• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kontroversiellt inlägg

_z_

Omega
Kul med ett nyanserat svar som inte idiotförklarar en annan åsikt. :) Tudor är fina och bra klockor men jag hade lite svårt att inte känna att den var från B-laget tyvärr. Det kanske skulle kännas annorlunda i dag visserligen för det var över 10 år sen jag hade en Tudor. Black shield är ju vrålsnygg men synd att den bara har läderstrap. :-(
Den finns självfallet med stållänk också ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag vet inte om min synpunkt är fel, men jag har nog sett Tudor som ett dotterbolag till Rolex, lite som Seiko---->Orient, iallafall förr i tiden...
 

UNO

Panerai
Ca
Jag är nog verkligen inte Rolex ultimata kund då jag har en hatkärlek till märket och inte uppskattar deras design så mycket överlag bortsett från ett par modeller och man får ta mycket skit om man inte älskar Rolex här. ;) :D Jag känner likadant för andra märken också som inte är klockrelaterade. Ralph Lauren/Polo eller Cayenne/Toureg osv så det är inte enbart med Tudor/Rolex jag känner så. Du verkar insatt i Tudor/Rolex historia? Är det favoritmärkena eller vad gillar du?
Cayenne och Toureg har lika mycket gemensamt som Swatch och Panerai.
Bilar & Klockor thats it
 

maxmol

Panerai
Inte ens Rolex skulle kalla Tudor för en kopia eller en homage. Finns ju mycket kopior och homage till DJ, Sub mm. Men tycker att om företaget själv startade ett dotterbolag för att lansera en ekonomilinje så är det inte att se som en kopia.

Det är dessutom kul att Tudor har utvecklat mer av en egen identitet på senare tid. Men med det sagt så är en Tudor en Tudor och en Rolex en Rolex. Den känslan kommer nog av att du egentligen ville ha en Rolex och inte en Tudor.

Det ska också tilläggas i denna något förvirrade utläggning att jänkarna hållit Tudor högt sedan de slutat säljas där och varit riktigt snabba på anamma Tudor igen nu när det återlanserats i USA.
 

Carolin

Cartier
Det kan jag verkligen uppskatta iofs med Tudor eller jag kanske borde säga ägarna till en Tudor; att dom inte måste skrika ut sin framgång och status som man trots allt gör litegrann med en Rolex på armen. (tar på mig pansarrustningen) Men eftersom att många är "kopior" av Rolex så undrar jag ändå om jag ser en på stan om ägaren verkligen ville ha just den eller inte hade råd med en Rolex. Jag kan inte hjälpa det och jag kom aldrig över den känslan själv när jag hade en. :angel:
Jag undrar varför du ens undrar om bäraren verkligen har råd eller ej med den han har. Som att jag skulle fundera över om grannen verkligen ville ha de där fula gardinerna eller hade hon egentligen velat sätta upp ett par andra men inte kunde.....
 

watchdreamer

Panerai
Är grymt sugen på en Tudor, men inte kommittill skott ännu! Gillar verkligen deras re:editions och mitt val faller i sådant fall på Pelagos, grymt clean och oerhörd kvalitetskänsla i både länk och boett om ni frågar mig :)
 

Mr Chance

Kalmar
Är grymt sugen på en Tudor, men inte kommittill skott ännu! Gillar verkligen deras re:editions och mitt val faller i sådant fall på Pelagos, grymt clean och oerhörd kvalitetskänsla i både länk och boett om ni frågar mig :)

Håller med dig, både om Tudors re-editions och Pelagos. De har lyckats mycket bra med sina senaste modeller. Flörten med Snowflake i både BB och Pelagos adderar den där extra känslan.
 
Topp