Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket tilltalande den där. Denna tråd har gått mig förbi tidigare. Tyvärr kommer den skapa habegär som inte ryms i budgeten..Eterna "Daytona" Valjoux 726
Riktigt fina! Alla tre dessutom!Mina tre 70 talare.
Omega Jedi.ref 176.005
Omega speedmaster IV ref 176.009
Zenith El primero 1973 (på service)
Det är något speciellt med 70 tals kronografer
Tack Omegorna är så fulsnygga, den blå tavlan på Jedi är sjukt läcker, svårt att få en bra bild på tavlan.Riktigt fina! Alla tre dessutom!
Riktigt fina alla treMina tre 70 talare.
Omega Jedi.ref 176.005
Omega speedmaster IV ref 176.009
Zenith El primero 1973 (på service)
Det är något speciellt med 70 tals kronografer
Hej och välkommen!Ciao Chronografistas
Risk för att detta inlägg inte är 100% på rätt plats. Eftersom jag är nyckläckt på KS (& klockforum i övrigt) så testar jag.. Shoot me if I'm wrong
Jag har nyligen lärt mig att jag behöver fler ur i allmänhet och -70 tals chronosar i synnerhet. (Efter att ha dreglat mig igenom hela denna tråd bland annat)
Vill därför ha tips från er "rutinerade rävar" på vad jag ska tråla efter på chrono24, KS med mera.
Jag gillar stort och älskar ännu större. 41 mm bredd & uppåt med Automatverk såsom Lemania 5100 mfl och Valjoux 7750 får det att rinna i mina mungipor
Har sett en del Speedys, Heuer Montreal från slutet av decenniet och en del liknande. Exempelvis denna:
http://www.chrono24.se/lemania/chronograph-5100--id4915979.htm
Please help me!
Jag önskar fler inputs på vad jag ska söka efter. Need -70's Chronos badly!
Alla förslag mottages tacksamt!
Daniel
Snygg ZenithMina tre 70 talare.
Veckans traderafångst. En Prisma med Landeron 149 i en kraftig vattentät 37 mm stålboett. Hyffsat lik Heuer Carrera med god vilja... Tyvärr en högblank tavla annars hade den nog gått varm här. Bjuder på lite bilder!
Lite var som, det gråa är ett äkta och det andra är ett HK-tropic köpt på ebay.Vart köper man bäst tropic band liknande de två på sista bilden närmast kameran?
Tvekar lite mellan vad som skulle passa bäst till min Croton Chronomaster Aviator Sea Diver. Var egentligen inne på ett racing band i läder (den med små hål, brunt eller svart), men vid närmare eftertanke så kanske ett tropik band är mer rätt med tanke på att den trots allt heter Sea Diver...
Var med och budade på den där! Ruggigt fin! Här är ett par arkivbilder på min enda 70-talskronograf. Min enda kronograf över huvud taget, faktiskt!
Denna tråden behöver lite av en renässans.
In med alla era sjuttiotalare. Trots att jag inte var född så är det uppenbart ett av de bättre årtiondena.
Hur kunde man lyckas med färgen på subdials så mycket? En grym klocka helt enkelt.Var med och budade på den där! Ruggigt fin! Här är ett par arkivbilder på min enda 70-talskronograf. Min enda kronograf över huvud taget, faktiskt!
Det är den verkligen! Sen är tavlan ännu mer fantastisk i verkligheten, vilket är helt omöjligt att fånga på bild! Subdialsen har en diskret sunburstslipning och är semiblanka, medan den mattsvarta tavlan nästan är metallic och glittrar i direkt solljus! Extra bonusar: Engelsk-arabiskt daghjul och klockan är tillverkad i maj 1977, samma år och månad som Star Wars hade sin ur(höhö)premiär!Hur kunde man lyckas med färgen på subdials så mycket? En grym klocka helt enkelt.
Snygg. Heja Sverige !Svenskt stål x2. SSAB's som för snart 50 år sedan producerade stålet till denna pjäs, stål som än idag håller toppklass. Det står tom i beskrivningen till klockan att det var just svenskt stål som användes.
Snygg trio. Är själv sugen på en Aquastar, men gick vilse mellan alla varianter när jag läste på lite mer; Tissot, Omega, Lemania, Elvström etcGillar oxå 70-tals chronos...
Tidigt 70-tal, Aquastaren är den jag gillar mest av cal. 1345-varianterna. Den är okomplicerad och ren i designenSnygg trio. Är själv sugen på en Aquastar, men gick vilse mellan alla varianter när jag läste på lite mer; Tissot, Omega, Lemania, Elvström etc
Din ser väldigt clean ut med snygg tavla. Vad är det för år ungefär ?
Kan inte annat än att hålla med !Tidigt 70-tal, Aquastaren är den jag gillar mest av cal. 1345-varianterna. Den är okomplicerad och ren i designen
Min har tio min nedräkning. Jag skaffade den nu i vinter, så första regattan blir troligen Ornö runt följt av ÅF@claes_t @Aquastaren Mycket snygga. Har ni använt dem i seglingssammanhang något ? Det är väl 5 minuters nedräkning jmg med 10 min på de nyare varianterna ?