• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Va f-n, Tomas...
Den där Pax:en var ju "min", ju... :)

Passade ju så bra med mina andra -70-talare:

yde8yhyg.jpg

Precimaxen ställer jag mig oxå i kön till...

Så J-la sköna klockor!!!
Mondianen är oxå så j-la skön!

Jo men du högg inte när den var annonserad. ;)

Det gjorde Bresch däremot. :) nästa är din!

Den här tråden förtjänas att bumpas! Är det ingen som har något nytt från 70-talet i kronograf-form? :)

Jag har inget nytt i lådan men jag bidrar med några nytagna bilder på 36 mm kärlek.

Trevlig lördagkväll på er alla!
Så fin, så fin...har ägt, äger och framför allt sett en hel del kronografer och den där boetten är inte vanlig om man säger så...gillar kontrasten mellan borstat och polerat, plant och sluttande...nice!

Snyggaste klockorna på KS i den här tråden!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

• Like
Reactions: MAK
Alltså jag mår ju så dåligt nu.. Cheepo.. Vart hittade du denna? PMa gärna mig om det var någon kran eller liknande :)

Grattis igen!

Tackar. Det sitter ett handjagat 146HP verk i den.

Slänger upp några bilder till :happyhappy:

Behöver ett nytt strap. Vad tror ni om svart racing? Eller ska man köra svart croco?
Sagolik, jag skulle vilja vara lådan den legat i under alla dessa år...:)...hur och var hittade du den?

Svart, småhålat racing med lite nötning....mums!

Tackar för alla lovord. Köpte klockan av en fransman med en fantastisk samling klockor, bla kusinen till den jag har från Zenith, vintage Daytona och en 50-60 tals Blancpain Fifthy Fathoms samt en drös till dyrgripar. Han skulle koncentrera samlingen på lite mer exklusiva ur och det,är jag glad för. Det gav mig möjlighet att köpa denna orörda pärla. Så nu sitter man med två 60-tals klockor. Den andra är på spa hos Werner på ABC och ska hämtas nästa vecka. Det är dock ingen krono utan en dykare från Omega.

0A8RN6j.jpg

Tackar för alla lovord. Köpte klockan av en fransman med en fantastisk samling klockor, bla kusinen till den jag har från Zenith, vintage Daytona och en 50-60 tals Blancpain Fifthy Fathoms samt en drös till dyrgripar. Han skulle koncentrera samlingen på lite mer exklusiva ur och det,är jag glad för. Det gav mig möjlighet att köpa denna orörda pärla. Så nu sitter man med två 60-tals klockor. Den andra är på spa hos Werner på ABC och ska hämtas nästa vecka. Det är dock ingen krono utan en dykare från Omega.
Vive la France! Låter som en häftig samling och grattis till två fina klockor. :)

fy fan vad man blir sugen på en vintage chronograph speciellt efter en sån som easy rider hade! någon kunnig som vet vart jag kan få tag på en sådan? helst "panda" tavla

fy fan vad man blir sugen på en vintage chronograph speciellt efter en sån som easy rider hade! någon kunnig som vet vart jag kan få tag på en sådan? helst "panda" tavla

Tradera och ebay är nog de största källorna.

Ariste har en hel drös fina pjäser, några till salu på K&S nu också! TorNet på TTT har också massor med fantastiska klockor i 70tals-chrono-genren, han säljer ut ibland också - håll utkik!

Annars får du scanna av tratt och bukt regelbundet och försöka knipa något där :) Lycka till!

Tillbaka
Topp