• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-klockan går fel

jandan

Panerai
Bra tråd, kan bifoga ett par reflektioner:
Till er som kör adblocker. varför? Det är så lite reklam på klocksnack och den är bra integrerad. Surfar du på andra sidor?.... Då är det dina surfvanor du behöver ändra. Sluta surfa på andra sidor, så kan ni ta bort ad-blocker. Jag kör utan - funkar kanon...:D (precis som i andra sammanhang - utan skydd är klart bäst...:cigar:)
Inför gärna en klocka under den andra, som visar hur länge man varit inloggad, och en hemlig knapp som ändrar den till att man varit inloggad tex 3 minuter.
Kan ju kallas "wife-rescue"-funktionen...., när frun passerar bakom ryggen kan man visa att man precis gått in på sidan - inte hängt här flera timmar....
 

tissoter

Audemars
Bra tråd, kan bifoga ett par reflektioner:
Till er som kör adblocker. varför? Det är så lite reklam på klocksnack och den är bra integrerad. Surfar du på andra sidor?.... Då är det dina surfvanor du behöver ändra. Sluta surfa på andra sidor, så kan ni ta bort ad-blocker. Jag kör utan - funkar kanon...:D (precis som i andra sammanhang - utan skydd är klart bäst...:cigar:)
Inför gärna en klocka under den andra, som visar hur länge man varit inloggad, och en hemlig knapp som ändrar den till att man varit inloggad tex 3 minuter.
Kan ju kallas "wife-rescue"-funktionen...., när frun passerar bakom ryggen kan man visa att man precis gått in på sidan - inte hängt här flera timmar....
This.... Jag har inte heller något sånt tjafs installerat.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Bra tråd, kan bifoga ett par reflektioner:
Till er som kör adblocker. varför? Det är så lite reklam på klocksnack och den är bra integrerad. Surfar du på andra sidor?.... Då är det dina surfvanor du behöver ändra. Sluta surfa på andra sidor, så kan ni ta bort ad-blocker. Jag kör utan - funkar kanon...:D (precis som i andra sammanhang - utan skydd är klart bäst...:cigar:)
Inför gärna en klocka under den andra, som visar hur länge man varit inloggad, och en hemlig knapp som ändrar den till att man varit inloggad tex 3 minuter.
Kan ju kallas "wife-rescue"-funktionen...., när frun passerar bakom ryggen kan man visa att man precis gått in på sidan - inte hängt här flera timmar....
Jag använder Ghostery och uBlock Origin för att inte bli "spårad", de är i grunden inga ad-blockers. Varför ska jag dela med mig av privat information till Google, Facebook, Aftonbladet, fan och hans morsa?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att ni ska tänka lite annorlunda och se möjligheter istället:
Skapa ett medlemskap, typ "Guldmedlem", som kostar X antal kronor per år och i det ingår tex att man bli inbjuden på evenemang, man slipper reklam, kan ladda upp större bilder, får tillgång till Köp & Sälj osv.

Tror det skulle kunna dra in en hel del pengar till er :)

EDIT: Något åt det här hållet:
http://www.fotosidan.se/membershop/plus.htm
Vi vill ge alla samma trevliga upplevelse av Klocksnack. Det skulle gå emot ett sådant koncept.
 

xTZ

Cartier
Jag har full förståelse varför reklamen finns. På KS är den inget problem för den smälter in snyggt. Men på andra sidor ät reklamen bedrövlig och gör sidan osurfbar. Använder jag adblock? Ja! Men på sidor som jag uppskattar har jag deaktiverat adblock så de reklambanners på KS visas och forumet får in sina kosing! ;) håller med talaren ovan om att det skulle kunna finnas guld-medlemskap eller liknande. Hade gärna betalat en slant för vissa finesser och för att driva forumet framåt!

Tillbaka till topic. Tycker klockan där uppe är passande. Är ju trots allt ett klockforum! ;) men tiden går ju fel.... Om man bor i Kina :doctor::bag:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En klocka på ett klockforum. Känns inte helt långsökt...och har dessutom efterfrågats. ;)
Nu skall ju en sann klocknörd inte diskriminera mellan mekaniska klockor och quartz, men det hade varit lite högre imponansfaktor med en analog dito, gärna flytande längst nertill höger på skärmen...

Capture.PNG

http://www.w3schools.com/canvas/canvas_clock.asp
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu skall ju en sann klocknörd inte diskriminera mellan mekaniska klockor och quartz, men det hade varit lite högre imponansfaktor med en analog dito, gärna flytande längst nertill höger på skärmen...

Capture.PNG

http://www.w3schools.com/canvas/canvas_clock.asp
Coolast vore väl om vi hade en analog/digital grafisk klocka, som på riktigt styrdes av en mekanisk klocka - kugghjul och fjäder. Om den gick fel så skulle även den analoga/digitala grafiska klockan gå fel. :)
 

M.U

Rolex
Coolast vore väl om vi hade en analog/digital grafisk klocka, som på riktigt styrdes av en mekanisk klocka - kugghjul och fjäder. Om den gick fel så skulle även den analoga/digitala grafiska klockan gå fel. :)
Som enbart kan servas av en man i världen. Denne man är en mongolisk munk som bor uppe i bergen i Himalaya som enbart går ut en gång var 17e år. ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Coolast vore väl om vi hade en analog/digital grafisk klocka, som på riktigt styrdes av en mekanisk klocka - kugghjul och fjäder. Om den gick fel så skulle även den analoga/digitala grafiska klockan gå fel. :)
Funktionen kommer i HTML7. Fram tills dess är det lite mer tidskrävande att implementera... ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag har full förståelse varför reklamen finns. På KS är den inget problem för den smälter in snyggt. Men på andra sidor ät reklamen bedrövlig och gör sidan osurfbar. Använder jag adblock? Ja! Men på sidor som jag uppskattar har jag deaktiverat adblock så de reklambanners på KS visas och forumet får in sina kosing!
Men så länge du inte klickar på annonserna får inte KS en krona enligt tidigare svar i tråden.
 

xTZ

Cartier
Men så länge du inte klickar på annonserna får inte KS en krona enligt tidigare svar i tråden.
du skulle bara veta hur ofta jag klickar på annonserna, oftare än vad jag lyckas klicka på inlägg! och det är många ggr per dag! :p

Var får du det ifrån, du sitter ju bara och hittar på.
Tänkte faktiskt på det innan att annonserna här inte känns som typiska klicker annonser! snarare 'vi är med och bidrar och vill visa det' annonser! :) eller har jag fel?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Så för att jag säger att vi inte får betalt per visning så utgår du att vi får det per klick? Det är en felaktig slutsats och som jag sade svammel.
Jag utgick ifrån det (eftersom det är normalt att man betalar för visningar eller klick) och du kunde ha förklarat det ett par upplägg upp istället för att anklaga mig för att hitta på saker ;)
 
Topp