Ja jag noterade det med, störande.Ja o på Prisjakt ser det fortfarande ut som om den finns i lager också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag noterade det med, störande.Ja o på Prisjakt ser det fortfarande ut som om den finns i lager också.
Fast...så funkar ingen butik någonsinFör mig är det självklart att han ska få den för utsatt pris oavsett när beställningen blev lagd. Har Krons missat att uppdatera priset i webbshoppen så borde dom stå för mellanskillnaden.
Fast om jag köper nu tv på media märkt skulle jag aldrig gå med på att säljaren säger "vi har ändrat priset med ej satt upp lapparna.. Du får betalar 3 papp mer"Fast...så funkar ingen butik någonsin
Nej, då får du gå därifrån. Man hinner inte alltid prismärka alla spjut i tid osv. Shit happens och ingen är perfekt, men man kan inte ge bort saker för det.Fast om jag köper nu tv på media märkt skulle jag aldrig gå med på att säljaren säger "vi har ändrat priset med ej satt upp lapparna.. Du får betalar 3 papp mer"
Fast nu har det ju inget med att göra att de ger bort saker. De hae missat att uppdatera priserna. Antingen så accepterar man att man flunkat, eller så får kunden gå vidare. Jävligt dåligt gjort oavsettNej, då får du gå därifrån. Man hinner inte alltid prismärka alla spjut i tid osv. Shit happens och ingen är perfekt, men man kan inte ge bort saker för det.
Sånt händer som sagt, och då får kunden gå vidare. De kommer sälja den klockan ändå.Fast nu har det ju inget med att göra att de ger bort saker. De hae missat att uppdatera priserna. Antingen så accepterar man att man flunkat, eller så får kunden gå vidare. Jävligt dåligt gjort oavsett
Håller med dig. Om inte annat har du hjälpt dom att upptäcka en bugg i sin webbutik. Bara det borde kunna vara värt en slant. Skämsigt för Krons tycker jag.För mig var det också självklart. När jag har beställt andra varor på nätet så har alltid det som står gällt, även om det har varit fel. Beställde t.ex. en ugn för 10.000:- i somras. Butiken kontaktade mig och erbjöd en bättre som kostat 14.000:- för samma pris på grund av att deras saldo varit fel. Generellt upplever jag att seriösa nätbutiker är väldigt måna om sina kunder. Men jag har förstått att Rolex inte är som andra företag, så jag kan inte påstå att jag hade några stora förväntningar.
Hur som helst så har jag nu fått svar från Krons där de informerar om att de inte får sälja via nätet, den är 3000:- dyrare än jag betalat och det är 1månads väntetid. Pengarna har jag också fått tillbaka. Jag är inte förvånad, man hade kanske trott att man skulle försökt leverera ändå, hade det varit något annat än en Rolex AD det handlat om så är jag övertygad om att de fixat det kunden beställt. Jag menar har man skickat en orderbekräftelse så bör man leverera...
Försökte du ens pruta de 3000kr det gällde? Låter osannolikt att det inte skulle gåFör mig var det också självklart. När jag har beställt andra varor på nätet så har alltid det som står gällt, även om det har varit fel. Beställde t.ex. en ugn för 10.000:- i somras. Butiken kontaktade mig och erbjöd en bättre som kostat 14.000:- för samma pris på grund av att deras saldo varit fel. Generellt upplever jag att seriösa nätbutiker är väldigt måna om sina kunder. Men jag har förstått att Rolex inte är som andra företag, så jag kan inte påstå att jag hade några stora förväntningar.
Hur som helst så har jag nu fått svar från Krons där de informerar om att de inte får sälja via nätet, den är 3000:- dyrare än jag betalat och det är 1månads väntetid. Pengarna har jag också fått tillbaka. Jag är inte förvånad, man hade kanske trott att man skulle försökt leverera ändå, hade det varit något annat än en Rolex AD det handlat om så är jag övertygad om att de fixat det kunden beställt. Jag menar har man skickat en orderbekräftelse så bör man leverera...
Jo de flesta fungerar så, det handlar om kundnöjdhet.Fast...så funkar ingen butik någonsin
"
Reservationer
Vi reserverar oss för prisjusteringar och ev. skrivfel i produktbeskrivningar, priser eller annan information.
Vi förbhåller oss rätten att neka köp enligt lagen om avtalsrätt."
Det är alltid bra om man läser de villkor man accepterar i samband med köp![]()
Som kund måste man väl ändå förutsätta att priset i annonsen stämmer. Har man dessutom fått en orderbekräftelse så är ju affären i hamn. Allt annat är ju helt galet.Fast...så funkar ingen butik någonsin
Om det inte är uppenbart fel, men då behövs ju ingen reservation i avtal heller."Reservation mot felskrivning" betyder 0 mot konsumenter
Pinsamt att en etablerad butik inte har koll på försäljningsvillkor för Rolex, låter betalningen gå igenom och skickar orderbekräftelse.
Personligen hade jag som köpare försökt få det gamla priset som kompensation.
Skulle inte kalla det för en glitch eller liknande då de medvetet visar/döljer information beroende på vart man kommer ifrån (via deras meny eller Prisjakt).Fast, om jag förstått allt rätt, så visste ju köparen att det var något som inte riktigt stod helt rätt till med priset och dessutom hittade hen en glitch i tekniken som släppte igenom köpet. Då blir det väl lite märkligt att Kroons ska kompensera för att chansningen (även om den grundade sig i en miss från Krons) inte gick hem?
Så fungerar det inte alls i alla branscher.Nej, då får du gå därifrån. Man hinner inte alltid prismärka alla spjut i tid osv. Shit happens och ingen är perfekt, men man kan inte ge bort saker för det.
Ja jag misstänkte ju att det var fel. Men den misstanken grundade sig på vad forumet här informerat mig om. Men eftersom det står på prisjakt att de finns i lager så var jag ju ändå hoppfull. Hur som helst så ska inte Krons ha onödigt mycket skit för detta, jag har ju inte ens försökt pruta vilket säkert hade funkat, det är ju småpengar i sammanhanget. Jag inser bara att det finns inga Subbar, så oavsett vad jag säger så kan ju inte Krons trolla fram dem och att sätta mig först på väntelistan pga ett fel i nätbutiken känns inte rätt.Fast, om jag förstått allt rätt, så visste ju köparen att det var något som inte riktigt stod helt rätt till med priset och dessutom hittade hen en glitch i tekniken som släppte igenom köpet. Då blir det väl lite märkligt att Kroons ska kompensera för att chansningen (även om den grundade sig i en miss från Krons) inte gick hem?
Här har du drygt 40 st 114060 som kan skickas omgående och de går bra att köpa via nätet:Ja jag misstänkte ju att det var fel. Men den misstanken grundade sig på vad forumet här informerat mig om. Men eftersom det står på prisjakt att de finns i lager så var jag ju ändå hoppfull. Hur som helst så ska inte Krons ha onödigt mycket skit för detta, jag har ju inte ens försökt pruta vilket säkert hade funkat, det är ju småpengar i sammanhanget. Jag inser bara att det finns inga Subbar, så oavsett vad jag säger så kan ju inte Krons trolla fram dem och att sätta mig först på väntelistan pga ett fel i nätbutiken känns inte rätt.
Det var en chansning, var roligt att se om det gick och blev en intressant tråd. Men arg på Krons är jag inte. Men som sagt, hade det vart något annat än en Rolex AD det handlat om så hade jag troligtvis redan haft min rabatterade vara hos postombudet för hämtning ;-)
Skulle inte kalla det för en glitch eller liknande då de medvetet visar/döljer information beroende på vart man kommer ifrån (via deras meny eller Prisjakt).
Om de inte får sälja Rolex via nätet borde det klart och tydligt framgå, framförallt när man kommer från Prisjakt.
Vill köpa av Svensk AD, men tack.Här har du drygt 40 st 114060 som kan skickas omgående och de går bra att köpa via nätet:
http://www.chrono24.se/search/index...ypes=U&usedOrNew=new&availability=Immediately
Nej, men Krons borde oavsett hur man kommer in på deras sida informerar om att produkten inte kan köpas via nätet och inte som i dag ta emot betalningenOavsett vad vi kallar det så motsäger det inte min poäng.![]()
Okej! Får man fråga varför?Vill köpa av Svensk AD, men tack.
Nej, men Krons borde oavsett hur man kommer in på deras sida informerar om att produkten inte kan köpas via nätet och inte som i dag ta emot betalningen![]()
De har inte ändrat något på sin hemsida så det går fortfarande bra att beställa och betala vilket jag kan tycka är fel.Det gjorde de ju till slut. Men visst, om man alltid i varje läge kör en nolltoleranslinje mot varje liten miss ett företag kan tänkas göra i syfte att göra sig en hacka så har du ju helt rätt. Jag tycker annorlunda. Ingen biggie.![]()
Tja, i grund är det väl osäkerhet.Okej! Får man fråga varför?![]()