• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-klockan går fel

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart ni inte är, men säger man A och inte B så borde man förstå att det kan leda till missförstånd :)

Bara för att räta ut eventuella frågetecken, såhär funkar det med annonseringen på KS:

När vi inleder ett samarbete med en annonsör ska det inte bara ska ge en intäkt till forumet för att täcka drift, utveckling och adminkonferenserna i Las Vegas. Samarbetspartnern skall också vara relevant för medlemmarna och kunna ge något mer i form av (exempelvis) events, gtg's, tävlingar, bra erbjudanden och annat som är bra och kul för den vanlige KS-medlemmen. Bannern är naturligtvis viktig, men den är bara en delkomponent i samarbetet. Kostnaden för att synas på KS baseras därför inte på klick och visningar av bannern (även om vi naturligtvis mäter även det) utan baseras på en helhetsbild av hur samarbetet ska se ut på fler områden än bara bannern.

Typ så. :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Bara för att räta ut eventuella frågetecken, såhär funkar det med annonseringen på KS:

När vi inleder ett samarbete med en annonsör ska det inte bara ska ge en intäkt till forumet för att täcka drift, utveckling och adminkonferenserna i Las Vegas. Samarbetspartnern skall också vara relevant för medlemmarna och kunna ge något mer i form av (exempelvis) events, gtg's, tävlingar, bra erbjudanden och annat som är bra och kul för den vanlige KS-medlemmen. Bannern är naturligtvis viktig, men den är bara en delkomponent i samarbetet. Kostnaden för att synas på KS baseras därför inte på klick och visningar av bannern (även om vi naturligtvis mäter även det) utan baseras på en helhetsbild av hur samarbetet ska se ut på fler områden än bara bannern.

Typ så. :)
Tack för ett utmärkt svar @Denke :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Klockan går fortfarande fel.
Nej, den går fortfarande helt rätt.
image.jpeg


image.jpeg

Jobbar natt och har tråkigt, men de där klockorna är bra mycket bättre synkade än din app, om inte så hade jag haft ordentliga problem på jobbet och inte haft tid med KS.
 

Platinum

Cartier
Så för att jag säger att vi inte får betalt per visning så utgår du att vi får det per klick? Det är en felaktig slutsats och som jag sade svammel.
Utifrån informationen han hade tycker jag det är en mycket rimlig slutsats att dra. Oftast handlar ju annonsering (över internet) om PPV eller PPC. Att slutsatsen är felaktig har ju med att göra att all relevant information inte presenterades.

Självklart får vi inte betalt per visning, sponsorerna finns där av ett syfte. I rättvisans namn borde ingen som har adblocker gå på något event anordnat av någon av våra sponsorer eller vad tycker du?
Jag använder inte adblock men jag kommer ändå antagligen inte köpa någonting från era sponsorer i dag och fem-tio år framåt. Annonser du då att jag inte bör dyka upp på sponsrande evenemang? :(

Synd. Det gör det hela lite meningslöst.
En absolut korrekt tid hade varit vettigare och något man faktiskt haft lite glädje av ibland.

Ja, håller med. Som det ser ut nu är det bara klocka på klocka i mina enheter vilket ser en aning komiskt ut.
 

BCKSTRM

Rolex
Jävla trams om klockan och reklamen.
1: Vem fan bryr sig om den går 2 SEK fel eller ej? Min sub går ca 2sek fel per dygn...
2: Det är några små banners som knappast begränsar forumupplevelsen. Snarare bidrar dem då det gör att vårt forum kan hållas sjukt välutvecklat, användarvänligt och modernt jämfört med andra forum. Jämför exempelvis med TTT, VRM etc etc där man knappt kan navigera sig runt.

Så ta bort Adblock för KS och var tacksamma! Kom istället med trevliga förslag på hur forumet kan fortsätta utvecklas i samma riktning.
 
P

Philippe Stern

Guest
Jävla trams om klockan och reklamen.
1: Vem fan bryr sig om den går 2 SEK fel eller ej? Min sub går ca 2sek fel per dygn...
2: Det är några små banners som knappast begränsar forumupplevelsen. Snarare bidrar dem då det gör att vårt forum kan hållas sjukt välutvecklat, användarvänligt och modernt jämfört med andra forum. Jämför exempelvis med TTT, VRM etc etc där man knappt kan navigera sig runt.

Så ta bort Adblock för KS och var tacksamma! Kom istället med trevliga förslag på hur forumet kan fortsätta utvecklas i samma riktning.
Mitt förslag är att man ställer in klockan så den går rätt. T ex som Big Ben.
 
Topp