• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS klocka

Simpatico

Rolex
Ang önskan om en KS-pin så finns ju alternativet att lägga ut en annons på Köpes avd.
Kanske någon kan förbarma sig och sälja av en.
Btw fungerade utmärkt för mig. Så nu är man lycklig innehavare av en KS-pin.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
 
C

China

Guest
Efter semestern går det att köpa för en hunka, dock endast personlig upphämtning.

Varför personlig upphämtning?

Jag skulle tro att det finns ett antal medlemmar som är intresserade, men inte har möjlighet till att hämta sin pin personligen. På något sätt så blir den här inställningen ganska skitnödig, kan inte vem som helst av forumets medlemmar beställa en pin?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Varför personlig upphämtning?

Jag skulle tro att det finns ett antal medlemmar som är intresserade, men inte har möjlighet till att hämta sin pin personligen. På något sätt så blir den här inställningen ganska skitnödig, kan inte vem som helst av forumets medlemmar beställa en pin?

Det är så enkelt som att jag inte har tid att springa på posten. Jag har faktiskt ett liv vid sidan av forumet.
 
C

China

Guest
Du tycker det? Hur ofta tycker du jag skall stå och köa, varje dag, varannan, en gång i veckan?

Tala även om varför jag har en skyldighet att sälja pins.

Trevlig inställning, och du har väl ingen som helst skyldighet att sälja pins.

Om KS säljer pins, så kan jag tycka att alla forummedlemmar bör ha samma möjlighet till ett inköp. Om du postar beställningar en gång i veckan eller varje dag, det har jag inga synpunkter på. Erbjuder man t.ex. pins till forummedlemmarna, så kan jag tycka att alla forummedlemmar skall ha samma möjligheter till att beställa, det är inte svårare än så.:)
 

Galaxy

Rolex
Trevlig inställning, och du har väl ingen som helst skyldighet att sälja pins.

Om KS säljer pins, så kan jag tycka att alla forummedlemmar bör ha samma möjlighet till ett inköp. Om du postar beställningar en gång i veckan eller varje dag, det har jag inga synpunkter på. Erbjuder man t.ex. pins till forummedlemmarna, så kan jag tycka att alla forummedlemmar skall ha samma möjligheter till att beställa, det är inte svårare än så.:)
Å andra sidan har väl alla möjlighet att köpa sig en pin, bara man tar sig till Stockholm? Kanske finns andra KSare boendes i Sthlm som kan köpa en på plats och sedan posta vidare om dessa känner sig ha tid. Tycker det är shysst av ledningen att öht lägga ned tid på att producera KS-merch, och ngn skyldighet att posta till alla som vill köpa tycker jag inte de har. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Trevlig inställning, och du har väl ingen som helst skyldighet att sälja pins.

Om KS säljer pins, så kan jag tycka att alla forummedlemmar bör ha samma möjlighet till ett inköp. Om du postar beställningar en gång i veckan eller varje dag, det har jag inga synpunkter på. Erbjuder man t.ex. pins till forummedlemmarna, så kan jag tycka att alla forummedlemmar skall ha samma möjligheter till att beställa, det är inte svårare än så.:)

Nu är det inte så att vi säljer pins, Rob hjälpte oss att skaffa en batch och den har vi ibland sålt, ibland givit bort. Då vi idag inte driver detta forum som ett bolag så kommer vi inte heller springa benen av oss för att casha in. När vi gör det så kommer vi självklart skicka till allt och alla. Vi är dock inte där idag... Tycker det räcker att jag, Denke och daviden pyntade 1450 var denna månad för att du och andra skall ha en kul forumupplevelse. Att du förutom det tycker att jag skall springa på posten för att medlemmar skall få pins köper jag inte. En en gång, jag har ett liv vid sidan av forumet, jag har en 2.5 år gammal son och en dotter på två månader. Jag får tiden att gå utan att springa på posten..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Om jag någonsin lyckas ta mig ned och åka lite med KS-riders så köper jag en pin.
Jämlikhet-schlämlighet. Forumpatronaget, som ju gör allt detta bara för att detär kul, må få göra som de vill. Bestämmer de att man kan köpa en pin enbart vid midnatt på midsommar uppe på taket på NK så är det deras sak.
 
C

China

Guest
Nu är det inte så att vi säljer pins, Rob hjälpte oss att skaffa en batch och den har vi ibland sålt, ibland givit bort. Då vi idag inte driver detta forum som ett bolag så kommer vi inte heller springa benen av oss för att casha in. När vi gör det så kommer vi självklart skicka till allt och alla. Vi är dock inte där idag... Tycker det räcker att jag, Denke och daviden pyntade 1450 var denna månad för att du och andra skall ha en kul forumupplevelse. Att du förutom det tycker att jag skall springa på posten för att medlemmar skall få pins köper jag inte. En en gång, jag har ett liv vid sidan av forumet, jag har en 2.5 år gammal son och en dotter på två månader. Jag får tiden att gå utan att springa på posten..

Ok, du tycker inte att du har missat poängen?

Trots allt så säljer KS pins, oavsett omständigheterna. Tro inte att jag nedvärderar din egen eller det övriga patronagets insats, den är hedervärd. Men i det här fallet så tycker jag faktiskt att du har fel. Min synpunkt ar att om man säljer KS-produkter ( som i slutänden bidrar till forumet) så kanske det är bättre att alla som vill får möjligheten till ett inköp. Om ni sedan väljer att pynta till forumdriften ur egen ficka, eller ta det via sponsorer, eller donationer, det är upp till er.

Ta det inte som ett slag under bältet, men att göra merchandise som gynnar forumdriften tillgängligt för alla, det ser jag inte som något negativt. Och behövs det slantar till forumet så är jag övertygad om att det finns många som är beredda att ställa upp.:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vissa grejer på detta forumet ger lite sur smak i munnen. Det ska liksom exkluderas och om någon gnäller så ska man skämmas och vara tacksam. Borde väl vara en självklarhet att ha ett syfte med exempelvis dessa pins? Är syftet att de ska ut till alla så är det ju enkelt löst. Skicka 30st till mig så kan jag posta dem individuellt.

Är syftet med dem att de ska ges till de som är på officiella GTGer, så använd dem till det. Självklart gör admin vad de vill med sina egna grejer, men det kanske för stämningens skull är smart att ha en genomtänkt strategi för KS-klockor, pins whatever.
 
Topp