• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-klockan går fel

P

Philippe Stern

Guest
Gör om. Gör rätt, pojkar.

image.png
 

Glusch

Cartier
Är den ny eller? Den får också Adblock att fullständigt spåra ur i antal blockerade tillägg. Är uppe i över 7000 blockerade just nu.
Har försökt att blockera endast det elementet av hemsidan också med ABP. Verkar inte eller fungera. Hur jag än vrider och vänder på det blir det typ 5-10 blockeringar/sek när klockan är aktiv och ABP körs. Irriterande men ska se om det går att lösa på något sätt. Har inget emot att reklambanners:en är kvar men headern stör mig något fruktansvärt.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Har försökt att blockera endast det elementet av hemsidan också med ABP. Verkar inte eller fungera. Hur jag än vrider och vänder på det blir det typ 5-10 blockeringar/sek när klockan är aktiv och ABP körs. Irriterande men ska se om det går att lösa på något sätt. Har inget emot att reklambanners:en är kvar men headern stör mig något fruktansvärt.
När det gäller Philippe Stern så fungerar nog "ignorera medlem" bättre än ABP. ;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Sluta använd det där jävla Adblock? Hur många sidor tror du skulle gå runt utan reklamen? Nothing is free.
Just my point.
Sluta göra reklam som består av epilepsiframkallande blinkande flash/html5 banners med ljud samt videoklipp.

EDIT:// detta gäller inte specifikt för denna sida men många andra sidor. Att folk använder adblock har att göra med reklamens utformning inte att det är reklam i sig.
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har försökt att blockera endast det elementet av hemsidan också med ABP. Verkar inte eller fungera. Hur jag än vrider och vänder på det blir det typ 5-10 blockeringar/sek när klockan är aktiv och ABP körs. Irriterande men ska se om det går att lösa på något sätt. Har inget emot att reklambanners:en är kvar men headern stör mig något fruktansvärt.
Funkar inte för mig heller att blocka. Min addblocker går bananas och räknar upp 1000-tals blockeringar.

@daviden Vad är det som händer?
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Använder också adblock på de flesta sajter pga. enorma mängder av störande och prestandakrävande reklam. Klocksnack har dock förstått hur man inplementerar vettig reklam i en lagom mängd. Därför är KS självklart vitlistad hos mig.
 
Topp