• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

korwgate

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Förlåt men Korwax kanske inte har råd att köpa tillbaka klockan? Det har ändå vad jag förstått gått ett bra tag sedan affären gjordes. Och förstår om Korwax vill hålla det mellan han själv och köparen tills det är utrett?

Jag bara spekulerar...
 

Platinum

Cartier
Förlåt men Korwax kanske inte har råd att köpa tillbaka klockan? Det har ändå vad jag förstått gått ett bra tag sedan affären gjordes. Och förstår om Korwax vill hålla det mellan han själv och köparen tills det är utrett?

Jag bara spekulerar...
Håller med. Dumt att välja sida när vi bara har hört en version. Förhoppningsvis löser det sig så båda parter blir nöjda.

Rent juridiskt, vem har lagen på sin sida i det här fallet? Kollade lite på köpL och enligt §32 känns det som att @Korwax faktiskt har lagen på sin sida då tre veckor är lite lång tid, speciellt när köparen fick 24h inspektion/retur.

Enligt §33 har dock köparen rätt fortfarande rätt att åberopa att varan är felaktig (reklamation) om säljaren har handlat grovt vårdslöst eller i strid mot tro och heder, någonting som kanske också är tillämpligt?
 

Korwax

Omega
Jag har mailat @Ebbot och meddelat att han kan skicka tillbaka klockan och få pengarna åter. Jag har fört långa diskussioner med säljaren jag köpte klockan av utan att ha fått något riktigt svar. Varken jag eller @Ebbot betvivlar klockans äkthet men jag vill inte, och har aldrig velat att han ska känna sig lurad på något sätt. Jag var övertygad om att det skulle lösa sig från början och att säljaren skulle komma med en bra förklaring. Men det verkar som att det behövs mer än jag först hade trott för att få en vettig förklaring. Att 3e part (@Ebbot) skulle hamna i kläm känns inte ok för mig. Det är inte så jag hade velat ha det och det är inte heller så jag vill göra affärer eller bli ihågkommen här på forumet.
Trevlig kväll och förhoppningsvis stänger detta tråden #korwgate
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Jag har mailat @Ebbot och meddelat att han kan skicka tillbaka klockan och få pengarna åter. Jag har fört långa diskussioner med säljaren jag köpte klockan av utan att ha fått något riktigt svar. Varken jag eller @Ebbot betvivlar klockans äkthet men jag vill inte, och har aldrig velat att han ska känna sig lurad på något sätt. Jag var övertygad om att det skulle lösa sig från början och att säljaren skulle komma med en bra förklaring. Men det verkar som att det behövs mer än jag först hade trott för att få en vettig förklaring. Att 3e part (@Ebbot) skulle hamna i kläm känns inte ok för mig. Det är inte så jag hade velat ha det och det är inte heller så jag vill göra affärer eller bli ihågkommen här på forumet.
Trevlig kväll och förhoppningsvis stänger detta tråden #korwgate
Du är en bra människa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp