Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läcker samling där Solvik!
Tack!
Men jag är definitivt lillprins i jämförelse med kungarna TorNet, Ariste m.fl. Wannabe hangaround
Underbart att se, världen/forumet behöver fler kronografknarkare!Nästa 15:
Jag gläds åt mångfalden och njuter av vackra och coola kronografer, att jag råkar äga många kronografer är inte i ett tävlingssyfte utan mer ett resultat av bristande karaktär!
Härlig samling Solvik! Gillar din Wakmann med Lemania 872. Skönt att veta att man inte är ensam om galenskapen.
Men saknas det inte en automatare i din Tissot-samling...? Nudge, nudge... http://www.klocksnack.se/threads/vi...-navigator-lobster-lemania-1341-70-tal.23186/
Jag bidrar med lite bilder.. Smyger säkert med någon tidigare än 70's nu (och förmodligen en 80's) men ha överseende..
Vänta! Jag ska bara dregla lite till över mak's Movado här ovanför..
Ok, klar. Då kör vi.
De första 15:
Riktigt tjusig samling, aldrig sett den toptimen innan.
Skulle gissa att det är det som du är inne på. Allt är ju egentligen fint förutom boettten. För att se var verken kan vara värda är här en färsk jämförelse:Jag lyfter frågan hit!
Någon som kan förklara varför denna defekta och slitna klocka drog iväg? Är det pga verket, Valjoux 72, samma som PN och Heuers och i så fall varför? Fantastiskt verk eller donatorverk? Eller är det något med Minerva?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2691/vara/1031365
Enbart på grund av den fina loggan.Jag lyfter frågan hit!
Någon som kan förklara varför denna defekta och slitna klocka drog iväg? Är det pga verket, Valjoux 72, samma som PN och Heuers och i så fall varför? Fantastiskt verk eller donatorverk? Eller är det något med Minerva?
Skulle gissa att det är det som du är inne på. Allt är ju egentligen fint förutom boettten. För att se var verken kan vara värda är här en färsk jämförelse:
http://m.tradera.com/item/1917/206952571/b-w-c-armbandsur-kronograf-mekanisk-manuell
Den du länkade har ju även en betydligt trevligare design på Boett och tavla...
Nja, saknar glasring, tavlan är förstörd och boetten är trist och intetsägande. I mina ögon är det bara verket som har ett riktigt värde där. Jag tycker Minervan är mycket roligare.
Nja smaken är ju lite olika, har lite svårt för den där kuddformen men missade att den andra saknade glasring... Tror dock att tavlan kan vara/är rätt ok under det där glaset.
Dags att uppdatera tråden med en kompletterande bruntavlad Vantage, vips så är min favorittrio komplett. Ägde en bruntavlad Vantage tidigare och släppte den i ett svagt ögonblick till mrMyagi, när tillfället dök upp att åter lägga en till samlingen tvekade jag aldrig.
Tack, mannen! Har du kvar din?Snyggt ariste, väldigt snyggt.
Tack, mannen! Har du kvar din?
Där ser man, trodde din flickvän vägrade släppa den!Nej, tyvärr så såldes den, ska försöka liva upp kronograf-samlingen efter sommaren. Har sneglat lite åt gamla Zenith och Breitling kronografer.
Där ser man, trodde din flickvän vägrade släppa den!
Ser fram mot din jakt på gamla Zenith och Breitling i höst...
Hjälper självklart till om jag kan men är långt från någon expert...Kommer säkert höra av mig till dig, behöver din expertis!