• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konsten att köpa klockor i Ryssland 2023 Update

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för intressant läsning!
Men helt klart är det ju att man får anstränga sig lite för att göra klipp. Precis som sig bör alltså!
Ryssland har alltid fascinerat mig, men ingen i min närhet vill följa med mig varken dit eller till Nordkorea... :arghh:
 
Sjukt underhållande läsning, även om jag säkerligen inte kommer åka till Ryssland för att köpa klocka. När kommer nästa del? ;) Ser fram emot Afghanistan. En kollega har en Omega PO som någon kompis hade införskaffat riktigt billigt i just Afghanistan när denne gjorde utlandstjänst.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Bra skrivit, roligt! Blir lite sugen på att åka dit, känns som att ryssar har det jag vill ha.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Toppen inlägg!! Jag åker till st Petersburg nästa vecka och är på jakt efter sea dweller, har du på rak arm något förslag på butiker? (Pratar inte ryska)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Toppen inlägg!! Jag åker till st Petersburg nästa vecka och är på jakt efter sea dweller, har du på rak arm något förslag på butiker? (Pratar inte ryska)
Dom enda jag har dealat med i SP är submarina (kallas ibland bara Флот lokalt, flotta på ryska, oklart varför) köpt en breitling av dem 2016.
Telefon till dom är +78129222597
Sen finns det en bra AD som är hygglig, har inte provat själv. Ska kolla vem det är, återkommer.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kul inlägg, gärna mer av den varan. Lägg gärna upp lite stämningshöjande bilder till texten om du har lust. :)
Eriksson helt rätt, har varit något förslappad på bild fronten :)
Blir ju lite skintorrt med bara text.
Och till alla andra frågor som uppkommit om prisjämförelser och exempel på klockor så kan jag glädja er med att jag inom kort kommer att åka för en längre vistelse i Kaliningrad, där jag kommer växelbo hos min flickvän i Moskva.
Så jag har inte glömt av er, men tänkte att det blir mer aktuellt när jag åker över.
Så ska vi göra en kaliningrad special...kan bli intressant ;) och bilder och priser.

Mvh
M
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Toppen inlägg!! Jag åker till st Petersburg nästa vecka och är på jakt efter sea dweller, har du på rak arm något förslag på butiker? (Pratar inte ryska)
Hur förlöper det i Ryssland?
Jag har haft lite förhandlingar med Mercury i Moskva nu efter Basel. Dom börjar känna pressen och oron hänger över kommande besked i Maj ang ekonomin. Så dom behöver dollar , yen och euro in.
Finns klart lite slagsida och möjligheter om man håller sig kall

Mvh
M
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Hur förlöper det i Ryssland?
Jag har haft lite förhandlingar med Mercury i Moskva nu efter Basel. Dom börjar känna pressen och oron hänger över kommande besked i Maj ang ekonomin. Så dom behöver dollar , yen och euro in.
Finns klart lite slagsida och möjligheter om man håller sig kall

Mvh
M
Hej! Var förbi mercury men dom hade inget vidare lager inne tyvärr! Så kom hem lika tomhänt som jag lämnade
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Var förbi mercury men dom hade inget vidare lager inne tyvärr! Så kom hem lika tomhänt som jag lämnade
Tråkigt att lämna tomt, men då är du likvid inför kommande äventyr.:)
Mercury är en lite udda konstellation av business, höga hästar och språkförbistring (ibland).
Dom är tidvis väl i nätverket men har ju en lite udda försörjnings lina av iaf Rolex.
2016/2017 var ganska lyckade år för dom med Kineserna som drog upp marknaden för dom rejält.
En bra ingång är ofta att ha ett specifikt objekt, indikera att du har pengar på plats och låt dom suga på karamellen lite.
Inte så trivsam shopping men kan bli effektiv om utnyttjad rätt.
Sen pressas dom ju något av diverse sanktioner, men det brukar dom reda ut.

Så nu har jag orerat länge nog :) Hoppas du hade en trevlig vistelse hos vår granne i Öst.

Ha det gott
Mvh
M
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Ska till VM i sommar och kolla Sverige i staden Nizjnij Novgorod.
Har dom några bra butiker där som jag kan besöka?
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Eriksson helt rätt, har varit något förslappad på bild fronten :)
Blir ju lite skintorrt med bara text.
Och till alla andra frågor som uppkommit om prisjämförelser och exempel på klockor så kan jag glädja er med att jag inom kort kommer att åka för en längre vistelse i Kaliningrad, där jag kommer växelbo hos min flickvän i Moskva.
Så jag har inte glömt av er, men tänkte att det blir mer aktuellt när jag åker över.
Så ska vi göra en kaliningrad special...kan bli intressant ;) och bilder och priser.

Mvh
M
Blev det någon resa? Har suttit och spanat på den här tråden väldigt länge nu för lite info!

Tack på förhand.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blev det någon resa? Har suttit och spanat på den här tråden väldigt länge nu för lite info!

Tack på förhand.

Bra tråd, vore kul om du kunde lägga upp lite procentuella prisreferenser på den ungefärliga "rabatt" man kan vänta sig.
Ni får ursäkta mitt sena svar då notiserna försvann något i flödet.:)
Det enkla svaret är att jag har varit ett par korta svängar över, totalt 3dagar, detta pga av att jag understöder i vården av min far i livets slutskede. Så det är lite snabba vändningar och jag fick lite hastigt besluta att senarelägga det mesta Ryssland tills detta är klart.

Men hav förtröstan. Innan höstens antåg (mest troligt) så står jag åter på rysk mark och fyller på med bilder/priser och sortiment från handlarna i öst.
Samt tänkte även få till ett reportage om Mercur, som är en liten halv märklig av och på Rolex affiliate, men som bjuder på mycket glädje :)

Så jag hoppas ni förstår fördröjningen och håller ut över sommaren.:)
Mot öst alla vägar bär mina herrar.

Allt gott
M
 
Topp