• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS Glada Bakficka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har en öl i kylen och den ska jag öppna nu. Är det någon som vet när Rederiet börjar?

Finns väl på SVT play.
318 avsnitt a' 45min är ju cirka 238timmars sträckkoll. Räkna på 8timmars tittande varje dag så har du ju en månads "jobb" framför dig.

Perfekt att komma till baka till jobbet efter semestern och berätta att man ägnat den åt att sträckkolla Rederiet.

Jag har en öl i kylen och den ska jag öppna nu. Är det någon som vet när Rederiet börjar?
Finns väl på SVT play.
318 avsnitt a' 45min är ju cirka 238timmars sträckkoll. Räkna på 8timmars tittande varje dag så har du ju en månads "jobb" framför dig.

Perfekt att komma till baka till jobbet efter semestern och berätta att man ägnat den åt att sträckkolla Rederiet.
Tänk er det samtalet: älskling, du vet planerna vi hade inför semestern i år. Jag tänkte vi kunde justera dom lite för jag har en grej jag känner att jag måste göra. Du och barnen kan säkert hitta på nått kul ni med... 😉😬😉

På tal om ingenting så fick jag höra om någon ny programvara som heter Instagram. Vill självklart inte missa tåget om detta skulle bli stort så jag registrerade ett konto igår. Ni får gärna gå in och följa mig och jag följer självklart er om ni hunnit registrera er. Jag heter iaf TimepieceSwede på Instagram.

På tal om ingenting så fick jag höra om någon ny programvara som heter Instagram. Vill självklart inte missa tåget om detta skulle bli stort så jag registrerade ett konto igår. Ni får gärna gå in och följa mig och jag följer självklart er om ni hunnit registrera er. Jag heter iaf TimepieceSwede på Instagram.
Instagram är bara en fluga. Har hört talas om det men det kommer aldrig bli stort

Då kanske min programeringskurs för Commodore64 kan komma till nytta om det här med datorer verkar hänga kvar.
F1BC39E2-C3AF-4406-B948-A80C7BB346A9.png

Kärlek 💓

Typiskt datasnillesvar, ingen aniing om vad du just sa 🤷🏻‍♂️

Trodde att "alla" visste det, känns ju som modern (dator)historia.

Från Wikipedia:

Kassetter kunde spara ungefär 100 kilobyte per 30 minuterssida.[1] Genom att använda sig av turbo tape och andra snabbladdare ökade lagringskapaciteten till 1000 kilobyte per 30 minuterssida.

1000 kilobyte är 1MB

En Commodore 64 kostade 5500kr 1983-84 dvs ca: 14000kr idagens penningvärde enligt SCB.

Undrar om ett par gamla 8" disketter till IBM finns kvar på föräldrarnas vind.

Trodde att "alla" visste det, känns ju som modern (dator)historia.

Från Wikipedia:

Kassetter kunde spara ungefär 100 kilobyte per 30 minuterssida.[1] Genom att använda sig av turbo tape och andra snabbladdare ökade lagringskapaciteten till 1000 kilobyte per 30 minuterssida.

Undrar om ett par gamla 8" disketter till IBM finns kvar på föräldrarnas vind.
Turbo tape! Du hör ju hur framtid det låter :woot: Obegripligt för en lekman som undertecknad förstås.

Funderar på att byta till sommarbandet, det här känns som den enda tråden på KS där man slipper få skit för att man visar upp sitt sommarband.

16188585676155572164073896664478.jpg
Orange är somrigt som fasen👍 Go for it😀
Ett Instagram.. Hur många milligram är det???
Bandstationen heter Commodore 1530 kompis 😃
Med tillhörande skruvmejsel för att justera tonhuvudet😬
Tacka vet jag Final Cartridge och sen lite härligt slinkiga 5 1/4"s disketter till floppyn😁
Hmmm nu blev jag ju sugen på att plocka fram C64an igen... 😳

Tacka vet jag Final Cartridge och sen lite härligt slinkiga 5 1/4"s disketter till floppyn😁
Floppyn 1541 🙂
Jag blir nästan kåt bara utav att skriva namnet !!!

• Like
Reactions: Jox
Nu när vi ändå pratar 80-90 tal. Min dotter tjatar om att hon vill ha hund och häromdagen sa min fru till henne.

"Du kan få börja med en tamagotchi!"

Vi förklarade vad det var och dottern kände sedan att hon fortfarande ville ha en hund. 😄

Det finns mycket prylar från den tiden man glömt bort så fyll gärna på. Jag hade en transparent minicall innan jag fick min första mobil vilket var en Philips Fizz som då var marknades tunnaste. 😂

Bra fråga! 😄

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp