• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS fetaste gruppköp, GS GMT & GTG!

Chuck

Patek
2-Faktor
Bjuder på lite Bonus bilder. Lådan och dokumentationen var superb vs min förra GS. Allt väldigt sobert,
F94B27CD-9695-4FD9-AA34-62EB82371C6B.jpeg



25925B37-4BEC-4C1C-AFCF-24345D1C6506.jpeg


3E6A7623-25E1-4BAE-9433-1D596DE97829.jpeg


CBC78A38-E506-4E2C-A620-634F1F8A4B00.jpeg



BF576318-DBBD-41C7-986A-2AEAA0E5AD28.jpeg



51F01CE0-30E5-4FA9-9718-D82B6A54F059.jpeg



9BCACCDD-FB7F-4478-A09B-D9B3A6193560.jpeg



9A6CA845-DCE4-42F9-A2BC-C476EA78F0E4.jpeg



B11C0898-66E1-481F-8BF4-885CC9DE763D.jpeg



9A36DBB2-442B-4521-B789-62A4AF6975EA.jpeg



FD12B77B-5A28-401B-A6D5-54E8622D90E9.jpeg



9746A632-36BF-484D-9C9C-7E6514091A98.jpeg

:gs:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Coolt att tavlan är så blank att visarna speglar sig i den på sista bilden. Hur upplevs färgen irl?
Väldigt varierande färger från lila till mörkblått i olika psykadeliska kontraster, northern light experience typ. Väldigt magiskt! ”Sunburst” tavlor är fina men detta vill jag inte kalla sunburst, detta är nåt annat men hittar inga ord. :cigar:
Riktigt fin Rolex Explorer! :p
Haha
De kommer, de kommer ska du se. Patience! :happyhappy:
 

Bilagor

  • FD42B8E9-2B4B-41DD-926D-8CE0D53CF9DC.jpeg
    FD42B8E9-2B4B-41DD-926D-8CE0D53CF9DC.jpeg
    214.2 KB · Visningar: 4

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Väldigt varierande färger från lila till mörkblått i olika psykadeliska kontraster, northern light experience typ. Väldigt magiskt! ”Sunburst” tavlor är fina men detta vill jag inte kalla sunburst, detta är nåt annat men hittar inga ord. :cigar:

Haha
De kommer, de kommer ska du se. Patience! :happyhappy:
Då är jag på! :D
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Här kommer min summering av gårdagens gruppköp och gtg.

Det var oerhört trevligt att träffa så många likasinnade och diskutera alla möjliga nördiga aspekter av vårt intresse. De vänner som jag vanligtvis umgås med delar tyvärr inte mitt klockintresse så sådana samtal som vi förde igår är ganska ovanliga för min del.

Jag justerade länken en smula imorse och fick genast mycket stor respekt för Svantes jobb när han hjälpte oss alla med det i butiken. Det var ena riktigt så skruvar! Till råga på allt så tappade jag en och tänkte direkt att ”den ser jag aldrig mer”. Som tur var hittade jag den efter någon minut.

Nu sitter klockan som en smäck och den känns verkligen som en grym lite sportig vardagsklocka. Jag är helnöjd!

Och så en bild på vad jag kom hem med.

3785D92D-0442-4CE4-BEA0-E860E26600AC.jpeg


Jag vill rikta ett STORT tack till alla som var med igår, och alla andra som gjorde det här gruppköpet möjligt!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Petar in mina första tankar efter ca 24h med klockan även här (skrev nyss i GS-tråden).

Väldigt nöjd med just storleken som jag var lite fundersam över. Vissa kanske skrattar på en sån här "liten" klocka men med små handleder är det alltid en chansning.

Men L2L är kort och sluttar neråt ganska kvickt och gör att den sitter superslimmat mot handleden :)

Den är inte riktigt lika bekväm som Sbgx063 men är inte så konstigt att en klocka som är mindre och lättare är bekvämare. En bra sak de ändrat är gravyren på baksidan dock. Det är inte lika vassa kanter på gmt.

Svärtan. Galet svart och med gmt så tvingas ju övriga visare att svava mer i luften. Detta med supermörk tavla och chapterring ger klockan ett riktigt skönt djup.

Index. Inga överraskningar här. Speglas härligt och gillar att de endast är polerade fasningar. Blir lagom tooligt.

Lysmassa och det orangea som bryter av den annars väldigt svarta urtavlan är pricken över I'et.

Till och med Sambon tyckte den var snygg!

Att hitta någonting negativt blir svårt. Men ska vi verkligen hitta någonting så skulle väl kronan kunna få sitta 1mm högre upp från handleden sett. Detta skulle väl dock medföra att urtavla flyttas upp 1mm och de vill man ju inte.
img_20190203_160623-jpg.1030183

Ja ni märker. Det är svårt att hitta saker att klaga på. Bilden visar också de borstade sidorna på boetten vilket jag gillar skarpt! Bidrar till det toolig hållet.

Mycket nöjd med gårdagen :) Denna klocka funkar nog i precis alla tillfällen förutom möjligen kostym dock. Men de bär jag aldrig förutom när man måste
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Petar in mina första tankar efter ca 24h med klockan även här (skrev nyss i GS-tråden).

Väldigt nöjd med just storleken som jag var lite fundersam över. Vissa kanske skrattar på en sån här "liten" klocka men med små handleder är det alltid en chansning.

Men L2L är kort och sluttar neråt ganska kvickt och gör att den sitter superslimmat mot handleden :)

Den är inte riktigt lika bekväm som Sbgx063 men är inte så konstigt att en klocka som är mindre och lättare är bekvämare. En bra sak de ändrat är gravyren på baksidan dock. Det är inte lika vassa kanter på gmt.

Svärtan. Galet svart och med gmt så tvingas ju övriga visare att svava mer i luften. Detta med supermörk tavla och chapterring ger klockan ett riktigt skönt djup.

Index. Inga överraskningar här. Speglas härligt och gillar att de endast är polerade fasningar. Blir lagom tooligt.

Lysmassa och det orangea som bryter av den annars väldigt svarta urtavlan är pricken över I'et.

Till och med Sambon tyckte den var snygg!

Att hitta någonting negativt blir svårt. Men ska vi verkligen hitta någonting så skulle väl kronan kunna få sitta 1mm högre upp från handleden sett. Detta skulle väl dock medföra att urtavla flyttas upp 1mm och de vill man ju inte.
img_20190203_160623-jpg.1030183

Ja ni märker. Det är svårt att hitta saker att klaga på. Bilden visar också de borstade sidorna på boetten vilket jag gillar skarpt! Bidrar till det toolig hållet.

Mycket nöjd med gårdagen :) Denna klocka funkar nog i precis alla tillfällen förutom möjligen kostym dock. Men de bär jag aldrig förutom när man måste

Jag håller med om mycket av det du skriver. En sak som jag skulle vilja lägga till är att ”GS” på kronan inte hamnar helt horisontellt när man har skruvat in kronan. Det är en sån liten detalj, men det vore snyggt om dom hade fått till det!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Petar in mina första tankar efter ca 24h med klockan även här (skrev nyss i GS-tråden).

Väldigt nöjd med just storleken som jag var lite fundersam över. Vissa kanske skrattar på en sån här "liten" klocka men med små handleder är det alltid en chansning.

Men L2L är kort och sluttar neråt ganska kvickt och gör att den sitter superslimmat mot handleden :)

Den är inte riktigt lika bekväm som Sbgx063 men är inte så konstigt att en klocka som är mindre och lättare är bekvämare. En bra sak de ändrat är gravyren på baksidan dock. Det är inte lika vassa kanter på gmt.

Svärtan. Galet svart och med gmt så tvingas ju övriga visare att svava mer i luften. Detta med supermörk tavla och chapterring ger klockan ett riktigt skönt djup.

Index. Inga överraskningar här. Speglas härligt och gillar att de endast är polerade fasningar. Blir lagom tooligt.

Lysmassa och det orangea som bryter av den annars väldigt svarta urtavlan är pricken över I'et.

Till och med Sambon tyckte den var snygg!

Att hitta någonting negativt blir svårt. Men ska vi verkligen hitta någonting så skulle väl kronan kunna få sitta 1mm högre upp från handleden sett. Detta skulle väl dock medföra att urtavla flyttas upp 1mm och de vill man ju inte.
img_20190203_160623-jpg.1030183

Ja ni märker. Det är svårt att hitta saker att klaga på. Bilden visar också de borstade sidorna på boetten vilket jag gillar skarpt! Bidrar till det toolig hållet.

Mycket nöjd med gårdagen :) Denna klocka funkar nog i precis alla tillfällen förutom möjligen kostym dock. Men de bär jag aldrig förutom när man måste
Bra snabbrecension, man blev inte ett dugg mindre sugen!
 
Topp