• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Här kommer mitt bidrag:
ImageUploadedByTapatalk1399109371.451725.jpg

ImageUploadedByTapatalk1399109465.067047.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Härlig samling Solvik! Gillar din Wakmann med Lemania 872. Skönt att veta att man inte är ensam om galenskapen.

Men saknas det inte en automatare i din Tissot-samling...? ;) Nudge, nudge... http://www.klocksnack.se/threads/vi...-navigator-lobster-lemania-1341-70-tal.23186/

Tack!
Du känner väl igen en del ;)
Hehe, jag dreglar över det mesta du lägger ut, överallt hela tiden ;)

Det är dock lite köpstopp light just nu då USA-resa stundar som kommer gå hårt åt lädret..

Wakmann gillas hårt!

Två som hetsar mot varandra eller nyfunnen kärlek för märket Minerva iom MontBlanc's nyintroducerade klockor med gamla Minerva-verk?

Jag lyfter frågan hit!

Någon som kan förklara varför denna defekta och slitna klocka drog iväg? Är det pga verket, Valjoux 72, samma som PN och Heuers och i så fall varför? Fantastiskt verk eller donatorverk? Eller är det något med Minerva?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2691/vara/1031365
image.jpg
Skulle gissa att det är det som du är inne på. Allt är ju egentligen fint förutom boettten. För att se var verken kan vara värda är här en färsk jämförelse:

http://m.tradera.com/item/1917/206952571/b-w-c-armbandsur-kronograf-mekanisk-manuell

Jag lyfter frågan hit!

Någon som kan förklara varför denna defekta och slitna klocka drog iväg? Är det pga verket, Valjoux 72, samma som PN och Heuers och i så fall varför? Fantastiskt verk eller donatorverk? Eller är det något med Minerva?
Enbart på grund av den fina loggan.:)
Minerva är poppis på andra marknader, skulle inte förvåna mig om denna drog utomlands och renoveras varsamt till så nära ursprungsskick som möjligt. Kanske är det önsketänkande.:)
Men att slakta en så pass ovanlig kronograf känns bara fel...

Nja, saknar glasring, tavlan är förstörd och boetten är trist och intetsägande. I mina ögon är det bara verket som har ett riktigt värde där. Jag tycker Minervan är mycket roligare.

Nja smaken är ju lite olika, har lite svårt för den där kuddformen men missade att den andra saknade glasring... Tror dock att tavlan kan vara/är rätt ok under det där glaset.

Underbar tråd som kommit upp till ytan. Tog sin tid att kolla igenom alla sidor.
Grymma samlingar som folk sitter på. Man blir inspirerad och ha begäret ökar.

Slänger in mitt bidrag till 70 kronos. Modellen dock från slutet av 60 men gissar att min klocka är från början av 70.
IMG_1669.JPG

Vår allas Heuer Bund med ett Valjoux 230 verk.

Tillbaka
Topp