• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Adventskalender

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Back

Vacheron
2-Faktor
11A57A0E-D314-4E9C-9F49-784EA923CB4A.gif


Men grattis @Fisherking

En snabb fråga: vad Swishade du över till Nordpolen? Sponsrat en ny släde? Ny tomteluva?
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Det är säkert den där @yonsson som dragit på sig grinch-kostymen och satt sig vid tangentbordet för att moderera ;)

Kan så vara och @yonsson har jag all respekt för även om jag inte tycker att modereringen är riktig, oavsett vilken av KS-nissarna som har gjort den. Yonsson är dock en förkämpe och Samuraj i alla Seikosammanhang. All heder åt honom.

55B9F4A6-99CB-4018-BB8F-4F88C5CFB582.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen fara, jag kan leva med det, mest förvånande egentligen. Det är en Seikomod, med ett NH35-verk. Ingen uppenbar kopia av någon existerande modell. Har lagt in bilder på den tidigare här på forumet, ett trettiotal utan att någon blivit upprörd. Bl.a. i dagens lucka i Klockalendern så det är väl bara för någon att börja rensa.

EC7C18D2-4A1E-461A-AD34-362CB1A1DB46.jpeg
Det är samma regler som gäller för alla. Det är ingen SEIKO-tavla och ingen SEIKO. Givetvis raderas det om det anmäls. Det betyder inte att någon sitter och granskar alla inlägg som någonsin skrivs.

//mod
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Tack😁 Du anar inte hur rätt du har😉
Jag blev jag själv lagomt besviken när det var detta inlägg tomten taggade mig i och inte ett i ”paketvinst” syfte.
Nåväl kom ihåg var den goda tanken kom ifrån och låt oss alla hoppas att hela @rooster @roosterman @Rooster91 @Roosterwife sekten aldrig vinner, för där finns risk för feltaggning med råge.
Många 🐓🐔🐓🐔🐓🐔 bliire😃
Öööh @KS Tomten !
Min lott för idag tillägnas till @roosterman , så om du mot förmodan skulle dra mig idag vet du vart den ska gå!

Fan ta dig om du drar mitt namn idag efter denna post!!!
Jag har ju redan fått en kanonfin julklapp av dig😍
Men seriöst grabbar, tror ni fortfarande på tomten 😂
Eller vad säger du @martaSM30 ? 🤔
Då var det äntligen min tur. Idag låg årets första (och kanske enda) julklapp i lådan och väntade på mig. Det mycket välförtjänta priset jag kammade hem häromdagen, då när @KS Tomten gjorde sitt jobb som sig bör som en del av er kanske minns?!

Stort tack för detta Nezumi och kära @KS Tomten 🎅🏻
755D63D0-715E-4D3B-A384-E3FD9A20BC9A.jpeg 137ADF5B-DFE6-4FE1-B71D-BB1B7FC8856E.jpeg
Och priset med vinnarklockan 🥇
5D037060-0B5F-4563-80D2-9B8779E5D279.jpeg
Första? 😲😉😘
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tack😁 Du anar inte hur rätt du har😉

Många 🐓🐔🐓🐔🐓🐔 bliire😃

Jag har ju redan fått en kanonfin julklapp av dig😍

Eller vad säger du @martaSM30 ? 🤔

Första? 😲😉😘
My bad, den andra (men det måste ju skarvas lite för dramatiken) som grädde på moset fick jag ytterligare än julklapp på lådan idag från bästa @Been
Inte ens halvvägs genom december och redan fått 3st!! Då har man väl täckt in julklapparna för ett decennium eller så framåt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp