Fin men bör väl vara senare?Denna blanksvarta LeJour bör väl kvala in här?
Edit: eller kan väl iofs vara 50-tal, men tycker luggtypen skapar känslan av 60-tal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin men bör väl vara senare?Denna blanksvarta LeJour bör väl kvala in här?
Jag trodde 50-tal initialt men vet inte, kanske @Ariste vet säkert?Fin men bör väl vara senare?
Edit: eller kan väl iofs vara 50-tal, men tycker luggtypen skapar känslan av 60-tal?
Kan nog vara så, fick känslan för 60-tal bara.Jag trodde 50-tal initialt men vet inte, kanske @Ariste vet säkert?
Tror 60-tal, har sett svängda luggar hos LeJour en bit in på 70-talet men ingen så tidig som 50-tal.Jag trodde 50-tal initialt men vet inte, kanske @Ariste vet säkert?
Tack, då tar jag väl tillbaka att den platsar i denna trådTror 60-tal, har sett svängda luggar hos LeJour en bit in på 70-talet men ingen så tidig som 50-tal.
Herrejösses!!Angelus för Abercrombie, 30-tal.
30-tal verkligen??Angelus för Abercrombie, 30-tal.
Tack! Den är från tiden innan A&F tillverkades av Heuer (som tog vid kring mitten på 40-talet). I klockan sitter ett Angelus 210-verk, ett av Angelus första kronografverk för armbandsur som introducerades under mitten på 30-talet. Skulle därför tro att den är från slutet av 30-talet, men har ännu inte grävt djupare i exakt datering så kan vara ett gränsfall.30-tal verkligen??
Men oerhört snygg sak!