticka åt fanders så blir det ju billigast möjliga mekaniska urverk. Det är väl inte så sexigt, bara för att det innehåller kugghjul.

För övrigt är den med vita tavlan och blå visare sketsnygg! Kanske frun ska få en?
Var kanske inte årtiondets mest seriösa fråga! :D
Skämt å sido. Nån som är händig och har ett fungerande, tunt urverk liggande skulle säkert kunna modda en Knut Gadd. Vore ju rätt koolt att testa iallafall!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Knut Gadd har tydligen en ny modell på gång. Rätt snygg vid ett första ögonkast, kanske lite väl Rolex Paul Newman inspirerad..
Men rätt komiskt att de klätt subtavlan kl 3 (kronograf timmar?) med gamla kronografers tele-markeringar (3, 6 och 9 minuter) som hjälpmedel att hålla ner dåtidens (fyrtio-, femtio-talets) kostsamma långdistans samtal där ny taxa tickade på var tredje minut.
Jag slår vad om att @Knut Gadd själva inte har en aning om vad markeringarna är till för :D

B2ADF4D2-02E3-4E01-ACAE-E78B0DB5C690.png


Här några av mina gamla kronografer med tidstypisk och rätt placerade tele-markeringar;

F4A74A64-ED8B-4463-AD5F-5E0B5D984D7F.jpeg

33362658-ECDA-47A4-81A5-93A4E6B3CF2F.jpeg
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Knut Gadd har tydligen en ny modell på gång. Rätt snygg vid ett första ögonkast, kanske lite väl Rolex Paul Newman inspirerad..
Men rätt komiskt att de klätt subtavlan kl 3 (kronograf timmar?) med gamla kronografers tele-markeringar (3, 6 och 9 minuter) som hjälpmedel att hålla ner dåtidens (fyrtio-, femtio-talets) kostsamma långdistans samtal där ny taxa tickade på var tredje minut.
Jag slår vad om att @Knut Gadd själva inte har en aning om vad markeringarna är till för :D


Här några av mina gamla kronografer med tidstypisk och rätt placerade tele-markeringar;

F4A74A64-ED8B-4463-AD5F-5E0B5D984D7F.jpeg

33362658-ECDA-47A4-81A5-93A4E6B3CF2F.jpeg

Kanske har den som funktion att berätta var på dygnet vi är dag/natt. Men som du säger, utifrån placeringen har dom nog ingen koll på varför strecken finns där, fina klockor som alltid :)
 

Psykel

Patek
Knut Gadd har tydligen en ny modell på gång. Rätt snygg vid ett första ögonkast, kanske lite väl Rolex Paul Newman inspirerad..
Men rätt komiskt att de klätt subtavlan kl 3 (kronograf timmar?) med gamla kronografers tele-markeringar (3, 6 och 9 minuter) som hjälpmedel att hålla ner dåtidens (fyrtio-, femtio-talets) kostsamma långdistans samtal där ny taxa tickade på var tredje minut.
Jag slår vad om att @Knut Gadd själva inte har en aning om vad markeringarna är till för :D



Här några av mina gamla kronografer med tidstypisk och rätt placerade tele-markeringar;

F4A74A64-ED8B-4463-AD5F-5E0B5D984D7F.jpeg

33362658-ECDA-47A4-81A5-93A4E6B3CF2F.jpeg
Tror nog den hade varit roligare med samma boettform som dom andra modellerna. En smula intetsägande, tycker jag. Tavlan ser rätt okej ut, dock.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kanske har den som funktion att berätta var på dygnet vi är dag/natt. Men som du säger, utifrån placeringen har dom nog ingen koll på varför strecken finns där, fina klockor som alltid :)
Tror det är kronometer-timmar då visaren är nollad och inte synkad till tiden alt. dataanimerad/photoshopad fel.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Möjligt :)
Länken vilket ur i din samling är den tagen från ;).?
Länken? Oj, det är många som numera använt H-länken. Det var väl Gerald Genta som kom fram med den på sjuttiotalet till både IWC Ingenieur och PP Nautilus.
FBF070D3-026C-4F6F-B5C9-F5AA7B23E09A.jpeg
22204939-E566-4F95-92D9-9F5FD0996DBC.jpeg


I min samling återfinns den i Gentas Seamaster Polaris men även IWC Aquatimer samt Girard Perregaux Laureato
F9C16943-3193-433D-B242-71F9B637BBAE.jpeg
CA1F1B8A-2972-4F3D-B4C4-717EF81A9CA1.jpeg
42C425BF-6E85-4976-8403-336CD36F6DD2.jpeg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Länken? Oj, det är många som numera använt H-länken. Det var väl Gerald Genta som kom fram med den på sjuttiotalet till både IWC Ingenieur och PP Nautilus.
FBF070D3-026C-4F6F-B5C9-F5AA7B23E09A.jpeg
22204939-E566-4F95-92D9-9F5FD0996DBC.jpeg


I min samling återfinns den i Gentas Seamaster Polaris men även IWC Aquatimer samt Girard Perregaux Laureato
F9C16943-3193-433D-B242-71F9B637BBAE.jpeg
CA1F1B8A-2972-4F3D-B4C4-717EF81A9CA1.jpeg
42C425BF-6E85-4976-8403-336CD36F6DD2.jpeg
Precis!
Ville bara se vad som återstod i samlingen din vad gäller Genta länkar ;) haha
 
Topp