• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronaby (nytt Svenskt klockmärke) Scweiziskt urverk med digital touch.

Själva konceptet med Kronaby är egentligen klockrent i mitt tycke. Men marknaden är ju stenhård generellt. Undrar däremot hur det hade gått för en snarlik modell som Apple istället hade lanserats? Klart den hade flugit i viss mån pga Apple, men i relation till varumärkets storlek, vad tror ni?
Du kan ju göra jämförelsen med iPhone - så kanske svaret ligger där.

Hur är det med "if this then that"-funktionen, har någon koll på den? Funktionen är luddigt beskriven på hemsidan.
Sent svar, men jag hade en Kronaby Sekel förut där jag försökte koppla ihop/få igång IFTTT men det fungerade bara ibland så jag gav upp. Enl hemsidan ska klockan kunna styra en mängd olika funktioner men som sagt slutade jag då det bara gick ibland.

Synd för jag gillade verkligen designen.
D757AE2E-9F1B-4B96-B42B-F5076744EF30.jpeg

Sent svar, men jag hade en Kronaby Sekel förut där jag försökte koppla ihop/få igång IFTTT men det fungerade bara ibland så jag gav upp. Enl hemsidan ska klockan kunna styra en mängd olika funktioner men som sagt slutade jag då det bara gick ibland.

Synd för jag gillade verkligen designen.
D757AE2E-9F1B-4B96-B42B-F5076744EF30.jpeg
Vilket var det som inte funkade?

Lite positivt i alla fall. Idag kom en uppdatering på Apple Store för Kronaby version 2.5.8 Det visar att man jobbar vidare med konceptet hos Festina och Anima.
Så hoppet lever kvar för alla ägare till en Kronaby klocka.

Undrar däremot hur det hade gått för en snarlik modell som Apple istället hade lanserats? Klart den hade flugit i viss mån pga Apple, men i relation till varumärkets storlek, vad tror ni?

Visst hade den sålt mer, men jag tror det skulle varit en liten bråkdel av volymen som Apple Watch står för. De enda som vill ha den är klockintresserade som inte vill vara utan smartfunktioner, men den skaran är i sammanhanget försvinnande liten.

Visst hade den sålt mer, men jag tror det skulle varit en liten bråkdel av volymen som Apple Watch står för. De enda som vill ha den är klockintresserade som inte vill vara utan smartfunktioner, men den skaran är i sammanhanget försvinnande liten.
Skaran är väl lika många som köpt klockan.... Men det var i alla fall inte tillräckligt.
Få se vad Lotus Festina kan göra åt saken. Idag kom ytterligare en ny programvara till klockan 2.5.9 enligt AppleStore.

Skaran är väl lika många som köpt klockan.... Men det var i alla fall inte tillräckligt.
Få se vad Lotus Festina kan göra åt saken. Idag kom ytterligare en ny programvara till klockan 2.5.9 enligt AppleStore.
Konstig har inte fått någon.

Bilagor

• Screenshot_20190624-103325932.jpg
    Screenshot_20190624-103325932.jpg
    49.5 KB · Visningar: 18
Tillbaka
Topp