• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS fetaste gruppköp, GS GMT & GTG!

Oron

Panerai
Det är ju inte så att man förväxlar dom direkt....;)
1AE66177-B193-4E7D-B19A-073711F690FE.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Skulle jag nog sagt för något år sedan. Nu tycker jag det ändå känns rimligt till vad man får :)

Gillar man inte kvarts förstår jag mer att man tycker det är dyrt.
Jag säger som en tant som ägde en antikaffär där jag var inne och tittade och jag påpekade att något var dyrt: "Det är inte dyrt men det är mycket pengar." Bästa! :D
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Väldigt varierande färger från lila till mörkblått i olika psykadeliska kontraster, northern light experience typ. Väldigt magiskt! ”Sunburst” tavlor är fina men detta vill jag inte kalla sunburst, detta är nåt annat men hittar inga ord. :cigar:
Du hittade ju det perfektaorde(n)t. "Northern light experience psykadelic lila kontrast mörkblå" :p Puff´n pass :D
 
Senast ändrad:

Kai

Rolex
Läste på en del om quartzverket imorse. hittade intressant fakta om Twin Pulse Control och Backlash Auto-Adjust Mechanism. Eftersom detta är svårt att se med blotta ögat filmade jag med min mobil i slow motion och kikade. Sekundvisaren hoppar verkligen fram med två hack per sekund, istället för en. Det syns inte för blotta ögat som sagt. Hoppen är dessutom mycket precisa och utan "shudder" som Backlash Auto-Adjustment Mechanism ska råda bot på. Filmade därför även en Omega Aqua Terra Quartz, där jag klart kunde se denna "shudder" som uppstår när sekundvisaren hoppar fram ett steg och "stabiliserar" sig. Intressant vad som visas i slow motion!
 
Jag vet inte det, det var ett par ljusstakar som jag tyckte var snygga men det visade sig att de var i silver och tillverkade i Frankrike på 1700-talet. Gick loss på 75 000 kanoner om jag inte har fel för mig. :rolleyes:
Den gjorde jag i NY , fast med en takkrona ist.......tänkte att upp till 20k svenska är ok, kostade lätta 16.000 dolares som vanheden säger!
Tyvärr, då va den inte för mig haha.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Läste på en del om quartzverket imorse. hittade intressant fakta om Twin Pulse Control och Backlash Auto-Adjust Mechanism. Eftersom detta är svårt att se med blotta ögat filmade jag med min mobil i slow motion och kikade. Sekundvisaren hoppar verkligen fram med två hack per sekund, istället för en. Det syns inte för blotta ögat som sagt. Hoppen är dessutom mycket precisa och utan "shudder" som Backlash Auto-Adjustment Mechanism ska råda bot på. Filmade därför även en Omega Aqua Terra Quartz, där jag klart kunde se denna "shudder" som uppstår när sekundvisaren hoppar fram ett steg och "stabiliserar" sig. Intressant vad som visas i slow motion!
Detta klipp visar de du menar väl. Sjukt långtråkigt klipp dock så behövs inte kolla längre än 5 sekunder in för att se.

 
Topp