• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
No problemo! Kan ta en bild eller två på racingbandet ikväll om du vill!

Nu ska jag kolla igenom dina bildtrådar ordentligt. Har för mig att jag dreglat igenom en Enicartråd på TTT tidigare... Där fanns många godingar oxå, vill jag minnas... :cool:
 

seikoswede

Panerai
Här kommer första posten från en newbie!

Mycket fina klockor så jag tänkte bidra med min 70-talskronograf. För övrigt den enda för tillfället.

IMG_0092.jpg


Jim
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
No problemo! Kan ta en bild eller två på racingbandet ikväll om du vill!

Nu ska jag kolla igenom dina bildtrådar ordentligt. Har för mig att jag dreglat igenom en Enicartråd på TTT tidigare... Där fanns många godingar oxå, vill jag minnas... :cool:

Det finns plenty att dregla över på forumet...keep 'em coming bara! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
seikoswede skrev:
Här kommer första posten från en newbie!

Mycket fina klockor så jag tänkte bidra med min 70-talskronograf. För övrigt den enda för tillfället.

Jim

Vajjert! Störtskön vridring på den, jämnt patinerad lysmassa...kanonskick och en mycket snygg och tidstypisk kronograf!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
@ Ariste; En aning OT kanske, men här kommer 2 bilder till på racingstrapen. TimeFactors hette de visst...
Jag har varit helnöjd med det & kan rekommendera det!

94744AF3-5ED9-445C-9B51-3B74C31EE9B8-916-00000263115E5EE0_zps27970325.jpg


F75C23A0-E4BB-477B-A774-24106EDE5A33-916-0000026316A77839_zps014a844f.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
@ Ariste; En aning OT kanske, men här kommer 2 bilder till på racingstrapen. TimeFactors hette de visst...
Jag har varit helnöjd med det & kan rekommendera det!

Tack för tipset, riktigt snyggt det där och med Heuer-spännet blir det en bra helhet. Ska kolla in deras racingstraps....danke!
 

seikoswede

Panerai
Vajjert! Störtskön vridring på den, jämnt patinerad lysmassa...kanonskick och en mycket snygg och tidstypisk kronograf!

Sköön seglarchrono! Och perfekt avvägda småtavlor! Snyggt!!!

Tack skall ni ha!

Det är faktiskt min allra första riktiga klocka som jag fick i present i mitten av 70-talet. Förstår inte varför jag sålde den för några år sedan och ångrade mig givetvis men hittade en likadan på Tradera som jag slog till på. Tror inte det är samma men det gör inte så mycket. Nu kommer jag i varje fall att behålla den och senare skall något av mina barn få ta över den.



Jim
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Slänger in ett nytillskott som dök upp häromdagen...

Heuer Autavia 1163

C0FA018E-AD25-4533-8942-4DB5A9DFFAE4-6740-0000053B932E7714.jpg


Som synes behöver kronografvisaren sättas fast igen, så det blir en tur till urisen innan den kan börja nyttjas ordentligt.. :mrgreen:
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Denke skrev:
Slänger in ett nytillskott som dök upp häromdagen...

Heuer Autavia 1163

Klassiker! Rätta färgerna och bezelinlägg [THUMBS UP SIGN](känns så fel med tachyskala på en vridbar ring)


/Stefan

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Molle skrev:
Denke skrev:
Slänger in ett nytillskott som dök upp häromdagen...

Heuer Autavia 1163

Klassiker! Rätta färgerna och bezelinlägg [THUMBS UP SIGN](känns så fel med tachyskala på en vridbar ring)


/Stefan

Sent from my iPhone using Tapatalk

Försöker reda ut huruvida det är en 1163 Viceroy eller en third execution 1163MH (som kom med samma tavla som Viceroymodellen). Serienumret är för högt för att vara en Viceroy och den är från typ -77. Det närmsta jag kommer efter att ha lusläst referenstabellerna är att det är en 1163NVT...

Nåja, kanske kvittar. Snygg som ett hyenagrin är den! :mrgreen:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På förekommen anledning. Lite klockp-våffla!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=4UQDElh_4y4[/video]

:ugeek:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor

paradis

Audemars
Fantastisk samling,undrar bara hur du gör när det är dags att serva dom alla ? Har själv haft många (typ 15) klockor ock ,var tvungen att sälja dom flesta pga.service kostnad.Jag tycker om att ha dom jag har,ALLA i topp skick.En klocka som är 30-35 år ska vara i super skick hos mig,ock det kostar......Därför har jag tyvärr..bara 2.st Rolex kvar.GRATTIS till din samling...Mvh Paradis
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
paradis skrev:
Fantastisk samling,undrar bara hur du gör när det är dags att serva dom alla ? Har själv haft många (typ 15) klockor ock ,var tvungen att sälja dom flesta pga.service kostnad.Jag tycker om att ha dom jag har,ALLA i topp skick.En klocka som är 30-35 år ska vara i super skick hos mig,ock det kostar......Därför har jag tyvärr..bara 2.st Rolex kvar.GRATTIS till din samling...Mvh Paradis
Tack för de vänliga orden! Svaret på din fråga är att jag inte servar dem alla, för mig är det inte viktigt att "maskineriet" eller "karossen" är i toppskick utan jag njuter av dem oavsett. Jag är nog mer samlare än brukare, njuter nästan mer av att titta på dem eller syna delarna under lupp än av att bära dem. De har alla en historia och en själ oavsett om de fungerar perfekt eller ej. Tur att vi alla är olika för annars skulle jag ha svårt att hitta mögliga vrak som projekt eller donatorverk därute. :)

Skicka gärna upp bilder på dina Rolex, ett fantastiskt märke!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
TomasBc skrev:
Mitt bidrag, PAX Valjoux 7750
Uj, fina småtavlor på den och makalöst skick...vi snackar attityd. :)

Riktigt fin!

Jag har svårt att inte skvallra men jag har ett litet something på väg in också....inget spektakulärt...och jag vill inte jinxa, men om det vill sig kan jag plocka upp en liten karamell imorgon... ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Denke skrev:
Ariste skrev:
TomasBc skrev:
Mitt bidrag, PAX Valjoux 7750
Uj, fina småtavlor på den och makalöst skick...vi snackar attityd. :)

Riktigt fin!

Jag har svårt att inte skvallra men jag har ett litet something på väg in också....inget spektakulärt...och jag vill inte jinxa, men om det vill sig kan jag plocka upp en liten karamell imorgon... ;)
Hur härligt är det inte att somna med den känslan...:)...nytt på väg in om allt klaffar! Vilken dickteaser du är, får hålla mig tills det är dags för paketöppning!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Denke skrev:
Ariste skrev:
TomasBc skrev:
Mitt bidrag, PAX Valjoux 7750
Uj, fina småtavlor på den och makalöst skick...vi snackar attityd. :)

Riktigt fin!

Jag har svårt att inte skvallra men jag har ett litet something på väg in också....inget spektakulärt...och jag vill inte jinxa, men om det vill sig kan jag plocka upp en liten karamell imorgon... ;)

Ja det är grymt skick på denna Artiste!

Haha denke, jag ser fram emot vad du har att hämta upp, faller den inom denna kategori? ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
Hur härligt är det inte att somna med den känslan...:)...nytt på väg in om allt klaffar! Vilken dickteaser du är, får hålla mig tills det är dags för paketöppning!

Känner att jag teasat klart...karamellen har landat... :)

8A417FAE-56BD-40F6-BFAD-B7FBA955BCEE-14204-00000C175C4A4494.jpg


Ska ta lite bättre bilder senare idag...måste ju byta bandet också. Funderar på ett svart Nato eller ett Nato, svart såklart... :mrgreen:
 
Topp