Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
16760, kan parkera en bil mellan
Haha fy fan vilket avstånd16760, kan parkera en bil mellan
Väldigt glest mellan ettorna....
Njaaaa, här behövs expertkunskap. Jag vill säga för brett. Ge mig klockan så slipper du tänka mer på det
Skapligt avvägt, tycker jag.
En buss skulle jag säga16760, kan parkera en bil mellan
Mmmm, men vi vill att avståndet mellan ettorna är mindre än avståndet från ettan till kanten...Den funkar ju, väl? Bilden är piss, jag vet..
Va!! Här går man o tror störst mellanrum vinner tävlingenMmmm, men vi vill att avståndet mellan ettorna är mindre än avståndet från ettan till kanten...
Va!! Här går man o tror störst mellanrum vinner tävlingen
Du greppar halmstrån här nu, din notoriska fipplare
Sinn 103, vilken tur att den klarade sig, är inte redo att sälja riktigt än.
Instämmer! Zenith levererar.Placeringen av datumfönstret är kanske diskutabel, men siffrorna är väl ok? (Sorry för suddig bild.)
Tycker du inte att det ser mer harmoniskt ut om relationen mellan kant-mellanrum-siffra-mellanrum-siffra-mellanrum-kant är 1:1:1?Mmmm, men vi vill att avståndet mellan ettorna är mindre än avståndet från ettan till kanten...
Nej, jag tycker faktiskt inte detTycker du inte att det ser mer harmoniskt ut om relationen mellan kant-mellanrum-siffra-mellanrum-siffra-mellanrum-kant är 1:1:1?
Dvs alla tomma ytor mellan objekt (kanter,siffror) är samma?
Jag älskar detta!Nej, jag tycker faktiskt inte det
Som jag skrev i det ursprungliga inlägget handlar det om att klocktillverkaren bara har tagit fonten rakt av utan justeringar. Om man inte ska göra tabeller finns ingen anledning att alla siffror ska ha samma breddvärde. Det vill säga att en etta får samma bredd runt omkring sig som en trea trots att de som figurer är helt olika. Annars ska siffrorna kernas (justeras) så man upplever jämnhet mellan siffrorna. I slutändan har det naturligtvis med läsbarhet att göra. Här är ett exempel från dagstidning idag. Ettorna i 11 är utmärkt justerade och passar ihop med övrig text.
Nja...SD levererar.