• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knut Gadd

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hittade originalet? Råkade faktiskt snubbla över den när jag var ute och föstershoppade precis.

$_12.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/Impressive-Mens-Modern-Solid-18K-Gold-Patek-Philippe-With-Date-Certificate/111771439689?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=1&asc=32694&meid=64f12fa8675a4cd9a79260a0fccacacf&pid=100009&rk=3&rkt=10&sd=141774736700
Här är en annan variant :D
PP.jpg
 

André

Omega
Helt klart en snygg klocka men tyvärr bär jag inte skjorta till vardags och finklockor har jag. Möjligen en råare variant på gång?
 

mps

Cartier
Var inom en Stjärnurmakarna i veckan.
De hade en ganska stor skyltning med KG.
Såg ännu mer stilrena och in inbjudande ut i verkligheten. Särskilt tavlan med lite struktur.
Frestande....
 

SSL

Audemars
Gillar quartz, men nä. Knut Gadd är inte mitt glas med mellanmjölk. Det var en liten hype ett tag här, hur ser det ut nu? Inte ofta man ser en.
 

cff987

Breitling
Gillar quartz, men nä. Knut Gadd är inte mitt glas med mellanmjölk. Det var en liten hype ett tag här, hur ser det ut nu? Inte ofta man ser en.
Knut Gadd publicerades precis i en nätbutik som jag är delägare i, och det tog inte alls lång tid innan dom första ordrarna började komma in. Så min känsla är att det rullar på bra för dom! Men som många här redan tycks ha konstaterat så är det ju en lite annan typ av köpare än t.ex. DW, och en 'smalare' design :)

Var och klämde på klockorna under Precious-mässan och jag blev kort och gott imponerad. Tycker Carl-Johan & co har gjort ett mkt fint jobb med en generös prissättning.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Jag är grymt nöjd med min.
Använder den bara då jag vill känna mig lite mer "uppklädd" och matchar såklart läder med skor :)
Skulle kännas omotiverat i dagsläget att lägga mer pengar på en klocka jag inte använder speciellt ofta. (det där kommer jag ångra att jag sa...)
 

Gabriel90

Panerai
Jag är grymt nöjd med min.
Använder den bara då jag vill känna mig lite mer "uppklädd" och matchar såklart läder med skor :)
Skulle kännas omotiverat i dagsläget att lägga mer pengar på en klocka jag inte använder speciellt ofta. (det där kommer jag ångra att jag sa...)
Hur bärs klockan ? Tänkte beställa en idag till mer dressade tillfällen då jag verkligen gillar formen.
Den är väl 38x38mm
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Hur bärs klockan ? Tänkte beställa en idag till mer dressade tillfällen då jag verkligen gillar formen.
Den är väl 38x38mm
Jag tycker att storleken är "lagom", tråkigt svar, ja vet. Bär en skx007 till vardags och KG är helt klart tunnare och mindre i storleken utan att den upplevs som en barnklocka i storleken. Bara att köpa! Kan även tillägga att jag numera har både en med svart urtavla och en med vit! Vilken modell är du sugen på?
 

Gabriel90

Panerai
Jag tycker att storleken är "lagom", tråkigt svar, ja vet. Bär en skx007 till vardags och KG är helt klart tunnare och mindre i storleken utan att den upplevs som en barnklocka i storleken. Bara att köpa! Kan även tillägga att jag numera har både en med svart urtavla och en med vit! Vilken modell är du sugen på?
vit och svart är jag sugen på.. men det skall vara med guld och inget silver..
Lägg gärna upp fler bilder, alltid kul med referens bilder :)
1995:- är inte mycket alls för en sådan klocka.
 

anliom

Breitling
Tilltalande design på dessa, helt klart. Ni som testat, hur är helhetsintrycket? Kanske blir att köpa den mindre till sambon för att få känna lite :rolleyes:
 
Jag fick möjligheten att testa en när det gick runt en passaround här på forumet för ett år sedan.
Tycker det är en trevlig klocka för pengen, med fina detaljer och bra finish.
Jag har för mig att bandet var i kortaste laget för mina 18,5 cm och att det kändes lite plastigt. Lyckligtvis är det ju lätt att byta!

Gillar fasningen på glaset
IMG_0467.JPG


Storleksjämförelse med 114060
IMG_0469.JPG


Trevligt spänne
IMG_0514.JPG


Tavlan gör inte bort sig heller
IMG_0509.JPG


Tjejen fastnade direkt för utseendet så det fick bli en julklapp när det begav sig.
IMG_0649.JPG
 

anliom

Breitling
Jag fick möjligheten att testa en när det gick runt en passaround här på forumet för ett år sedan.
Tycker det är en trevlig klocka för pengen, med fina detaljer och bra finish.
Jag har för mig att bandet var i kortaste laget för mina 18,5 cm och att det kändes lite plastigt. Lyckligtvis är det ju lätt att byta!

Gillar fasningen på glaset
IMG_0467.JPG


Storleksjämförelse med 114060
IMG_0469.JPG


Trevligt spänne
IMG_0514.JPG


Tavlan gör inte bort sig heller
IMG_0509.JPG


Tjejen fastnade direkt för utseendet så det fick bli en julklapp när det begav sig.
IMG_0649.JPG

Snyggt! Ser schysst ut i dammodellen på handleden också :)
 
D

Deleted member 14209

Guest
Nja....
Visst, det är bättre urverk än Kina-skräp - men då är ju en Seiko eller Casio bättre och roligare? Eller Orient?

Inte snyggare eller bättre än modeklockor med japanska urverk (tex Armani och Gant), som ändå har ett känt märke.
 

Kugghjul

Panerai
Knut Gadd publicerades precis i en nätbutik som jag är delägare i, och det tog inte alls lång tid innan dom första ordrarna började komma in. Så min känsla är att det rullar på bra för dom! Men som många här redan tycks ha konstaterat så är det ju en lite annan typ av köpare än t.ex. DW, och en 'smalare' design :)

Var och klämde på klockorna under Precious-mässan och jag blev kort och gott imponerad. Tycker Carl-Johan & co har gjort ett mkt fint jobb med en generös prissättning.

Precis som HM och DW, man borde blivit delägare tidigt, men för den sakens skulle kanske man inte vill ha på sig produkterna själv.

Vilka andra framgångsrika svenska klockföretag finns det? DW, Knut Gadd, SS, Halda... ?
 
Topp