Prego Rego, cool pjäs...grattis!Min rego som köptes av Denke, blev grymt med racingstrapet!. ska få en översyn hos min urmakare vid tillfälle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Prego Rego, cool pjäs...grattis!Min rego som köptes av Denke, blev grymt med racingstrapet!. ska få en översyn hos min urmakare vid tillfälle.
Renoverad 6138-8020 från 1977
Fin Panda, snyggt och smakfullt renoverad...Renoverad 6138-8020 från 1977
Mycket som är fint på den klockan, en av favoriterna bland kronografer....underbar!Mange fine generiske krono-er her! Selv har jeg en svakhet for Valjoux. Fantastiske urverk som kan plukkes opp til en billig penge i nettopp generiske modeller. Her er min Croton Chronomaster Aviator Seadiver med et grunn-design som ble brukt av Nivada, Le Jour m.fl.:
Den er fra 1970, og er en andre-generasjons Croton CAS. Croton var Nivada Grenchen sitt varemerke i USA. Her er en fin nettside med historikk og modell-forskjeller. Mitt eksemplar har sett mye sol, og skiva/tavlan har fått en mørkebrun farge. Lumina og visere er også tungt patinert. Inni tikker et Valjoux 7730 verk.
Et bilde av tavlan:
En vintage-beater med patinert særpreg!
Bilden fungerar inte men är det den med svart tavla och vit ytterring samt tre subdials så är den smashing, med nyservat Valjoux 72 så borde du kunna få ut runt 7-8000. Märket betingar inte en status som gör den värd mer än max tio tusen i absolut toppskick, inte enligt mig.Denna tråd kan nog hjälpa mig. Känner någon till Desotos? Jag har en kronograf som jag tror är från sent 60-tal eller tidigt 70-tal. Den har ett Valjoux 72 verk i och den har nyligen gåtts igenom hos Rob Engström. Har någon erfarenhet av detta märke? Bifogar en bild, ursäkta kvaliteten, klockan är bättre än vad bilden visar. Påminner lite om en Carrera? Funderar att sälja den, vad är ett vettigt pris med ett ökta alligatorband och racingband med hål i?https://klocksnack.se/KineticUploader/up.html#
Bilden fungerar inte men är det den med svart tavla och vit ytterring samt tre subdials så är den smashing, med nyservat Valjoux 72 så borde du kunna få ut runt 7-8000. Märket betingar inte en status som gör den värd mer än max tio tusen i absolut toppskick, inte enligt mig.
Fixa bilden nu så alla får njuta...
Edit:Såg att du fixat bilden, great!
Lycka till!Jag lade ut kronografen nu under säljes
En evig keeper - Seiko Pogue
I sällskap med en blå, och en modernare single register chrono med nickning åt 70-talet
Har du en pogue i reserv lr är de någon skillnad på dem?
Det gjorde du rätt i! De har lite roliga udda modeller tycker jag. Själv trånar jag för tillfället efter denna modell, i ett förhoppningsvis bättre skick(lånad bild):Kul att du bumpade denna tråd Galaxxy! Vilken samling Ariste! Waltham-kronon la jag beslag på!